Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGenç, Ayten
dc.contributor.authorOyar, İrem
dc.date.accessioned2021-02-23T19:37:35Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-01-21
dc.identifier.citationOyar, İ. (2021). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Uluslararası Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlara Yönelik Bir Meta-Sentez Çalışması. Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23475
dc.description.abstractUsing meta-synthesis method, this study aims to examine the problems international students learning Turkish as a foreign language experiencing by limiting the sample groups according to their countries, nations, and languages. Accordingly, first, the literature review was done and the scientific studies that were determined to examine the problems of international students were reduced to twenty studies within the framework of the determined research questions. While applying this process, the criteria for inclusion in meta-synthesis previously determined. In the twenty scientific studies included, care was taken to ensure that the sample groups were different. The studies determined were grouped under common themes and titles as required by the meta-synthesis method and examined in detail. Thanks to these common themes and titles, it has been determined that the student problems given in the studies vary according to which country, nationality, and language. The data obtained as a result of the meta-synthesis are reported in detail in the conclusion section and various suggestions are made in consideration of the data. It is thought that the meta-synthesis method has been introduced to the field of teaching Turkish as a foreign language and that, in consideration of the data obtained in the study, determining the common problems experienced by international students and proposing solutions will contribute to the scientific world.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherTürkiyat Araştırmaları Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYabancı dil olarak Türkçe öğretimitr_TR
dc.subjectMeta-sentez
dc.subjectUluslararası öğrenciler
dc.subjectTürkçe öğrenim sorunları
dc.subject
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Uluslararası Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlara Yönelik Bir Meta-Sentez Çalışmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada yabancı dil olarak Türkçe öğrenen uluslararası öğrencilerin yaşadıkları sorunların örneklem grupları ülkelerine, milletlerine, dillerine göre sınırlandırılarak meta-sentez yöntemiyle incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda öncelikle alanyazın taraması yapılmış ve uluslararası öğrenci sorunlarının incelendiği tespit edilen bilimsel çalışmalar belirlenen araştırma soruları çerçevesinde yirmi çalışmaya indirilmiştir. Bu işlem uygulanırken daha önce belirlenmiş olan meta-senteze dâhil edilme ölçütleri esas alınmıştır. Dâhil edilen yirmi bilimsel çalışmada örneklem gruplarının farklı olmasına özen gösterilmiştir. Belirlenen çalışmalar meta-sentez yönteminin gereği olarak ortak temalar, başlıklar altında gruplandırılmış ve detaylı olarak incelenmiştir. Bu ortak temalar, başlıklar sayesinde çalışmalarda verilmiş olan öğrenci sorunlarının hangi ülkeye, millete, dile göre değişiklik gösterdikleri tespit edilmiştir. Meta-sentez sonucu elde edilen veriler ise sonuç bölümünde detaylı bir şekilde raporlanmış ve bu veriler ışığında sorunlara yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Meta-sentez yönteminin yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanına kazandırılmış olması ve çalışmada elde edilmiş veriler ışığında uluslararası öğrencilerin yaşadıkları ortak sorunların belirlenip çözüm önerilerinin getirilmiş olmasının bilim dünyasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimitr_TR
dc.embargo.terms5 aytr_TR
dc.embargo.lift2021-07-28T19:37:35Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster