Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTunçbilek, Zahide
dc.contributor.authorDemir, Songül
dc.date.accessioned2021-02-03T11:52:54Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-12-28
dc.identifier.citationDemir,S. (2020). Paramedik Programı Öğrencilerinin Triyaj Yönetiminde Görsel Olarak Geliştirilmiş Zihinsel Simülasyonun Etkililiği. (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi/Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankaratr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23368
dc.description.abstractDemir, S., The Effectiveness of Visually Enhanced Mental Simulation in Triage Management of Paramedic Program Students. Hacettepe University Institute of Health Sciences Simulation Program in Health Sciences Master's Thesis, Ankara, 2020. Among the duties of paramedics is to triage in incidents involving many casualties. Paramedics receive triage training in their under-graduation education. The aim of this study is to determine the effect of scenario-based virtually enhanced mental simulation (VEMS) method on triage management of paramedic (primary and emergency aid program) students. The research was conducted as a quasi-experimental design pretest-posttest in one group. The population of the study consists of 88 students who have to attend the 2nd grade Emergency Practices course of Hatay Mustafa Kemal University Hatay Health Services Vocational School Primary and Emergency Aid program. The study was conducted with 20 students, who met including criterias of the study and were volunteer. Pre-evaluation session, simulation session and final evaluation sessions were held to evaluate VEMS effectiveness betweeen 06 October-17 October 2020. When the pre-evaluation and final evaluation sessions are compared in line with the findings obtained from the study, it is seen that there is a statistically significant increase in the steps of students giving the yellow, black and red triage code (p <0.05). As a result of the findings of the study, it is seen that the VEMS method is effective in triage management in paramedic program students. It is recommended to use of VEMS in the training of paramedic students, since the Visually Enhanced Mental Simulation method is cheap, requires less personnel, requires less equipment, and can be applied face to face and online. Keywords: Visually Enhanced Mental Simulation, triage management, simulation, paramedic, prehospital emergency caretr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectGörsel Olarak Geliştirilmiş Zihinsel Simülasyontr_TR
dc.subjectTriyaj yönetimitr_TR
dc.subjectSimülasyontr_TR
dc.subjectParamediktr_TR
dc.subjectHastane öncesi acil bakımtr_TR
dc.subject.lcshSağlık mesleğitr_TR
dc.titleParamedik Programı Öğrencilerinin Triyaj Yönetiminde Görsel Olarak Geliştirilmiş Zihinsel Simülasyonun Etkililiğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetDemir, S., Paramedik Programı Öğrencilerinin Triyaj Yönetiminde Görsel Olarak Geliştirilmiş Zihinsel Simülasyonun Etkililiği. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Sağlık Bilimlerinde Simülasyon Programı Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2020. Paramediklerin görevleri arasında çok sayıda yaralının olduğu olaylarda triyaj yapmak bulunmaktadır. Paramedikler mezuniyet öncesi eğitimlerinde triyaj eğitimi almaktadırlar. Bu çalışmanın amacı senaryo temelli Görsel Olarak Geliştirilmiş Zihinsel Simülasyon (Visually Enhanced Mental Simulation-VEMS) yönteminin paramedik (ilk ve acil yardım) programı öğrencilerinin triyaj yönetimine etkisini belirlemektir. Araştırma tek gruplu öntest-sontest olarak yarı deneysel desende yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Hatay Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu İlk ve Acil Yardım programı 2. sınıf Acil Uygulamalar dersine devam zorunluluğu olan 88 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kriterlerine uyan ve gönüllü olan 20 öğrenci ile araştırma yapılmıştır. VEMS etkinliliğini değerlendirmek için ön değerlendirme oturumu, simülasyon oturumu ve son değerlendirme oturumları 06 Ekim-17 Ekim 2020 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda ön değerlendirme ile son değerlendirme oturumları karşılaştırıldığında öğrencilerin sarı, siyah ve kırmızı triyaj kodu verme basamaklarında istatistiksel olarak anlamlı artış olduğu görülmektedir (p<0,05). Araştırmanın bulguları sonucunda paramedik programı öğrencilerinde VEMS yönteminin triyaj yönetiminde etkili olduğu görülmektedir. Görsel Olarak Geliştirilmiş Zihinsel Simülasyon yönteminin ucuz olması, daha az personel gerektirmesi, daha az donanım gerektirmesi, yüz yüze ve çevrimiçi uygulanabilmesi nedenleriyle paramedik öğrencilerinin eğitimlerinde kullanılması önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Görsel Olarak Geliştirilmiş Zihinsel Simülasyon, triyaj yönetimi, simülasyon, paramedik, hastane öncesi acil bakımtr_TR
dc.contributor.departmentSağlık Bilimlerinde Simülasyontr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-02-03T11:52:54Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess