Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBulduk Türkmen, Banu
dc.contributor.authorErkan, Eda
dc.date.accessioned2021-02-03T09:48:54Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2020-12-28
dc.identifier.citationAblan, D. (2007). Digital Photography for 3D Imaging and Animation, Indiana, Wiley Publishing, Inc. Akar, M. (2007). 1960 Sonrası Sanatta Tıbbi Müdahaleli Beden, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul. Akçiçek, E. (1991). Tıp Tarihi, Karaçiğer Falı, SSK Tepecik Hastanesi, Vol 1, 47-49. Akkaya, A. (2011). Güncel Animasyon Teknolojilerinin Film Jeneriklerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Aktuğlu, I. K. (2006). Tüketicinin Bilgilendirilmesi Sürecinde Reklam Etiği, Küresel İletişim Dergisi, Cilt 2, 1-20. Albee, T. (2004). CGI Filmmaking The Creation of Ghost Warrior, Wordware Publishing, Inc, ABD Altunoğlu, Ö. S. (2019). Perspektif İzdüşüm Sistemlerine Bilgisayar Destekli Çözümler ve 2.5 Boyutlu Animasyon Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitiüsü, Ankara, Al- Saati, M. Z., Botta D., Woodbury R. (2014). The Emergence of Architectural Animation What Architectural Animation Brought to the Fore and Pushed to the Background, International Scientific Journal Architecture and Engineering, No:22, School of Interactive Arts and Technology Simon Fraser University BC, Canada Arcand, K., Watzke, M., DePaskuale, Joseph ve Diğerleri (2017). Bringing Cosmic Objects Down to Earth: An Overview of 3D Modelling and Printing in Astronomy and Astronomy Communication, CAPJournal, No. 22, September, Vol 1, p: 14-20. Arıcı, N., Dalkılıç, E. (2006). Animasyonların Bilgisayar Destekli Öğretime Katkısı: Bir Uygulama Örneği, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), s. 421-430 Arnston, Amy E. (2007). Graphic Design Basics, Thomson Wadswort, USA, Arslan, M., Şahne, S.B., Şar, S. (2016). Lokman Hekim Dergisi, ;6(3), s. 100-105 Avgerakis, G. (2004). Digital Animation Bible, The McGraw-Hill Companies, Inc, United States of America. Aydıngüler, M. H. (2013). Canlandırmanın Uzaktan Eğitim Sürecine Katkısının Deneysel Yöntemle İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Bakan, E. (2016). Bilgisayar Animasyonunda Prosedürelizm: Bir Medikal Animasyon Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir. Balaban, Y. (2007), Üç Boyutlu Bilgisayar Grafiklerinin Sinema Filmleri İçinde Kullanımı: “Mumya” “Küçük Kardeşim” “Matrix” İncelemesi Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Barners, S. (2016). Studies in the Efficacy of Motion Graphics: How the Presentation of Complex Animation Implicates Exposition. Journal of Entertainment and Media Studies, Oklahoma. Bendazzi, G. (2015). Animation A World History, Volume-1, Singapur. Beşkirli, M. (2011) Eğitimde Bilgisayar Destekli Animasyon Tasarımı ve Gerçeklenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Bilecik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı, Bilecik, Bhatti Z., Abro A., Gillal, A. R., Karbası, M. (2017) Be-Educated: Multimedia Learning through 3D Animation, Shah Abdul Latif University Khairpur, p.13-22, Pakistan Bodwell, D. ve Thompson K. (2008). Film Sanatı, Ertan Y. ve Emrah S. (Çev). De Ki Basım Yayım, Ankara Capra, F. (2007). The Science Of Leonardo, Published By Doubleday, New York. Cavailer, S. (2011) The World History of Animation, University of California Press, Los Angeles. Charles, S. ve Ron, S. (1983). The Complete Kodak Animation Book. Eastman Kodak Company. Rochester, p.9-1011-14, New York- USA. Crary, J. (2002). Gözlemcinin Teknikleri, Elif Daldeniz (çev), Metis Yayınları, İstanbul. Curran, S. (2000) Motion Graphics: Graphic Design for Broadcast and Film, Gloucester: Rockport Publishers, Inc. Dell’unto N. (2014). 3D Recording and Modelling in Archaeology and Cultural Heritage, Theory and best practices, Archaeopress and the individual authors, p.51-158 Dedeal, M. N. (2003) İletişim Tasarımı ve Çokluortam, Pusula Yayınları,1. Baskı, İstanbul. Çeliker M., Yılmaz S. (2017) Tıbbi İllüstrasyonun Tıp Bilmine Katkısı, İdil Dergisi, Cilt:6, Sayı:34, Ankara. Gemmete, J. J., Elias, A., Chaudhary, N., Pandey, A. S. (2013) Endovascular Methods for the Treatment of Intracranial Cerebral Aneurysms, Neuroimaging Clinics of North America, Volume 23, Issue 4, November 2013, Pages 563-591 Gombrich, E. H. (1995), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul Gürbüz, E. T. (2016) Bilimsel ve Görsel Bir Anlatım Olan Tıbbi İllüstrasyonun Tarihsel Gelişiminin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitiüsü, Grafik Tasarım Anasanat Dalı, Muğla. Duca, L. (1993), Sinema Tarihi, Çev: Nuri Sarıdoğan, Remzi Kitabevi, İstanbul Doyle, C. (1992). Getting Started İn Computer Graphics. Goverment Military Video, vol.2 No.10, p.16. Eearls, I. (2004). Artists of the Renaissance, Greewood Press, London Edena, B. (1977) Full Lenght Animated By Future Films, Focal Press, New York. Ergen A. (2019). Moleküler Biyoloji Lisans Eğitiminde Dinamik Hücresel Süreçlerin Anlaşılmasında Üç Boyutlu Animasyonun Etkisi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Furnis, M. (2013). Animasyoun Kutsal Kitabı. (S., Çelenk ve N., Moral, çev.) Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir. Ffranson D., Thomas E. (2007). 3D Game Character Design Basics, Thomson Course Thecnology, USA. Gasek, T. ((2017) Frame by Frame Stop Motion, Focal Press, Oxford. Göktepe, E. (2015). Geçmişten Günümüze Hareketli Görüntü ve Türkiye’de Animasyonun Gelişimi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Medya ve İletişim Sistemleri, İstanbul. Grack, R. K. (2006). Leonardo da Vinci Artist, Inventor, and Renaissance Man, Chelsea House Publishers, Philadelphia. Guo, Y. (2014) Use of 3D Computer Animation Technology in TV Program Production, Canadian Social Science Sayı. 10, Cilt. 4, s:111-114, Canada. Hall D.W. (1996) Computer-based animations in large-enrollment lectures: Visual reinforcement of biological concepts. J College Sci Teach. No.25, p.421–425 Halas J. (1981), Timing for Animation, Focal Press, Oxford. Henne, M., Hickel, H., Johnson, E., & Konishi, S. (1996). The Making of “Toy Story". Digest of Papers, Compcon ’96, ’Technologies for the Information Superhighway' (pp. 463– 468), Computer Society Press, California. Hodges, E. R. S. (2003). The Guild Handbook of Scientific Illustration, John Wiley & Sons Ins., USA. Hünerli S. (2012) Canlandırmanın Kullanım Alanları ve Türkiye’deki Durum, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, Sayı 10, s. 545-555, İstanbul Inner M., Sims A. (2004). Experience XSI 4: The Official Softimage XSI 4 Guide to Character Creation, Course Technology, USA. Johnson, G.A. (2005) Renaissance Art: A Very Short Introduction, Oxford University Press, NY. Jones, P. M. (1984). Medieval Medicine In Illuminated Manuscript, The British Library Board and other copyright holders, London. Kaba, F. (1992) Animasyon’un Eğitim Amaçlı Kullanımı, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Animasyon Ana Sanat Dalı, Eskişehir. Kalkan, F. (2014). Animasyon Sineması ve Hayvan Karakterleri, Başka Yerler Yayınları, İstanbul. Kalyoncu Z. Ö., Arslanyürek, M. (2016) Animasyon Sanatının Farklı Sektörlerde Kullanımı ve Endüstriyelleşme Süreci, Yaratıcı Endüstriler Uluslararası Tasarım Sempozyumu, İstanbul. Kerlow, I. (2004). The Art of 3D: Computer Animationan Effects. John Wiley&Sons, New Jersey. Keskin, D. (2019). Bitki ve Hayvanlarda Üreme, Büyüme ve Gelişme Ünitesinde Tasarlanan Yavaş Geçişli Animasyonların 6. Sınıf Öğrencilerinin Teknolojiye ve Fene Yönelik Tutumlarına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Aksaray Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Aksaray. Kuperberg, M. (2002), A Guide to Computer Animation For TV Games, Multimedia and Web, Focal Press, Oxford. Kuzan T. Y. (2018) İntrakranial Geniş Boyunlu Bifurkasyon Anevrizmalarının Tedavisinde Anevrizma İçi Akım Çevirici Cihaz Kullanımının Güvenlik, Etkinlik ve Uzun Dönem Sonuçları, Uzmanlık Tezi, Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalı, İstanbul Küçük, M. (2009). Tıbbi İllüstrasyon Tasarımının Gelişim Süreci, Türkiye’de Kullanımı ve Uygulama Örnekleri, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya. Küçükoğlu, M.E. (2017). Animasyon Sektörü Raporu, Bursa, Eskişehir, Bilecik Kakınma Ajansı (BEBKA) Yayınları, Eskişehir. Kranser, J. (2008). Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics, Focal Press, Oxford. Lo, V., Barret P. (2018). Imaging Chinese Medicine, Brill, Boston. Loechel, W.E. (1960) Medical Illustration Section Art Designers, Inc., Washington. Longrigg, J. (1993). Greek Rational Medicine (Philosophy and medicine from Alcmaeon to the Alexandrians), Routledge, NY. Maestri, G. (2001). Digital Character Animation 2, New Riders Publishing, USA. Magner, L. N. (2005). History of Medicine, Taylor & Francis Group, NY. Mc Clean P., Johnson C., Rogers R. ve diğerleri. (2005). Molecular and cellular biology animations: Development and impact on student learning. Cell Biol Educ. N.4, p.169–179. Mealing, S. (1998). The Art and Science of Computer Animation, Exeter, UK. Moran J. (2008). Queuing for Beginners: The Story of Daily Life from Breakfast to Bedtime, Profile Books, London. Öztütüncü, B. (2018). İki Boyutlu ve Üç Boyutlu Animasyonların Grafik Tasarım Olarak İncelenmesi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Tasarım Anasanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Owens R., Dwyer F. (2005). The effect of varied cueing strategies in complementing animated visual imagery in facilitating achievement of different educational objectives. Int J Instruct Media. N.32, p.373–384. Parent R. (2002). Computer Animation Complete, Academic Press, Londra. Parkinson, D. (1995). From Science to Cinema, History of Film, Italy. Pekel H., Matyar F. (2016). Hücre Biyolojisi Konusunun Öğretiminde Kullanılan Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Bilgisayar Destekli Öğretim Yönteminin Akademik Başarı Üzerine Etkisi, International Journal of Active Learning (IJAL) s:21-37 Pikkov, Ü. (2010). Animasophy- Theoretical Writings On The Animated Film. Tallinn: Estonian Academy of Arts, Department of Animation. Preim B., ve Meuschke, M. (2019) Medical Animations: A Survey and a Research Agenda, Eurographics Workshop on Visual Computing for Biology and Medicine. Rossel, D. (2009). Early Magic Lantern Illustrations: What Can They Tell Us About Magic Lantern History? (K. Wells, Dü.) The Magic Lantern Gazette, 21(1), s. 15-23. Ratner, P. (2004) Mastering 3D Animation, Allworth Press, NY. Revaron, R. R. (2014). Frank Netter’s legacy, Human Anatomy Department, J.M. Vargas School of Medicine, Universidad Central de Venezuela, Caracas, Venezuela. Sandhaus, L. (2006). Los Angeles in Motion: A Beginner’s Guide from Yesterday to Tomorrow. SEGD Design, (11) Sarı, N. (2006), Çocuk Kitapları İllüstrasyonları Üzerine Bir Araştırma ve Bir Örnekleme, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim Öğretmenliği Programı, İzmir. Schlittle, J. P. A. (2015). Motion Graphics and Animation, Presented at SAS 2014, The Animator, Toronto. Schmitt, C. B. (2008) The Cambridge History of Renaissance Philosophy, Cambridge University Press, Cambridge, UK. Selby, A. (2013). Animation, Laurence King Publishing, Boston. Shaw, S. (2004). Stop Motion Craft Skills for Model Animation, Focal Press, Oxford. Shaw, A. (2016). Design For Motion (Fundamentals and Techniques of Motion Design), Focal Press, NY. Shreesha, M., Tyagi, S.K., (2016). Does Animation Facilitate Better Learning in Primary Education? A Comparative Study of Three Different Subjects. Creative Education Sims A., Isner M., (2004), Experience XSI 4: The Official SOFTIMAGE XSI 4 Guide to Character Creation, Thomson Course Technology PTR, Boston. Simon, M. (2003) Producing Independent 2D Character Animation, Focal Press, Burlington, USA. Siraisi, N. G. (1990) Medieval and early Renaissance medicine: an introduction to knowledge and practic, The University ofChicago Press, Ltd., London. Smith, G.N. (1996) History of Cinema, Oxford University Press, New York. Solan, R. J.S. (2015) Virtual Character Design for Games and Interactive Media, CRC Press, UK. Swan, C. (2011). Illustrated Natural History, Harvard Üniversitesi Yayınları, Cambridge, MA. Tan, J. (2016). Aspects of Animation Steps to Learn Animated Cartoons, Serials Publications Pvt. Teksoy, R. (2005), Rekin Teksoy'un Sinema Tarihi, Oğlak Yayıncılık, İstanbul. Tepecik, A. (2002). Grafik Sanatlar: Tarih-Tasarım-Teknoloji, Detay Yayıncılık, İstanbul. Thomas, F., Johnston, O. (1981). The Illusion of Life: Disney Animation, Walt Disney Prodoctions, New York. Thornton, J. L. (1983) REEVES Carole, Medical Book İllustration: A Short History, The Oleander Press, NY. Türkoğlu, E.M., Seçkin, H., Gurer, B. ve Diğerleri, Journal of Neurological Surgery—Part B Vol. 75 No. B6/2014 Vaughan, T. (2011). Multimedia: Making It Work, McGraw&Hill, New York. Vernon, T., Peckham, D. (2002). The Benefits of 3D Modelling And Animation in Medical Teaching. Journal of Audiovisual Media in Medicine, 25(4), 142-148 Watkins, A. (2001). 3D Animation, From Models to Movie, Charles River Media Ing. USA. Watkins, A. (2012) Getting Started in 3D with Maya, (Create a Project from Start to Finish Model, Texture, Rig, Animate, and Render in Maya, Focal Press, Oxford. White, T. (2012). Tony White’s Animators Notebook, Focal Press, USA. Wells, P. (1998), UnderstandingAnimation, Routledge, New York. Wells, P. (2006), The Fundamentals of Animation, AVA Publishing, UK Yengin D. (2011), Ditial Game As A New Media And Use Of Digital Game In Education, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication- TOJDAC Volume 1 Issue 1 Yıldırım, M., Serdar, B. (2011), Sanata Gönül Verenler, Actual Medicine, Cilt: 19, Sayı: 01. Yılmaz, S. (2017), Dijital İllüstrasyon Tekniği ile Tıbbi llüstrasyon Süreci ve İnsan Apendiküler İskelet Kemikleri Tıbbi İllüstrasyon Uygulamaları, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanalar Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı, Isparta. Yiğitler, C. (2003). “Dream Anatomy”, Asklepios Tıp Kültürü Dergisi, Nisan- Mayıs- Haziran. Zeegen, L. (2009), What is Illustration, Rotovision, Switzerland.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23363
dc.description.abstractSince the first days of its existence, human beings wanted to export what they had in their mind, their dreams or what they wanted to tell. It is possible to see this even in the cave walls since the early ages. The existence process of art started in this way and today it is divided into many different branches. Mankind has always been willing to seek the truth. He made various inventions and discoveries to reach the truth with his time frame from past to present. It did not give up its desire to reach the truth in art, and it was possible to see this quest both in art movements and in different art branches. Animation, one of these branches, is known as the images obtained by arranging the pictures one after the other with the simplest definition. In this case, it is possible to say that each frame of the animation requires a separate artistic view, talent and skill. It can be said that it is always connected with information and technology that separates animation from other branches of art and that the moving images are perceived by the human eye more quickly. Animal figures with many legs depicting the movement that we have seen in cave paintings in the past tells us the human interest in the movement. Human is a very easily distracted being. However, it is observed as a result of scientific studies that the moving images are more remarkable because they appeal to more sense organs compared to a fixed image. For this reason, it is an indisputable fact that animation is more memorable than an image that stands alone in terms of narrative power in any subject. Animation has been divided into many branches in parallel with the development of technology from past to present. These techniques, which vary according to the construction techniques and materials used, take their place in many different sectors. Medical animation, which is one of them, is used more in the fields of education of medical students, informing intermediate staff such as patient, patient relatives, doctor information, nurse, medical technician, and a more realistic expression language, especially thanks to the Three Dimensional Technique is formed. In the first part of the thesis, which is based on the visual realism of three-dimensional animation, the general definition of the animation, its history, the first inventions that emerged during the formation process, and how these inventions formed the basis of a three-dimensional animation, and the elements that existed in the construction of an animation. In the second part of the thesis; The medical science and how medical illustration emerged, the historical development, the first medical pictures, the development process in our country and its use with animation were examined. Within the scope of the third part of the thesis, the wide usage areas of animation are investigated in detail. Animation appears in many areas today. Different sectors have benefited from the three-dimensional animation technique due to the dynamic and reality it creates with the developing technology. In the last part of the thesis, medical animation application is included. Increasing needs in the field of medicine in our country, heavy theoretical medicine knowledge; It has made the information of patients, relatives, doctors, medical students, nurses and medical staff more understandable thanks to three-dimensional animations. Many studies conducted today have proven that explaining pure theoretical knowledge by using animation is more successful than pure theoretical and written expression. Animation has undoubtedly become a clean communication tool in today's world, where correct communication, delivering information to the recipient correctly and reliably, and minimizing information pollution are very important.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTıbbi animasyontr_TR
dc.subjectAnimasyon
dc.subjectÜç boyutlu animasyon
dc.subjectTıbbi illüstrasyon
dc.subjectGrafik tasarım
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleÜç Boyutlu Animasyonun Kullanım Alanları ve Bir Tıbbi Animasyon Uygulamasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetİlk insan tarihin ilk sahnelerinden itibaren aklındakileri, hayal ettiklerini ya da anlatmak istediklerini bir şekilde dışarı aktarmak istemiştir. Bu durum doğuştan gelen bir özellik olan sosyal varlık olma durumuyla açıklanabilir. Bunu ilk çağlardan beri mağara duvarlarında dahi görmek mümkündür. Sanatın varoluş süreci bu şekilde başlamış ve günümüzde kendi içinde birçok farklı dala ayrılmıştır. İnsanlık her zaman gerçeği arama arzusunda olmuştur. Geçmişten bugüne içerisinde bulunduğu zaman dilimi ile gerçeğe ulaşmak için türlü icatlar ve keşifler yapmıştır. Sanatta da gerçeğe ulaşma isteğinden vazgeçmemiş, bu arayışı gerek sanat akımları gerekse farklı sanat dalları içerisinde görmek mümkün olmuştur. Bu dallardan biri olan animasyon en basit tanımı ile resimlerin arka arkaya dizilmesiyle elde edilen görüntüler olarak bilinir. Bu durumda animasyonun her bir karesinin ayrı bir sanat bakışı, yeteneği ve becerisi gerektirdiğini söylemek mümkündür. Animasyonu diğer sanat dallarından ayıran her zaman bilişim ve teknoloji ile bağlantılı olması ve hareket eden görsellerin insan gözü tarafından daha hızlı bir şekilde algılanması olduğu söylenebilir. Geçmişte mağara resimlerinde dahi gördüğümüz hareketi tasvir eden çok bacaklı hayvan figürleri bize insanoğlunun harekete olan ilgisini anlatır niteliktedir. İnsan dikkati çok kolay dağılan bir varlıktır. Fakat hareket eden görsellerin sabit bir görsele nazaran, daha fazla duyu organına hitap etmesi sebebiyle, daha dikkat çekici olduğu bilimsel çalışmalar sonucu gözlenmektedir. Bu nedenle animasyonun herhangi bir konuda anlatım gücü açısından tek başına duran bir görsele göre daha akılda kalıcı olduğu su götürmez bir gerçektir. Animasyon geçmişten bugüne teknolojinin de gelişimine paralel olarak kendi içerisinde birçok dala ayrılmıştır. Yapım teknikleri ve kullanılan malzemelere göre çeşitlilik gösteren bu teknikler birçok farklı sektörde yerini almaktadır. Bunlardan biri olan tıbbi animasyon ise daha ağırlıklı olarak tıp öğrencilerinin eğitimi, hasta, hasta yakını, doktor bilgilendirme, hemşire, tıp teknisyeni gibi ara elemanların bilgilendirilmesi gibi alanlarda kullanılan tıbbi animasyon özellikle üç boyut tekniği sayesinde daha gerçekçi bir anlatım dili kazanmaktadır. Üç boyutlu animasyonun görsel gerçekçiliğine dayanan tez çalışmasının birinci bölümünde animasyonun genel tanımı, tarihçesi, oluşum sürecinde ortaya çıkan ilk icatlar ve bu icatların üç boyutlu bir animasyonun temelini nasıl oluşturduğu ve bir animasyonun yapım aşamasında var olan elemanlar ele alınmıştır. Tezin ikinci bölümünde; tıbbi animasyonun ilk çıkış noktasına bağlı olarak incelenmesi gereken tıp bilimi ve tıbbi illüstrasyonun ortaya nasıl çıktığı, tarihsel gelişimi, ilk tıbbi resimler, ülkemizdeki gelişim süreci ve animasyon ile birlikte kullanımı incelenmiştir. Tezin üçüncü bölüm kapsamında animasyonun günümüzde oldukça geniş olan kullanım alanları detaylı bir şekilde araştırılmıştır. Animasyon günümüzde birçok alanda karşımıza çıkmaktadır. Farklı sektörler gelişen teknoloji ile oluşturduğu dinamik ve gerçeklik nedeniyle üç boyutlu animasyon tekniğinden faydalanmışlardır. Tezin son bölümünde tıbbi animasyon uygulamasına yer verilmiştir. Ülkemizde tıp alanında her gün artan ihtiyaçlar, ağır teorik tıp bilgilerinin; hasta, hasta yakını, doktor, tıp öğrencisi, hemşire ve tıp ara elemanlarının bilgilendirmesini, üç boyutlu animasyonlar sayesinde daha anlaşılır hale getirmiştir. Günümüzde yapılan birçok araştırma, salt teorik bilginin animasyon kullanılarak anlatılmasının, salt teorik ve yazıya dayalı anlatıma göre daha başarılı olduğunu kanıtlamıştır. Doğru iletişimin, bilgiyi doğru ve güvenilir bir şekilde alıcıya ulaştırmanın, bilgi kirliliğini en aza indirgemenin çok önemli olduğu günümüzde, animasyon şüphesiz ki temiz bir iletişim aracı haline gelmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR
dc.embargo.lift2023-02-05T09:48:54Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeanimationtr_TR
dc.subtypeimagetr_TR
dc.subtypeimage, 3-Dtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster