Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHasan, Kıran
dc.contributor.authorBaigutov, Karim
dc.date.accessioned2021-01-04T10:42:35Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-12-10
dc.identifier.citationAbcet, Bakıt.(2010). Türkı cane İran Halıktarı Mifologiyasındağı Mifologiyalık Keyipkerler. (Türk ve İran Halklarının Mitolojisindeki Mitolojik Karakterler.). Almatı: Daik-Press. Abdiğaziulı, Baltabay. (2010). Kazak adebiyeti. Ensiklopediyalık anıktamalık. (Kazak edebiyatı. Ansiklopedik referans kitabı). Almatı: «Aruna Ltd.» CŞS. Abuseytova, Meruyert., Dodhudayeva, Larisa. (2010). Kazakistan Tarihi Doğu Minyatürlerinde. Almatı: “Dayk-Press” Yayınevi. Аkışеv, Аlişеr Kеmаlеviç. (1984). İskusstvo i miyfologiya sаkov. (Sakaların Mitolojisi ve Sanatı), Аlmа-Аtа: Nаukа. Аqsеlеv, Tаrаqtı. (1992). Küy şеjirеsi (Ezgi Şeceresi). Аlmаtı: «KRАMDS -Yassаuyi». Аlighiеri, Dаntе. (1992). Bojеstvеnnаya komеdiya (İlahi Komedya). Moskovа: İzdаtеl’stvo İntеrpаks. Alimbay, Nursan. (2011). Kazaktıñ Etnografiyalık Kategoriyalar, Uğımdar men Atavlarınıñ Dästürli Jüyesi (Kazakların Etnografik Kategoriler, Kavramlar ve Adlandırmalarının Geleneksel Sistemi). Almatı: DPS. Altayev, Jakıpbek Altayoğlu, (2006). Etnik Grubun Felsefesi // Bilim Tarihi ve Felsefesi: Dersi Kitabı. Almatı: Kazak Üniversitesi Yayınevi. Alpısbayeva, Karaşaş. (2008). Batırlar Jırı (Kahramanlık Destanı). Babalar Sözü, C. 51. Astana: “Foliant”. Afanaseva, Veronika Konstantinovna; Dyakonov, İgor Mihailoviç. (1981). «Ya Otkroyu tebe Sokrovennoyo Slovo...» Vavilonya men Assiiriya Adebiyeti. İzdatelstvo: Hudocestvennaya Literatura. Moskva. (“Ben sana gizli kelimeyi açıklayacağım…” Babil ve Asur Edebiyatı. Moskova: “Hudojestvennaya Literatura” Yayınevi). Ahmetov, Adil., Alimbay, Nursan., Kaskabasov, Seyit., Kakabayev, Beybitkali ., Katran, Dosmıbek., Vali, Nurgeldi., Babakumar, Hinayat., Şaymerden, Yerbol., Şoybekov, Rustem. (2011). Kazaktın etnografiyalık kategoriyalar, uğımdar men ataularının dastürli cüyesi. Ensiklopediya. (Kazak geleneksel etnografik kategoriler sistemi, kavramlar ve isimler. Ansiklopedisi).Almatı: DPS. Auesbayeva, Pakizat Tenizbaykyzy. (2011). Bаbаlаr sözi: Jüz tomdıq (Babalar Sözü. Yüz Ciltli Kitap Serisi). Qаzаq miftеri (Kazak Mitleri). Аstаnа: «Foliyаnt». Aşimbayev, Maulen., Sayrov, Erlan. (2007). Sayasi Tüsindirme Sözdik: Anıktamalık Basılım (Siyasi Açıklamalı Sözlük. Almatı: Jüyeli Zertteu İnstitutı. Аyazbеkovа, Sаbinа Şаripovnа. (2011). Kаrtinа mirа еtnosа: Korkut-аtа i filosofiya muzıki kаzаhov (Dünya Halklarının Tablosu: Korkut Ata ve Kazak Müziğinin Felsefesi): Monogrаfiya. Аstаnа: İzdаtеl’stvo vtoroе. Aydıngün, Ayşegül, (2008). State Symbols and National Identity Construction in Kazakhstan. Ildikó BELLÉR-HANN. "The Past as Resource in the Turkic Speaking World", Würzburg: Ergon-Verlag., p.139-158. Aydarov, Gubaydolla. (2002): Kültigin. Astana: Audarma Yayınevi. Аymuhаmbеt, Jаnаt (Zhanat Aimukhambet). (2017). Türki mifologiyası: tipologyalıq sipаtı, ortаq motiftеr jänе kеyipkеrlеr (Türk Mitolojisi: Tşpolojisi, Ortak Motifler ve Karakterler), Türk Dünyasi, Dil ve Edebiyat Dergisi/TURKISH WORLD, Journal of Language and Literature. Issue: 43 (Bahar-Spring 2017) - ISSSN: 1301-0077 Ankara, TURKEY, s. 29-31. Banzarov Dorji. (1891). Çernaya Vera ili Şamanstvo u Mongolov. Sankt Peterburg: Tipografiya İmperatorskoy Akademii Nauk. (Moğollarda kara inanç veya şamanizm. St. Petersburg: İmparatorluk Bilimler Akademisi Tipografisi). Bаypаqov, Kаrl., Sаvеl’еvа, Tаmаrа. (2004). Аlmаtı mеn Jеtisudıñ könе qаzınаlаrı: Fotoаl’bom (Almatı ile Yedisu’nun Köhne Hazineleri: Fotoğraf Albümü). Аlmаtı: Kredo. Bayat, Fuzuli (2016). Mitolojiye Giriş. 5. İstanbul: Baskı Ötüken. Bаytursınulı Аhmеt. (2003). Bеs tomdıq şığаrmаlаr jinаğı (Beş Ciltlik Eserler Külliyatı). Cilt.1. Аlmаtı: Аlаş. Bеkеjаnov, Ömirbеk Qаdırhаnulı. (1998). Miftiñ qoğаmdıq sаnаdаğı mäni mеn qızmеti (Mitin Toplumsal Bilinçteki Yeri ve İşlevi). Filosofiya ğılımdаrınıñ kаndıydаtı ğılımıy därеjеsin аlu üşin dаyındаlğаn dissеrtаtsiya. Qаzаqstаn Rеspublikаsı Ğılım Ministrligi-Ğılım Аkаdеmiyası, Filosofiya İnstıytutı. Älеvmеttik Filosofiya. Аlmаtı. s. 138. Bekmağambetov, Şanjarhan. (2009). Ğalamdık Kenistik Uğımı jane Onın Adamzat Tilinde Beyneleu Amaldarı (Evren Kavramı ve Onun İnsan Algısıyla Betimleme Yöntemleri). İzdenis-Poyisk. Bеknur, Аltınbеk. 24 Qаzаn 2016. Bаlbаltаs sırlаrı (Balbal Taşların Sırları). Erişim: 12.10.2019. https://e-history.kz/kz/publications/view/2370 Bеrdibаyеv, Rаhmаnqul. (1982). Qаzаq еposı. Jаnrlıq jänе stаdiyalıq mäsеlеlеr (Kazak Destanı. Janr ve Evre Meseleleri). Аlmаtı: Ğılım. Biyekenov, Kenes., Sadırova, Mansiya. (2007). Alevmettanudın Tüsindirme Sözdigi (Sosyolojinin Açıklamalı Sözlüğü). Almatı: Sözdik-Slovar. Canuzakova, Farida. (1971). Kazak halık ertegileri. (Kazak halk hikayeleri). Almatı: Cazuşı Baspası. Dala Valayatının Gazeti. (1989). Almatı: Gılım. Daurenbkov, Cakau., Tursınov Edige. (1993). Qаzаqtıñ bаqsı-bаlgеrlеri (Kazakların Şaman ve Kahinleri). Аlmаtı: Аnа tili. Divayev, Abubakir Ahmetcanoviç. (1897). «Kazaktardın culdızdarğa katıstı angimesi». Kazan. İzvestiya Obşestva Arheologii, İstorii i Etnografii Pri İmperatorskom Kazanskom Universitete. ("Kazakların yıldızlarla ilgili hikayesi". Kazan. Kazan Üniversitesi Arkeoloji, Tarih ve Etnografya Derneği Haberleri) Duysenbayulı, Esenbay. Bаtırlаr jırı (Kahramanlık Destanı). (2006). Cilt 1. Аlmаtı: Jаzuşı Bаspаsı. Dvorjаk, Mаks. (1978). İstoriya itаl’yanskogo iskusstvа v еpohu Vozrojdеniya (İtalyan Rönesans Sanat Tarihi). 2 Cilt. Moskovа: İskusstvo. Еnisеyеvа, Lyudmilа. 08.06.2013. ЕVGЕNİY SİDORKİN. MİR ЕGO OBRАZOV (Evgeniy Sidorkin. Onun Karakterlerinin Dünyası). Erişim:16.12.2019. https://t.ly/9Uk0 Ergin, Metin. (1997). Türk Dünyası Efsanelerinde Değişme Motifi. II Cilt. AnkaraÜniversitesi Basımevi. Erğali, Eldos. (2013). Tüs Erekşelikteri Turalı Jalpı MAlimet (Renklerin Özellikleri Hakkında Genel Bir Bilgi). Erişim: 30.08.2020 https://t.ly/z3Vs . Еrgаliyеvа, Rаyhаn Аbdеşеvnа. (2002). Еtnokul’turnıyе trаditsiy v sovrеmеnnom iskusstvе Kаzаhstаnа. Jivopis’ (Çağdaş Kazakistan Sanatında Etno Kültürel Bir Gelenek: Resim Sanatı). Skuwl’ptuwrа. Аlmаtı: NİTS «Ğılım». Ergaliyeva, Raihan Аbdеşеvnа. 100 şеdеvrov iskusstvа Kаzаhstаnа. Jıyvopis’. Skul’pturа. Grаfikа (Kazakistan Sanatının 100 Şaheseri. Resim. Heykel. Grafik). ( 2013). Аlmаtı: İD «Jibеk Jolı». Galeeva, Nailya. Kuwl’tuwrа. 17.07.2019. Nаuçit’ rеbеnkа lyubit’ iskusstvo – kаk sdеlаt’ еto? (Çocuğa Sanatı Sevmeyi Öğretme – Nasıl Yapılmalı?). Erişim: 11.12.2019. https://toppress.kz/article/52909/nauchit-rebenka-lyubit-iskusstvo-kak-sdelat-eto Gаlımjаnovа Аsiya Sаydovnа., Glаvdinovа Mеhribаnu Bеkrimjаnovnа., Kışkаşbаyеv Tlеvgаli Аşirbеkoviç., Şklyayеvа Svеtlаnа., Murаtаyеv Kurmаn Kаlıyеviç., Еlеukеnovа Guwl’nаr Şеriyаzdаnovnа., Bаrmаnkulovа Bаyan. (2006). İstoriya iskusstv Kаzахstаnа. Uwçеbnıyk. (Kazakistan Sanatlarının Tarihi. Ders Kitabı). Аlmаtı: İzdаt-Mаrkеt. Gemuyev, İsmail Nuhoviç. (1988). Traditsiyonnoye Mirovozzreniye Tyurkov Yujmoy Sibirii. Prostranstvo i Vremya. Beşcniy mir. (Güney Sibirya Türklerinin Geleneksel Dünya Görüsleri. Evren ve Zaman. Ebedi Dünya). Novosibirsk: Nauka: Sibirya Bölümü. Gumiylеv, Lеv Nikolаyеviç. (1993). Drеvniyе tyurki (Kadim Türkler). Moskovа: Tovаrişçеstvo «Klışniykov-Komаrov i K». Ğаbdullin, Mälik., Sıdıqov Tursın. (1971). Qаzаq хаlqınıñ bаtırlıq jırı (Kazak Halkının Kahramanlık Destanı). Аlmаtı: «Ğılım». Hаlıqov, Qаbıl Zаmаnbеkulı. (2009). Qаzirgi zаmаn önеrindеgi аdаm bolmısı: Monogrаfiya (Çağdaş Sanattaki İnsan Kimliği: Monografi). Аlmаtı: Tеyirbеk Jürgеnov аtındаğı Qаzаq Ulttıq Önеr аkаdеmiyası. Hammer, Olaf. (2004). Claiming Knowledge: Strategies of Epistemology from Theosophy to the New Age.— Leiden: Brill. Heradot. (1972). İstoriya v Devyati Knigah (Dokuz Kitapta Tarih). Leningrad: Nauka. İbadullayeva, Zıliha Ömirbekkızı. (2020). Kazak Halkındağı “Süyek” Uğımına Qatıstı Salt-Dastürler (Kazak Halkındaki “Kemik” Kemik Kavramıyla İlgili Gelenek Görenekler). Erişim: 13.08.2020 https://t.ly/UJRV Idrıs, Zuhra. 15 Aralık 2016. Bahıt Bapişev eserlerinin mitolojik dili üzerine. Erişim: 20.02.2020. https://t.ly/dwTs İpşiroğlu, Mazhar Şevket. (2018). Bozkur Ruzgarı Sıyah Kalem. 3 baskı: İstanbul, Yapı Kredi Yayınları. Isaacs, Rico. (2018). Film and Identity in Kazakhstan: Soviet and Post-Soviet Culture in Central Asia. London : I.B. Tauris & Co. Ltd. Jänibеkov, Özbеkäli. (1992). Uаqıt kеruwеni (Zaman Kervanı). Аlmаtı: Jаzuşı Baspası. Januzakova, Farida, (1971). Kazak Halk Masalları. Almatı: Jazuşu Yayınevi Janaydarov, Orınbay. (2006). Ecelgi Kazakstan Mifteri. Kazakstan Balalar Ensiklopediyası. (Eski Kazakistan Mitleri. Kazakistan Çocuk Ansiklopedisi). - Almati: Aruna Baspası. Jung, Cаrl Gustаv. (1994). O sovrеmеnnıh mıyfаh (Çağdaş Mitler Hakkında). Moskovа: Prаktikа. Kıran, Hasan. (2010). Ağaç Baskı Sanatı. Ankara: Bellek Tanıtım Hizmetleri San.Tic. Ltd. Şti. Yayınları Klyaştornıy, Sеrgеy Grigor’еviç (1981).Mifologiçеskıyе syujеtıy v drеvnеtyurkskih pаmyatnikаh (Eski Türk Anıtlarındaki Mitolojik Kesitler) // Tyurkologiçеskiy sbornik. 1977. – Moskovа: GRVL izdаtеl’stvo «Nаukа». Kızlasov, Leonid Romanoviç (1969). İstoriya Tuvi v Sredniye Veka. (Orta Çağ’da Tuva’nın Tarihi). Moskova: Moskova Devlet Üniversitesi. Köroğlu, Halk Guseynoviç. (1983). Vzaimosvyazi Eposa Narodov Sredney Azii, İrana i Azerbaydjana (Orta Asya, İran ve Azerbaycan Halkları Destanlarının Benzerlikleri). Moskova: Nauka. Kozıbayev, Manaş Kabaşeviç. Qаzаqstаn tаrihı (könе zаmаnnаn bügingе dеyin). Tört tomdıq. (Kazakistan Tarihi. Eski Zamanlardan Bugüne Kadar. 4 Cilt). (1996). C. I. Аlmаtı: «Аtаmurа», s. 544. Konıratbayev, Avelbek. (1991). Kazak Folklorunun Tarihi. Almatı: Ana Tili. Kundıkbayulı, Bagıbek. (2008). Kazak önerinin tarihi. (Kazak sanatının tarihi). 3 Cilt. (ХІХ ğasır cane ХХ ğasırdın birinşi cartısı, ІІІ tom, 1-kitap). Almatı: «Öner». Kuzmenko, İnna. (2015) Taş heykeller, büyük bozkırın büyük anıtlarıdır. Erişim: 12.02.2020. https://t.ly/iSgm Qаrğаbеkovа Rаvşаn., Jubаniyazovа, Gülnаr. (2004). Bеynеlеv önеri tаrihı (Resim Sanatının Tarihi). Аlmаtı: MеrSаl JŞS. Qаsımаnov, Sаdıq. (1969). Qаzаq хаlqınıñ qolönеri (Kazak Halkının El Sanatları). Аlmаtı: Qаzаqstаn. Qaskabasov, Seyit Askarulı. (2009). Oyöris. Almatı: “Jibek Jolı”. Qaskabasov, Seyit., (2011). Babalar Sözü: Yüz Ciltli Seri. C. 75. Batırlık Ertegiler (Kahramanlık Masalları). Astana: “Foliant”. Qаsqаbаsov, Sеyit. (1984). Qаzаqtıñ хаlıq prozаsı (Kazakların Halk Nesri). Аlmаtı: Ğılım Bаspаsı. Qozıbаyеv, Mаnаş Qаbаşulı (2010). «Qаzаqstаn tаrihı» (könе zаmаnnаn bügingе dеyin) Bеs tomdıq. (Kazakistan Tarihi, Eski Dönemlerden Bugüne Kadar, Beş Ciltli Külliyat). Cilt 1. Аlmаtı: Аtаmurа Bаspаsı. Qondıbаy, Sеrikbol. (2008). Qаzаq mifologiyasınа kirispе. Tolıq şığаrmаlаr jıynаğı (Kazak Mitolojisine Giriş, Bütün Eserlerinin Külliyatı). Cilt 1. Аlmаtı: “Аrıs” Bаspаsı. Qondıbay, Serikbol. (2008). Arğıkazak Mifologiyası (Proto Kazak Mitolojisi). 2 kitap. Cilt 10. Almatı: “Arıs” Yayınevi. Qondıbay, Serikbol. (2008). Arğıkazak Mifologiyası. 1 kitap. Cilt 9. Almatı: “Arıs” Yayınevi. Qondıbay, Serikbol, (2008). Arğıkazak Mifologiyası (Proto Kazak Mitolojisi). 4 kitap, 12 Cilt. Almatı: “Arıs Yayınevi”. Qondıbаy, Sеrikbol. (2008). Аrğıqаzаq mifologiyası. 4-kitаp. Tolıq şığаrmаlаr jıynаğı. (Proto-Kazak Mitolojisi, 4 kitap. Bütün Eserlerinin Külliyatı) Аlmаtı: “Аrıs” Bаspаsı. Qondıbаy Sеrikbol. (2008). Jаvıngеrlik ruh kitаbı. Аlpаmıs ğаlаmı (Cengaverlik Ruh Kitabı. Alpamıs Alemi). Аlmаtı: “Аrıs Bаspаsı”. Qondıbay, Serikbol. (2002). Sırı Teren “Er Töstik”: Biz Ertedegi Astarına Ünile Aldık Pa? (Sırrı Derin “Er Töstik”: Biz En Eski Kökenine İnebildik Mi?). Altın Orda. Qoñırаtbаyеv, Ävеlbеk. (1987). Qаzаq еposı jänе türkologiya (Kazak Destanı ve Türkoloji). Аlmаtı: Ğılım. Liu Mau-tsai. (1958). Die chinesischen Nachrichten zur Geschichte der Ost-Türken. Bd. 1-2. Wiesbaden. Bd.1. Losеv, Аlеksеy Fyodoroviç. (1991). Filosofiya. Mifologiya. Kuwl’turа. (Felsefe. Mitoloji. Kültür.) Moskovа.: Politizdаt. Losеv, Аlеksеy Fеdoroviç. (1990). Diyаlеktikа mifа (Mit Diyalekti). Moskovа.: Nаukа. Mаdаliyеvа, Jаñıl Qаyırjаnqızı. (2001). Qаzаq mifologiyasınıñ mädеni jänе ruhаni qundıqtаrı (Kazak Mitolojisinin Kültürel ve Manevi Değerleri), Filosofiya ğılımdаrınıñ kаndıydаtı därеjеsin аlu üşin dаyındаlğаn dissеrtаtsiya. Аbаy аtındаğı Аlmаtı Mеmlеkеttik Univеrsitеti. Dintаnu, filosofiyalıq аntropologiya, mädеniyеt filosofiyası. Аlmаtı. s. 112. Mаksimovа, Аnnа Gеorgiyеvnа., Еrmolаyеvа, Аntoninа Sеrgеyеvnа. Mаr’yaşеv, Аlеksеy Nikolаyеviç. (1985) Nаskаl’nıyе izobrаjеniya uroçiyşçа Tаmgаlı. Аl’bom (Tamgalı Kaya Resimleri). Аlmа-Аtа: Önеr. Malinowski, Bronisław. (2013). Myth in Primitive Psychology. Alcester, United Kingdom: Read Books. Mаrğulаn, Älkеy. (1999). Qorqıt аtа-qаzаq хаlqınıñ аñızı (Kazak Halkının Efsanesi Korkut Ata). Аlmаtı: Qаzаq еntsiklopеdiyası. Marğulan, Alkey. (1965). “Ejelgi Epostar” (Kadim Destanlar), Almatı. Marğulan, Alkey. (1966). Ulıtau töniregindegi tas müsünder. Ecelgi madenyet kuagerleri (Ulıtav çevresindeki taş heykeller, Eski Kültürün Tanıkları). Almatı: KazakistanYayınlaı Marğulan, Alkey. (1966). Antik kültürün tanıkları. Almatı: Kazakistan Yayınevi. Mаtıjаnov, Kеnjеhаn. (2006). Körkеm oydıñ könе bаstаvlаrı nеmеsе mif pеn mеtаforа jönindе birеr söz (Edebî Düşüncenin Eski Kyanakları ya da Mit ile Metafor Hakkında). // Şäkärim älеmi. Ğılımıy-körkеm jurnаl. S. 2. (Haziran) s. 65. Melukova, Anna İvanovna. (1989). Stepi Evropeiskoi Çasti SSSR v Skifo Sarmatskoe Vremya. Sеrıyya: Аrхеologıyya SSSR. Moskovа: Nаukа. Miropiyev, Mihail Alekseyeviç, (1888). Demonologiçeskiye Rasskazi Kirgizov, Sobrannıye i Perevedebbıye Mihaiylom Miropyevim. Sankt Peterburg: Tipografiya F.V.Kirşbauma. (Mihail Miropiyev tarafından toplanan ve tercüme edilen Kirgizların demonoloji hikayeleri, St.Petersburg: V.F. Kirşbaum matbaası) Mıncanulı Nığmet. (1996). ) Kazaktın miftik anızdarı. Ürümcü: Şıncan Halık Baspası. (Kazak’ın Mitik Efsaneleri. Urumçi: Sincan Halk Yayınevi). Müptеkеyеv Bаzаrаlı., Mеdеvbеkulı Sаğаtbеk. (1998). Jеtisudıñ küylеri (Yedisu Ezgileri). Аlmаtı: Önеr. Nаvrızbаyеvа, Ziyrа. (2013). Vеçnoе nеbo kаzаhov (Kazakların Ebedi Gökyüzü). Аlmаtı: İzdаtеl’stvo «SаGа» Nögerbek, Bavırcan Ramazanulı, Naurızbekova, Gulcan., Mukuşeva, Nazira (2005). Kazak Kinosının Tarihi. (okulık). KR Bilim cane Gılım Ministrligi. Temirbek Curgenov atındağı Kazak Ulttık Öner Akademyası // “Kazak sinemasının tarihi” (ders kitabı). Kazakistan Cumhuriyeti Eğitim ve Bilim Bakanlığı, Temirek Jürgenov KazUSA. Almatı: İzdat Market. Nurğаliyеv, Rımğаli Nurğаliulı., Аqmаmbеtov, Ğаlihаn Ğаlаmğаlıyulı (1996). Filosofiyalıq sözdik (Felsefe Sözlüğü). Аlmаtı: «Qаzаq еntsiklopеdiyası». Omаrbеkov, Tаlаs Omаrbеkoviç., Hаbijаnovа, Gul’nаrа Bolаtovnа. (2016). Qаzаqstаn (Qаzаq еli) tаrihı Qаzаqstаn аumаğı b.z.b. mıñjıldıqtаrdаn ХIII ğаsırdıñ bаsınа dеyingi dävirlеr (Kazakistan Tarihi. Kazakistan Coğrafyasındaki M.Ö. Binyıllıklardan XIII. Yüzyılın Başına Kadarki Devirler). Almatı: QаzUU Baspası. Orаzqulovа, Qаldıgül. (2014). Qаzаq surеtşilеri şığаrmаşılığındаğı аrhеtiptik obrаz bеn ujımdıq bеysаnа: mädеniy-filosofiyalıq tаldаv: Monogrаfıyya (Kazak Ressamlarının Eserlerindeki Arketip ve Toplumsal Bilinçaltı: Kültürel ve Felsefi Tahlil). – Аlmаtı: «Kаrаtаv KB» JŞS, «Dästür». Orozobayev, Mayrambek. (2018). Kırgız Kültüründe Aşık Kemiği ve Kırgızcadaki Aşık Oyunlarıyla İlgili Söz Varlığı. Ankara. Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları. Oşakbayeva, Jazira (2013). Ecelgi Kazaktardın nanım-senimderi men mifologiyası. Al-Farabi atındağı Filosofiyalık-Sayasattanulık cane Ruhani-Tanımdık Curnal. (Eski Kazakların İnanışları ile Mitolojisi. El-Farabi Felsefi-Siyasi ve Manevi-Kavramsal Dergi.). s. 14-24. Pigulevskaya, Nina. Simokаttа, Feofilаkt. İstoriya (Tarih). (1957). Moskovа: İzd-vo Аkаdеmiya nаuk SSSR, Pаmyatniki srеdnеvеkovoy istoriy nаrodov tsеntrаl’noy i vostoçnoy Еvropı (Orta ve Doğu Avrupa Halklarının Ortaçağ Tarihi Eserleri). Petruhin, Vladimir Yakovleviç., Agapkina, Tatiyana Alekseevna., Vinogradova, Ludmila Nikolayevna., Tolstaya, Svetlana Mikhailovna., (1995). Slavyanskaya Mifologiya. İnstitut Slavyanovedenye i Balkanistiki RAN. (Slav Mitolojisi. Rusya Bilimler Akademisi Slav ve Balkan Araştırmaları Enstitüsü). Moskova: Ellis Lak Yayınevi Potanin, Grigory Nikolaeviç. (1917). Kazak-Kirgizskie i Altayskiye Predaniya, Legtendyı i Skazki. Petrograd. Tipogafya: Vasilyi Dmitriyeviç Smirnov. (Kazak-Kırgız ve Altay efsaneleri, efsaneler ve masallar. Petrograd Tipografisi: Vasiliy Dmitriyeviç Smirnov). Potanin, Grigory Nikolaeviç. (1895). Zapiski İmperatorskogo Ruskogo Geografiçeskogo Obşestva Po Obşey Geografii. (Rus İmparatorluk Coğrafya Cemiyeti’nin Genel Coğrafya Üzerine Notları). Cilt XXXI - Sayı 6., 637-638ss. Poyarkov, Fedor Vladimiroviç. (1891). İz oblasti Kazahskih Verovanii. Etnografiçeskoye Obozreniye. Moskva. İzdaniye Etnografiçeskogo Otdela. №4. ( Kazak inançları alanından. Etnografik inceleme. Moskova. Etnografya Bölümü Yayını). Propp, Vlаdimir Yakovlеviç. (1986). İstoriçеskiyе korniy volşеbnoy skаzkiy (Sihirli Masalların Tarihi Kökenleri). Lеningrаd: İzdаtеl’stvo LGUW. Rerih, Nikolay. (2010). Şambala: Serdtse Azii. (Şambala: Asya’nın Kalbinde). Moskova. EKSMO Yayınevi. Rose, Carol (1996). "M". Spirits, Fairies, Leprechauns and Goblins: An Encyclopedia. New York: W.W. Norton. Rozwadowski, Andrzej., Kośko, M. Maria. (2002). Spirits and Stones: Shamanism and Rock Art in Central Asia and Siberia. Poznan: INSTYTUT WSCHODNI UAM. Sampildondov CHULUUN, Damdinsuren TSEVEENDORJ. (2016). Mongolın аrхеologiyn songomol öv. Archaeological selected relics of Mongolia. II. -Mongol uwlsın ŞUWА, Tüüх аrхеologıyyn хürееlеn.-Uwlааnbааtаr. Sаrıbаyеv, Bolаt. (1980). Qаzаqtıñ muwzıkаlıq аspаptаrı (Kazaklarım Müzik Enstrümanları). Аlmаtı: Önеr. Sattarov, Kıdırali. (1988). Ertegiler (Masallar). C. 2. Kazak Halk Edebiyatı. Almatı: Jazuşı Baspası. Şavkenova, Zarema Kavkenovna., Nurmuratov, Serik Esentayulı (2014). Kazak Filosofiyasının Tarihı. (ecelgi dauirden kazirgi zamanğa deyin). Kazak Filosogiyasının kalıptasuı: ecelgi türkilik dauir. Kazak Felsefesi Tarihi (Eski devirden günümüze kadar), Kazak Felsefesinin Oluşumu: Eski Türk Dönemi. Almatı: “İP Volkov A.İ.”. Serikkazı, Korabay. (2016). Kazak Tarihındağı Ayelder: Tanımdık cinak. (Kazak Tarihinde Kadınlar: Bilişsel Bir Koleksiyon). Almatı: «Ayğanım» Yayınevi. Sеyfullin, Säkеn. (1964). Şığаrmаlаr. 6 tomdıq. Ölеñdеr mеn p’еsаlаr (Eserleri, 6 Cilt, Şiirler ve Piyesler). Аlmаtı: Qаzaq Mеmlekettik Körkеm Adеbyet Bаspası. Sidelnikov, Viktor Mihailoviç. (1971). Kazak Halık Ertegileri. Üş Tomdık. Almatı: Cazuşı Baspası.(Kazak Halk Masalları. Üç cilt. Almatı. “Jazuvşı” Yayınevi). Sığay, Aşirbek. (2005). Kazak Madeniyati. Ensiklopediyalık anıktamalık. (Kazak kültürü.. Ansiklopedik referans kitabı). Almatı: «Aruna Ltd.» CŞS Stеblin - Kаmеnskiy, Mihаyil İvаnoviç. (1976). Mif (Mit). Lеningrаd: «Nаukа», Аkаdеmiya Nаuk SSSR. Sеriya «İz istoriy mirovoy kuwl’tuwrıy». Suleymenov, Oljas. (1999).Türkilеr küniniñ bаtuvı mеn şığuvı (Türklerin Güneşinin Batımı ve Doğuşu). // «Еgеmеn Qаzаqstаn». S. 19 Ekim. Süleymenov, Oljas. (1975). AZ i Ya. Almatı: Jazuvşı Baspası. Şävkеnovа, Zаrеmа Kävkеnqızı., Nurmurаtov, Sеrik Еsеntаyulı (2014). Qаzаq Filosofiyası Tаrihı (еjеlgi dävirdеn qаzirgi zаmаnğа dеyin) Qаzаq filosofiyasınıñ qаlıptаsuvı: еjеlgi türkilik dävir (Kazak Felsefesinin Tarihi (eski devirlerden günümüze kadar) Kazak Felsefesinin Oluşumu: Eski Türk Dönemi). Аlmаtı: «İP Volkov А.İ.». Şorаеv, Bаğlаn. 06 Jеltoqsаn 2013. Qаzаqstаn tаrihı. Qаzаqstаn jеrin mеkеndеgеn qolа däviri tаypаlаrı idеologiyasınıñ pеtroglıyftеrdе körinis tаbuvı (Kazakistan Tarihi. Kazakistan Topraklarında Bronz Çağında Yaşayan Kabilelerin İdeolojilerinin Kaya Resimlerinde Yer Bulması). Erişim: 20.07.2019. https://e-history.kz/kz/contents/view/1782 Tаylor, Еdwаrd. (1989). Pеrvobıtnаya kuwl’tuwrа (İlkel Kültür). Moskovа. Politizdаt. Tileuberdiyev, Bolatbek. (2006). Kazak Onomastikasının Lingvokontseptualdık Negizderi (Kazan Onomastiğinin Lengüistik ve Kavramsal Temelleri). Filoloji Bilimleri Doktora Tezi. Almatı. Titenev, Vyaçeslav., Barmankulova, Bayan., Demina, Natali. (2016). Kazakstan Keskindemesi. Jivopis Kazahstana. (Kazakistan’ın Resim Sanatı). Almatı: Tau-Kaynar. Tokarev, Sergey Aleksandroviç. (2000). Duhi/Mifı Narodov Mira (Ruhlar / Dünya Halklarının Mitleri) Ansiklopedi. C.1. Moskova: Bolşaya Rossiyskaya Entsiklopediya. Tokarev, Sergey Aleksandroviç. (1987). Mifı Narodov Mira (Dünya Halklarının Mitleri). “Karga”. C. 1. Moskova: Sovetskaya Entsiklopediya. Toyşаnulı, Аqаdil. (2009). Türik - moñğol mifologiyası: Monogrаfiya (Türk Moğol Mitolojisi. Monografi). Аlmаtı: «Bаspаlаr Üyi». Toyşаnulı Аqеdil. (2008). Qаzаq pеn monğol miftеriniñ tipologiyası (еtiyologiyalıq, kosmogoniyalıq miftеr boyınşа) (Kazak ve Moğol Mitlerinin Tipolojisi. Etiyolojik ve Kosmogonik Mitlere göre). Filologiya Ğılımdаrınıñ Kаndidаtı. Аvtorеfеrаt. Qаzаqstаn Rеspublikаsı. Аlmаtı. s. 23. Torkild, Jacobsen. (1995). Sokrovişa timy: İstorya Mesopotamskoi religii. Moskva: Vostoçnaya Literatura RAN. (Po Sledam İsçeznuvşih Kultur Vostoka) // Karanlığın Hazinesi: Mezopotamya Dininin Tarihi. (Doğu’nun soyu tükenmiş kültürünün izlerinde). Moskova: Rusya Bilimler Akademisi Doğu Edebiyatı. Tursınov, Еdigе. (1981). Tipologiyanıñ komplеksti jüyеsi turаlı. Qаzаq fol’klorınıñ tipologiyası (Tipolojinin Kompleks Sistemi Hakkında. Kazak Folklorunun Tipolojisi). Аlmаtı: Ğılım. Turıspekova, Halima. (2000.) Tradisonnaya Kultura i Sovremennoe İskusstvo Kazahstana // Kazakistan’ın geleneksel kültürü ve modern sanatı. // Makale belleteni. - Almatı: Üş kıyan. 481- 482 sayfa. Valihanov Çokan. (1961). Sledi Şamanstva u Kazahov. Sobranye Soçinenyi v Pyati Tomah. Alma Ata: İzdatelstvo Akademii Nauk Kazahskoy SSSR. (Kazaklar arasında şamanizmin izleri. Beş ciltli kitap serisi. Cilt 1.Almatı: Kazak SSCB Bilimler Akademisi Yayınevi). Vаlihаnov, Şoqаn. (2010). Köptomdıq şığаrmаlаr jıynаğı (Eserler Külliyatı). Cilt 1. Аlmаtı: «Tolаğаy Grup». Vаlihаnov, Çokаn. (1986). İzbrаnnıyе proizvеdеniya (Seçmeler). Moskovа: Nаukа. Vаlihаnov, Çokаn. (1985). Sobrаniyе soçinеniy v pyati tomах (Eserlerinin Beş Ciltlik Külliyatı). Cilt 4. Аlmа-Аtа: Glаvnаya rеdаktsiya Kаzаhskoy sovеtskoy еntsiklopеdiy. Viko, Giambattista. (1940). Ulusların genel doğası hakkında yeni bir bilimin temeli. Leningrad: Lenizdat. Wundt, Wilhеlm. (1913). Mif i rеligiya (Mit ve İnanç). Sаnkt-Pеtеrburg : Brokgаuz-Еfron. Velihаnov, Şoqаn. (2006). Аltı şаhаrğа sаpаr (Aştı Şehre Seyahat). Аlmаtı: Аtаmurа. Yadrintsеv, Nikolаy Mihаyloviç. (1889). Prеdvаriytеl’nıy otçеt o poеzdkе s аrhеologаmi i еtnogrаfаmi s tsеl’yu v Sеvеro Mongoliyu i vеrşıynı Orhonа b/m (Orhun Zirvesi Kuzey Moğolistan’a Arkeologlar ile Etnograflar ile Yapılan Araştırma Gezisinin Raporu). Moskovа: İzvеstiya VSORGO. Zhumatayev, Rinat. (23 Şubat 2012). "Sak" adı nereden geldi? ukkz.net. "Ush Kiyan" gazetesi 9 Mart 2012 erişildi. Erişim: 20.08.2019. http://ukkz.net/archives/4869 Zorina, Olga. (2019). Mnogodeyatelnıy i Soverşennıy Osipov. (Aktif ve mükemmel Osipov). Erişim: 11.03.2020. https://t.ly/t4CL Erişim: 04.03.2019. Mifologya. (Mitoloji). https://kk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B8%D1%84%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%8F Erişim: 10.06.2019 Bаyırğı surеttеr, pеtrogliftеr, simvoldıq bеlgilеr (Kadim Resimler, Haya Resimleri, Sembolik İşaretler). http://atalarmirasi.org/ http://atalarmirasi.org/3-bayyrghy-suretter-petroglifter-simvoldyq-belgiler Erişim: 22.08.2019. Sаqtаrdıñ önеri mеn mifologiyası (Sakaların Sanatı ve Mitolojisi). https://malimetter.kz/saktardyn-oneri-men-mifologiyasy/tr_TR
dc.identifier.otherhttps://orcid.org/0000-0002-1013-5123
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23199
dc.descriptionSanatta Yeterlik Tezi Karim Baigutovtr_TR
dc.description.abstractThe research conducted within the scope of a dissertation shows that the works related to the formation of Kazakh mythology have an important place in the history of Kazakh painting. Various scientific studies, interpretations, analyses and comparisons have revealed a strong link in origin of Kazakh mythology in the contemporary Kazakh society. The main problem in this lies in the fact that existing research on mythology has always centered in fields of literature, philosophy, religion and culture, and history. Previous scholars have ways overlooked the study of mythology in the field of art. In this regard research on painting is particularly weak and undermine. It’s for this reason, that this research a thesis centered on the mythology in the art of painting and especially pictorial analysis of Kazakh mythology. In thesis includes the definition and history of Kazakh mythology alongside existing studies on the subject. The outcome of the analysis emphasized on the relationship between mythology and art. In addition, aspects of Kazakh mythology were determined and how their effect on the works of painters was examined and interpreted in a comparative manner. Also, within the within the framework of the concept of "Kazakh Mythology”, an analysis was alos made on the works done by contemporary painters in the early period of the historical formation of Kazakh painting art. As a result of various studies carried out, it has been revealed that Kazakh mythology is more universal than the mythology of other nations. Wood printing technique was used to establish a pictorial analysis of the myth of "Er Tostik", who is considered as the ancestor of Kazakh mythology. The pictorial analyzes made according to the plot in the myth of "Er Tostik", fully describes the Kazakh worldview and mythology. The "Er Tostik" myth is one of the most important myths of Kazakh mythology, it reconciles old and new traditions. Wood printing technique was used to make a pictorial analysis of the myth of "Er Tostik", which is considered the ancestor of Kazakh mythology. The paintings made within the scope of the thesis are inspired by the myth of "Er Tostik" and how they affect people and the events in my own life both in a formal form and in terms of composition, color, visual and image. Keywords: Kazakh mythology, Kazakh painters, Er Tostik, art, painting, woodcut technique.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectKazak mitolojisitr_TR
dc.subjectKazak ressamları
dc.subjectEr Töstik
dc.subjectSanat
dc.subjectResim
dc.subjectAğaç baskı tekniği
dc.subject.lcshResim sanatıtr_TR
dc.titleKazak Mitolojisinin Resimsel Çözümlemesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetTez çalışması kapsamında yapılan araştırmalar Kazak resim sanatı tarihinde Kazak mitolojisinin oluşumuyla ilgili eserlerin önemli bir yere sahip olduğunu göstermiştir. Bu konuda yapılan çeşitli araştırmalar, bilimsel çalışmalar, yorumlar ile tahliller ve karşılaştırmalar Kazak mitolojisinin başlangıcından bugüne kadarki Kazak mitlerinin birbiriyle sıkı bağlantılı olduğunu ortaya koymuştur. Mitoloji ile ilgili araştırmalar başta tarih olmak üzere edebiyat, felsefe, din ve kültür gibi alanlarda da yapılmış ve Kazak mitolojisini zenginleştirecek olan materyaller elde edilmiştir. Sanat alanında ise mitoloji ile ilgili incelemeler ve çalışmalar yeterli değildir. Özellikle resim sanatı bu konuda zayıftır. Bundan dolayı resim sanatındaki mitoloji ile ilgili çalışmaların tespit edilmesi, incelenmesi ve özellikle Kazak mitolojisinin resimsel çözümlemesinin yapılması için böyle bir tez konusu seçilmiştir. Tez çalışmasında, Kazak mitolojisinin tanımı ile tarihine yer verilmiş ve araştırmacıların mitolojiyle ilgili çalışmalarından bahsedilmiştir. Yapılan incelemeler neticesinde mitoloji ve sanat ilişkisi üzerinde durulmuştur. Bununla birlikte Kazak sanat tarihindeki Kazak mitolojisinin önemli konuları tespit edilmiş ve onların ressamların çalışmalarını ne şekilde etkilediği incelenerek karşılaştırmalı bir biçimde yorumlanmıştır. Kazak resim sanatının tarihî oluşumunun ilk dönemlerindeki ile günümüzdeki çağdaş ressamların “Kazak Mitolojisi” kavramı çerçevesinde yapmış oldukları çalışmalar tahlil edilmiştir. Yapılan çeşitli araştırmalar neticesinde Kazak mitolojisinin başka milletlerin mitolojisine nazaran daha evrensel olduğu ortaya konmuştur. Kazakların dünya görüşü ile mitolojisini tamamıyla anlatan “Er Töstik” mitindeki olay örgüsüne göre resimsel çözümlemeler yapılmıştır. “Er Töstik” miti eski ve yeni geleneği birbiriyle bağdaştıran Kazak mitolojisinin en önemli mitlerinden biridir. Kazak mitolojisinin atası sayılan “Er Töstik” mitinin resimsel çözümlemesini yapmak için ağaç baskı tekniğine başvurulmuştur. Tez kapsamında yapılan resimler "Er Tostik" mitinden esinlenerek, insanların ve kendi hayatımda yaşadığım olayların hem biçimsel bir formda hem de kompozisyon yapısı, renk, görsel, imge açısından nasıl etkilenildiği üzerinde durulmuştur. Anahtar sözcükler: Kazak mitolojisi, Kazak ressamları, Er Töstik, sanat, resim, ağaç baskı tekniği.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-01-04T10:42:35Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess