Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSeçken, Nilgün
dc.contributor.authorÇelik, Çağlar
dc.date.accessioned2020-11-23T07:09:14Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-07-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23144
dc.description.abstractIn this research, the students' ability of drawing, reading and interpreting a graph was reviewed by developing a test of open-end questions including balance in the unit "Speed and Balance in the Reactions" in the 11th class level for the chemistry curriculum. Furthermore, it was reviewed that the intelligence areas and anxiety of the students effect to the related abilities or not. Totally 150 students from Ankara and Eskisehir attended to the research. The simultaneous triangulation pattern was used a s the method of the study. In order to collect data, a two-section-test aiming to determine the level of drawing, reading and interpreting a graph, the Anxiety Scale of Using Graph in the Chemistry Lessons (Seckin, Zan, 2012) aiming to determine the levels of anxiety and a scale developed by Seber in 2001 aiming to determine the intelligence level were used. The results of the research showed that, the points from the ability test of reading and interpreting a graph was higher than the average point from the ability test of drawing a graph. It was concluded that there was a positive and meaningful relation between the ability of drawing a grapfh and all the intelligence level, yet there was only a meaningful relation between the ability of reading and interpreting a grapfh and logical-mathematical intelligence area. In addition, it was concluded that there was a negative and meaningful relation between the anxiety levels and related abilities of the student group.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOrtaöğretimtr_TR
dc.subjectKaygıtr_TR
dc.subjectÇoklu zeka kuramıtr_TR
dc.subjectKimyasal dengetr_TR
dc.subjectBeceritr_TR
dc.subjectGrafiktr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleLise Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusunda Grafik Kullanma Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada kimya dersi öğretim programının on birinci sınıf düzeyinde yer alan “Tepkimelerde Hız ve Denge” ünitesindeki denge konusunu içeren açık uçlu sorulardan oluşan bir test geliştirerek söz konusu test ile öğrencilerin grafik çizme ile grafikleri okuma ve yorumlama becerilerini incelenmiştir. İlgili becerilere kaygının ve öğrencilerin zekâ alanlarının etkisi olup olmadığını da çalışma kapsamında incelenmiştir. Araştırmaya Ankara ve Eskişehir illerindeki toplam 150 öğrenci katılmıştır. Çalışmanın yöntemi olarak eş zamanlı üçgenleme deseni kullanılmıştır. Veri toplama amacı ile; grafik çizme, okuma ve yorumlama düzeylerini belirlemek amacıyla iki bölümden oluşan bir test, kaygı düzeylerinin belirlemek amacıyla Seçken ve Zan (2012) tarafından geliştirilmiş olan Kimya Derslerinde Grafik Kullanımına Yönelik Kaygı Ölçeği, zekâ alanlarını belirlemek amacıyla Seber’in 2001 yılında geliştirmiş olduğu ölçek kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, grafik okuma ve yorumlama beceri testinden alınan ortalama puanların grafik çizme becerilerinden elde edilen ortalama puandan daha yüksek olduğunu göstermiştir. Grafik çizme becerileri ile tüm zekâ alanları arasında pozitif ve anlamlı ilişki olduğu, grafik okuma ve yorumlama becerileri ile yalnızca mantıksal- matematiksel zekâ alanı arasında anlamlı ilişki olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, öğrenci grubunun kaygı düzeyleri ile ilgili becerileri arasında negatif ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-11-23T07:09:14Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster