Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkman, Berrin
dc.contributor.advisorUngar, Michael
dc.contributor.authorKuru, Nilüfer
dc.date.accessioned2020-10-27T12:36:51Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-07-23
dc.identifier.citationKuru, N. (2020). Tamamlayıcı erken müdahale programının mülteci çocukların benlik saygısına, sosyal becerilerine ve psikolojik sağlamlığına etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23093
dc.description.abstractThe purpose of this research was to investigate the effects of laughter yoga as a complementary intervention program on social skill, self-esteem and resilience of refugee children. The research design was randomized controlled experimental design. Study group was choosen from refugee children, born in 2013, living in a refugee camp in southern Turkey. The sample size of the reserach was determined by Gpower analysis and the children were assigned to the experiment (n = 38) and control (n = 38) groups by randomization method considering the inclusion and exclusion criteria. In the research, “Demographic Information Form”, “Early Childhood Social Skill Measure (ECSSM)”, “State Self-Esteem Scale” and Child and Youth Resilience Measure-Revised (CYRM-R)” were used as a measurement tools. ECSSM was developed by the researchers and State Self-esteem Scale and CYRM-R adaptation studies were also carried out by the reserachers. In order to measure the effect of the intervention which took place 6 weeks, pre and post intervention date gathered by an independent researcher (BK). After the pre-tests were applied to the experimental and control groups by the BK, the intervention program was applied to the children in the experimental group by the researcher (NK). Repeated-measures ANOVAs was used to reveal whether there is a significant difference between the pretest and posttest of total social skill, self-esteem and resilience scores of between groups or not. The results indicated that there was a significant difference between total social skill, self-esteem and resilience scores of experimental and control groups. Based on these results current study suggests that laughter yoga intervention can be effective for enhancing psychosocial development of refugee children.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectMülteci çocuklartr_TR
dc.subjectErken müdahale
dc.subjectBenlik saygısı
dc.subjectSosyal beceri
dc.subjectPsikolojik sağlamlık
dc.subjectBiyoekolojik kuram
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleTamamlayıcı Erken Mudahale Programının Multeci Cocukların Benlik Saygısına, Sosyal Becerilerine ve Psikolojik Sağlamlığına Etkisitr_TR
dc.title.alternativeEffect Of Complementary Early Interventıon Program On Refugee Chıldren’s Self-Esteem, Socıal Skıll And Resılıencetr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırmanın amacı okul öncesi dönemdeki mülteci çocuklara yönelik hazırlanan kahkaha yogası programının çocukların benlik saygısı, sosyal becerisi ve psikolojik sağlamlıkları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma randomize deneysel desende planlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Uluslararası Koruma Dairesi Başkanlığı’na bağlı bir mülteci kampında yaşayan 2013 doğumlu Suriyeli mülteci çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem büyüklüğü Gpower analizi ile belirlenmiş olup araştırmaya dahil edilme ve dışlanma kriterleri göz önünde bulundurularak çocuklar deney (n=38) ve kontrol (n=38) gruplarına randomizasyon yöntemi kullanarak atanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Demografik Bilgi Formu”, “State Benlik Saygısı Ölçeği”, “Erken Çocuklukta Sosyal Beceri Ölçeği” ve “Çocuk ve Gençlerde Psikolojik Sağlamlık Ölçeği-Revizyon” kullanılmıştır. Araştırmada, “State Benlik Saygısı Ölçeği” ile “Çocuk ve Gençlerde Psikolojik Sağlamlık Ölçeği-Revizyon” ölçeklerinin uyarlama çalışması yapılmış, “Erken Çocuklukta Sosyal Beceri Ölçeği” ise araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Deney grubundaki çocuklara uygulanacak olan müdahale programının etkisini ölçmek için deney ve kontrol grubundaki çocuklara ölçekler öntest ve sontest olarak bağımsız bir araştırmacı (BK) tarafından uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubunda yer alan çocukların öntest- sontest benlik saygısı, sosyal beceri ve psikolojik sağlamlık toplam puanları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını incelemek amacıyla tekrarlı ölçümler için ANOVA yapılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubunun araştırmada kullanılan üç ölçme aracından da “State Benlik Saygısı Ölçeği”, “Erken Çocuklukta Sosyal Beceri Ölçeği” ve “Çocuk ve Gençlerde Psikolojik Sağlamlık Ölçeği-Revizyon” sontest puanlarının kontrol grubundan yüksek olduğu ve bu farkın istatistiksel olarak da anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç, kahkaha yogasının mülteci çocukların benlik saygısını, sosyal becerisini ve psikolojik sağlamlığını geliştirmede etkili olduğunu göstermektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.embargo.terms2 yiltr_TR
dc.embargo.lift2022-10-29T12:36:51Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster