Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBalaman, Ufuk
dc.contributor.authorYılmaz, Aslıhan
dc.date.accessioned2020-10-27T12:34:35Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-07-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23087
dc.description.abstractThere has been a growing body of research that investigates L2 classroom interaction with micro analytic approach. However, few studies addressed the pre-school L2 interaction from micro analytic perspective. Besides, there is a need for further research on pre-service teachers’ practicum teaching experiences, their use of interactional practices and the role of cooperating teachers. In this sense, this study aims to unearth the interactional domain of common involvement by cooperating teachers during L2 teaching led by pre-service teachers. Data of the study come from the video recordings of actual teaching practices conducted by 50 PSTs. Each pre-service teacher presented lessons of 20 minutes while cooperating teacher was present in pre-school L2 classrooms. Conversation analysis was employed with a focus on multimodal aspects of interaction. The findings of this study show that cooperating teachers initiate non-assigned self-selective turns in order to maintain classroom order, ensure student involvement, give instructions to students, respond to PST turns on behalf of students and give suggestions to the PST. Cooperating teachers also utilize a number of interactional resources oriented to the students such as using address terms (as a verbal alert to the student), hushing and physical contact with the students. This study also presents the overall picture of interactional organization of the participatory role of cooperating teachers during practicum teaching in pre-school L2 classrooms. The findings of the study have implications for teacher training and education and L2 classroom discourse.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectCooperating teacherstr_TR
dc.subjectPre-service EFL teachers
dc.subjectPracticum
dc.subjectConversation analysis
dc.titleThe Partıcıpatory Role of Cooperatıng Teachers Durıng Practıcum Teachıng in Pre-School L2 Classroomstr_TR
dc.title.alternativeAnaokulu Yabancı Dil Sınıflarındaki Danışman Öğretmenlerin Katılımcı Rolü
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetMikro analitik yaklaşımla yabancı dil sınıf etkileşimini araştıran araştırmalar giderek artmaktadır. Fakat az sayıda çalışma mikro analitik perspektif ile okul öncesi yabancı dil sınıf etkileşimini ele almıştır. Ayrıca, hizmet öncesi öğretmenlerin pratik öğretim deneyimleri, etkileşimsel uygulamaların kullanımı ve danışman öğretmenlerin rolü hakkında daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır. Bu çalışma, hizmet öncesi öğretmenlerin işledikleri derste danışman öğretmenin katılımcı rolünün etkileşimini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın verileri, 50 hizmet öncesi öğretmenler tarafından yapılan gerçek öğretim uygulamalarının video kayıtlarından gelmektedir. Her bir hizmet öncesi öğretmen 20 dakikadan oluşan derslerini danışman öğretmende anasınıfında mevcut iken sunmaktadır. Konuşma çözümlemesi metodolojisi, etkileşimin çok modlu yönlerine odaklanarak kullanılacaktır. Bu çalışmanın bulguları, danışman öğretmenlerin sınıf düzenini korumak, öğrenci katılımını sağlamak, öğrencilere direktif vermek, öğrenciler adına hizmet öncesi öğretmenin dönüşlerine cevap vermek ve önerilerde bulunmak için başlatımsız kendi seçici söz sıraları başlattığını göstermektedir. Danışman öğretmenler, öğrencilere yönelik olarak adres terimlerini (öğrenciye sözlü uyarı olarak) kullanma, hiştleme ve öğrencilerle fiziksel temas gibi bir dizi etkileşimsel kaynağı da kullanmaktadır. Bu çalışma aynı zamanda okul öncesi ikinci dil sınıflarında uygulama öğretimi sırasında danışman öğretmenlerin katılımcı rolünün etkileşimsel organizasyonunun genel resmini de sunmaktadır. Bu çalışmanın bulguları öğretmen yetiştirme ve eğitimine katkıda bulunmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-10-27T12:34:35Z
dc.fundingTÜBİTAKtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster