Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGelbal, Selahattin
dc.contributor.authorKöprülü, Gözde
dc.date.accessioned2020-10-27T12:20:00Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-07-09
dc.identifier.citationAlpar, R. (2016). Uygulamalı istatistik ve geçerlik-güvenirlik. Ankara: Detay Yayıncılık. Ancis, J. R., & Sedlacek, W. E. (1995). Predicting the academic achievement of female students using the SAT and noncognitive variables. College Park, Maryland: Counseling Center. Atılgan, H., Kan, A., & Doğan, N. (2013). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Başarısıralamaları. (2018). https://www.basarisiralamalari.com/?s=2018+yks+de%C4%9Ferlendirme adresinden erişilmiştir. Başarısıralamaları. (2019). https://www.basarisiralamalari.com/2019-lgs-inkilap-konulari-ve-soru-dagilimi/ adresinden erişilmiştir. Başarısıralamaları. (2019). https://www.basarisiralamalari.com/2019-lgs-din-kulturu-ve-ahlak-bilgisi-konulari-ve-soru-dagilimi/ adresinden erişilmiştir. Başarısıralamaları. (2019). https://www.basarisiralamalari.com/2019-lgs-matematik-konulari-ve-soru-dagilimi/ adresinden erişilmiştir. Başarısıralamaları. (2019). https://www.basarisiralamalari.com/2019-yks-ayt-matematik-konulari-ve-soru-dagilimi/ adresinden erişilmiştir. Başarısıralamaları. (2019). https://www.basarisiralamalari.com/2019-lgs-fen-bilimleri-konulari-ve-soru-dagilimi/ adresinden erişilmiştir. Başarısıralamaları. (2019). https://www.basarisiralamalari.com/2019-lgs-turkce-konulari-ve-soru-dagilimi/ adresinden erişilmiştir. Başarısıralamaları. (2019). https://www.basarisiralamalari.com/2019-yks-ayt-tarih-1-konulari-ve-soru-dagilimlariosym-yok-meb/ adresinden erişilmiştir. Başarısıralamaları. (2019). https://www.basarisiralamalari.com/2019-yks-ayt-turk-dili-ve-edebiyati-konulari-ve-soru-dagilimlariosym-yok-meb/. adresinden erişilmiştir. Baykal, Ş. İ. (2010, Ocak 11). Aktüel Psikoloji. http://www.aktuelpsikoloji.com/is-olanaginin-en-fazla-oldugu-lise-turu-6366h.htm adresinden erişilmiştir. Baykul, Y., & Güzeller, C. O. (2014). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem Akademi. Büyüköztürk, Ş. (2016). Sınavlar üzerine düşünceler. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 345-356. Büyüköztürk, Ş. (2019). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi. Büyüköztürk, Ş., Çokluk, O., & Köklü, O. (2019). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem Akademi. Can, A. (2019). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi. Ceran, D., & Deniz, K. (2015). TEOG sınavı sorularının okuma becerisiyle çözülebilme düzeyi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 92-109. Chissom, B. S., & Lanier, D. (1975). Lise başarı notlarını ve akademik yetenek testi puanlarını kullanarak üniversite birinci sınıftaki başarı ortalamasının sestirilmesi. (N. Koç, Dü.) Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 15(2), 23-26. Crocker, L., & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory. New York: Holt, Rinehart and Winston. Çepni, S., Bayrakçeken, S., Yılmaz, A., Yücel, C., Semerci, Ç., Köse, E., Gündoğdu, K. (2012). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi. Demirtaşlı, N. (2014). Öğrenme,öğretim ve değerlendirme arasındaki ilişkiler. (N. Demirtaşlı, (Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme içinde (2.baskı) (3-29). Ankara: Edge Akademi. Deniz, Z. (2003). İlköğretim akademik başarı ölçüleri ile ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı puanları arasındaki uygunluk geçerliği çalışması (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Doğan, N. (1999). Dersane deneme sınavları ile ÖSS ve ÖYS arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi) . Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Dursun, S. (2008). İstanbul ili anadolu liseleri onbirinci sınıf fen bölümü öğrencilerinin matematik, fizik, kimya, geometri ve biyoloji akademik başarı puanlarının ÖSS SAY-2 puanını yordama derecesi (Yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul. Eşme, İ. (2014). Türkiye'de Yükseköğretime geçiş sistemi. Yükseköğretim Dergisi, 148-157. Gelbal, S. (1989). Öğrenci seçme deneme sınavı ile öğrenci seçme sınavı testlerinin öğrenci başarıları yönünden ilişkileri, güvenirlikleri ve ÖYS'yi yordama güçleri (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Güzeller, C. O. (2005). Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavının geçerliği (Doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Hevedanlı, M., Ekici, G. (2011). Lise öğrencilerinin öğrenci seçme sınavına (ÖSS) yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Diyarbakır ili örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 64-79. House, J. D., & Keeley, E. J. (1997). Predictive validity of college admissions test scores for American Indian students. Journal of Psychology. Hürriyet. (2013, 09 05). Hürriyet gazetesi: http://www.hurriyet.com.tr/egitim/gecmisten-gunumuze-ortaogretimde-merkezi-sinavlar-24650666 adresinden erişilmiştir. İşman, A. (2001). Türk eğitim sisteminde ölçme ve değerlendirme. Sakarya: Değişim Yayınları. Karakaş, D. (1998). Eğitimde ölçme ve değerlendirme anabilim dalındaki öğrencilerin yükseköğretime giriş puanları ile bu anabilim dalındaki başarı arasındaki ilişkiler (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Karakaya, İ. (2002). Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavının yordama geçerliğine ilişkin bir araştırma (Yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara. Karakaya, İ. (2011). Öğretmenlik programlarındaki öğrencilerin ÖSS puanları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 155-163. Karakoç, G. (2017). İlköğretim akademik başarı ölçüleri ile temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınav puanları arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu. Kaşıkçı, Y., Bolat, A., Değirmenci, S., & Karamustafaoğlu, S. (2015). İkinci dönem TEOG sınavı fen ve teknoloji sorularının bazı kriterlere göre değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 225-232. Kelecioğlu, H. (2003). Ortaöğretim başarı puanlarının üniversiteye girişte iki aşamalı sınavda uygulanan ÖYS, ÖSS ve tek aşamalı sınavda uygulanan ÖSS ile ilişkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 70-78. Kline, P. (2000). Handbook of psychological testing. London: Taylor&Francais Group. Köse, A. İ. (2014). Ölçmede güvenirlik. N. Demirtaşlı, (Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme içinde (2.baskı) (93-118). Ankara: Edge Akademi. Kubiszyn, T., & Borich, G. (1990). Educational testing and measurement. United States: Scott, Foresmen and Company. Kutlu, Ö., Karakaya, İ. (2004). Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme Sınavının (OKÖSYS) faktör yapılarına ilişkin bir araştırma. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı . MEB. (2013). http://www.meb.gov.tr. adresinden erişilmiştir. MEB. (2018). 2018 Liselere geçiş sistemi (LGS) merkezi sınavla yerleşen öğrencilerin performansı. Ankara: Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi. Morgan, R. (1990). Predictive validity within categorizations of college students: 1978, 1981 and 1985. Princeton, New Jersey: Educational Testing Service. NTV. (2018, 07 01). https://www.ntv.com.tr/galeri/egitim/yksnin-ilk-oturumu-temel-yeterlilik-testi-tyt-hakkinda-bilmeniz-gerekenler,c84xT6VwE0WP2UkQw7xbig/dW2LWJk3uUCAd6VAEub2Pg adresinden erişilmiştir. Önen, E. (2003). Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınav başarısı ve lise 1. Sınıftaki akademik başarıya ilişkin bir yordama geçerliği çalışması: fen lisesi örneği (Yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara. ÖSYM. (2018). 11https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2018/YKS/KILAVUZ_28062018.pdf adresinden erişilmiştir. ÖSYM. (2019, 12 28). https://www.osym.gov.tr/TR,8789/hakkinda.html adresinden erişilmiştir. Özçelik, D. A. (1982). Öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı geçerlik araştırması. öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı geçerliğinin araştırılmasında kullanılan yöntemlere ilişkin bazı sorunlar. Ankara: ÖSYM. Özçelik, D. A. (2011). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi. Özdemir, A. (2014). İlköğretim ve ortaöğretim başarı ölçülerinin yükseköğretime geçiş sınav puanlarını yordama gücü (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Özkan, G. (2017, 09 16).Hürriyet gazetesi: http://www.hurriyet.com.tr/egitim/son-dakika-teog-kaldiriliyor-egitimciler-yorumladi-40580681 adresinden erişilmiştir. Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2015). Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı. Ankara: Nobel. Tavşancıl, E. (1990). Lise tür ve kolunun yükseköğretimde akaddemik başarıya etkisi. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 209-220. TEDMEM. (2015, 06 10). https://tedmem.org/mem-notlari/gorus/2015-teog-tercih-ve-yerlestirme-sistemi-uzerine-tedmem-gorusleri adresinden erişilmiştir. Tekin, H. (2014). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi. Turgut, M. F. (1983). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Saydam Matbaacılık. Turgut, M. F., & Baykul, Y. (2014). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi. Verim, A. (2006). İlköğretim düzeyindeki bazı başarı ölçülerinin ortaöğretim kurumları öğrenci seçme sınavını yordama geçerliliği (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Yağımlı, Y. (2004). Öğrenci seçme sınavının yordama geçerliğine ilişkin bir araştırma- Bilkent Üniversitesinde- (Yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara. Yıldırım, C. (1983). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: ÖSYM Eğitim Yayınları.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23077
dc.description.abstractIn this study, the predictive power subtests of high school admission exam (TEOG) to subtests of higher education admission exam (YKS) has been investigated. The population of the research consists of a total of 1149 students who took TEOG and YKS in Vezirköprü district of Samsun in 2013-2014 and 2017-2018 academic years, respectively. The group of the research consists of 459 students. TEOG and YKS subtest raw scores of the same student were considered for the research. In the first two sub problems, the relation between TEOG subtest raw scores in verbal and quantitative sections and YKS subtest raw scores in verbal and quantitative sections was analyzed by Pearson correlation. In the third subproblem, which subtests predicted the scores of placement in YKS were analyzed by using multiple regression analysis. According to the research results; correlations in verbal sections vary between -0.171 and 0.690 while the correlations in quantitative sections vary between 0.051 and 0.745. It is observed that the correlations between TEOG and TYT subtests are higher than the correlations between TEOG and AYT subtests. The most predictive variables for TYT are mathematics (2nd), history (1st), mathematics (1st), religious culture (1st), science and technology (2nd) subtests. The most predictive variables for the quantitative scores are mathematics (2nd), mathematics (1st), history (1st) subtests. The most predictive variables for the equally-weighted scores are history (2nd), mathematics (2nd), English (1st), Turkish (2nd) subtests. The most predictive variables for the verbal scores are Turkish (2nd), history (1st), religious culture (1st), history (2nd) subtests.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYordama geçerliğitr_TR
dc.subjectTemel eğitimden ortaöğretime geçiş
dc.subjectTemel yeterlik testi
dc.subjectAlan yeterlilik testi
dc.subjectYükseköğretim kurumları sınavı
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleTemel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi Puanlarının Yükseköğretim Kurumları Sınavını Yordama Gücütr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) alt testlerinin Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) alt testlerini yordama gücüne bakılmıştır. Araştırmanın evrenini Samsun’un Vezirköprü ilçesinde 2013-2014 eğitim-öğretim yılında TEOG’a, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında YKS’ye giren 1149 öğrenci, çalışma grubunu ise 459 öğrenci oluşturmaktadır. Yapılan araştırma için aynı öğrenciye ait TEOG ve YKS alt testi ham puanları kullanılmıştır. Araştırmanın ilk iki alt probleminde sözel ve sayısal alanlardaki TEOG alt testi ham puanları ile sözel ve sayısal alanlardaki YKS alt testi ham puanları arasındaki ilişki düzeyi Pearson korelasyon katsayısıyla hesaplanmıştır. Araştırmanın üçüncü alt probleminde ise YKS’deki yerleştirmeye esas puanları hangi alt testlerin yordadığı çoklu regresyon analiziyle incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre; TEOG sözel alan alt testleri ile YKS sözel alan alt testleri arasındaki korelasyonlar -0,171 ile 0,690 arasında değişmekteyken, TEOG sayısal alan alt testleri ile YKS sayısal alan alt testleri arasındaki korelasyonlar 0,051 ile 0,745 arasında değişmektedir. TEOG alt testleri ile TYT alt testleri arasındaki korelasyonların AYT alt testlerine kıyasla daha yüksektir. TYT puanını en iyi yordayan değişkenler; matematik (2. dönem), tarih (1. dönem), matematik (1. dönem), din kültürü (1. dönem), fen ve teknoloji (2. dönem) TEOG alt testleridir. SAY puanını en iyi yordayan değişkenler; matematik (2. dönem), matematik (1. dönem), tarih (1. dönem) TEOG alt testleridir. EA puanını en iyi yordayan değişkenler; tarih (2. dönem), matematik (2. dönem), İngilizce (1. dönem), Türkçe (2. dönem) TEOG alt testleridir. SÖZ puanını en iyi yordayan değişkenler; Türkçe (2. dönem), tarih (1. dönem), din kültürü (1. dönem), tarih (2. dönem) TEOG alt testleridir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-10-27T12:20:00Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeannotationtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster