Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemirkasımoğlu, Nihan
dc.contributor.authorAliyev, Bakhtiyar
dc.date.accessioned2020-10-27T11:51:39Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-07-29
dc.identifier.citationAçıkalın, A. (1989). Özel ve devlet liselerinde veli beklentilerinin örgütsel ve yönetsel boyutları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 85-91 Arpaguş, A. U. (2011). Okul kültürünün öğretmen davranışlarına etkisi. (Yüksek lisans tezi). Trakiya Üniversitesi, Edirne Aydın, M. (2010). Eğitim yönetimi. Ankara: Hatiboğlu Yayınevi. Aydın, M. (2013). Eğitimde örgütsel davranış. Ankara: Gazi kitabevi. Aydın, M. (2014). Toplum, kültür, eğitim. Ankara: Gazi Kitabevi Balcı, A. (1988). Etkili okul. Eğitim ve bilim, 12 (70), 21-30 Banderas, D. J. (1985). Interpreting the concept of organizational culture in schools through analysis of organizational stories (Doctoral dissertation). University of Southern California, Los Angeles. Barnard, C. I. (1956). The functions of the executive. Cambridge: Harvard university press. Bass, R. N. (2004). The impact of school culture on school safety: An analysis of elementary schools in a southwestern metropolitan school district. (Doctorial dissertation). University of Arizona, Tucson Başaran, İ.E. (2008). Örgütsel davranış. Ankara, Siyasal Kitabevi Baş, T., ve Akturan, U. (2017). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık Britton, E. M. (2018). Influence of School Principals on Teachers' Perceptions of School Culture. (Doctorial dissertation). Walden University, Minneapolis Bursalıoglu, Z. (2015). Okul yönetiminde yeni yapi ve davranış. Ankara: Pegem Akademi. Çağlar, İ. (2013). Örgüt geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık Çelik, V. (2012). Okul kültürü ve yönetimi. Ankara: Pegem Akademi. Çelikten, M. (2003). Okul kültürünün şekillendirilmesinde müdürün rolleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 31(140), 56-61. Cameron, K. S., ve Quinn, R. E. (2017). Örgüt kültürü. örgütsel tanı ve değişim, Rekabetçi Değerler Modeli. Ankara: Pegem Akademi Cemaloğlu, N., & Gülcan, M. G. (2018). Kuramdan uygulamaya okul yönetimi [School administration through theories and practices]. Ankara: Pegem Akademi. Christensen L. B., Johnson R. B, Turner L. A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve analiz. Ankara: Anı Yayıncılık Coffman, C., & Sorensen, K. (2013). Culture Eats Strategy for Lunch: The Secret of Extraordinary Results, Igniting the Passion Within. Liang Addison Press. Cresswell, J. W. (2016). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Siyasal Kitabevi Deal, T. E. (1985). The symbolism of effective schools. The Elementary School Journal, 85(5), 601-620. Deal, T. E., and Kennedy, A. A. (1983). Culture: A new look through old lenses. The journal of applied behavioral science, 19(4), 498-505. Demirtaş, Z. (2010). Okul kültürü ile öğrenci başarısı arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 35(158). Dursun, İ. T. (2013). Örgüt kültürü ve strateji ilişkisi: Hofstede’nin boyutları açısından bir değerlendirme”. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 1(4). Erickson, F. (1987). Conceptions of school culture: an overview. Educational Administration Quarterly, 23(4), 11–24. Eyüboğlu, Ö. (2006). Okul kültürünün oluşturulmasında öğretmenlerin rolü. (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul Gladwell, M. (2018). Outliers (Çizginin Dışındakiler). İstanbul: Mediacat. Green, L. M. (2016). The relationship between principals’ leadership styles and school culture, as assessed by teachers (Doctoral dissertation). Mississippi College, Clinton Güçlü, N. (2003). Örgüt kültürü. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 61-85. Gruenert, S., & Whitaker, T. (2015). School culture rewired: How to define, assess, and transform it. Alexandria: ASCD. Hatch, M. J. (1993). The dynamics of organizational culture. The Academy of Management Review, 18( 4), 657-693. Hargreaves, A. (1994). Changing teachers, changing times: teachers’ work and Culture in the Postmodern Age. London: Cassell. Hargreaves, D. H. (1995). School culture, school effectiveness and school improvement. School effectiveness and school improvement, 6(1), 23-46. Harrison, R. (1972). Understanding your organization's character. Harvard Business Review, 50(23), 119-128. Hofstede, G. (1980). Motivation, leadership, and organization: do American theories apply abroad?. Organizational dynamics, 9(1), 42-63. Hofstede, G., Neuijen, B., Ohayv, D. D., & Sanders, G. (1990). Measuring organizational cultures: A qualitative and quantitative study across twenty cases. Administrative science quarterly, 286-316. Hofstede, G., Hofstede, G. J., & Minkov, M. (2010). Cultures and organizations: Software of the mind (Ed. 3). New York: Mcgraw-hill. Hoy, W. K. (1990). Organizational climate and culture: a conceptual analysis of the school workplace. Journal of Educational and Psychological Consultation, 1(2), 149-168. Hoy, W. K. ve Miskel, C. G. (2015). Eğitim yönetimi. teori, araştırma ve uygulama. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Hoy, W. K., Tarter, C. J., & Bliss, J. R. (1990). Organizational climate, school health, and effectiveness: A comparative analysis. Educational Administration Quarterly, 26(3), 260-279. Ilgar, L. (2014). Özel okul ve devlet okulunda görev yapmış sinif ögretmenlerinin sinif yönetimindeki farklılıklara iliskin görüsleri: Nitel bir çalisma. Hasan Ali Yücel Egitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 259. İpek, C. (1999). Resmi liseler ile özel liselerde örgütsel kültür ve öğretmen-öğrenci ilişkisi. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 5(3), 411-442. İzgören, A. Ş. (2018). Geleceği yönetmek. Değişim, başarı, gelecek. Ankara: Elma Yayınevi Kaya, H. (2009). Okul kültürünün öğrenci başarısına üzerine etkisi. (Yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ Kolatan, R. (2008). Eğitim yöneticilerinin oluşturulmasında ve sürdürülmesindeki rolü. (Yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul Loup, K.S. (1994). Measuring and Linking School Professional Learning Environment Characteristics, Teacher Self and Organizational Efficacy, Receptivity to Change, and Multiple Indices of School Effectiveness. (Doctoral Dissertation). Louisiana State University, Baton Rouge Mayadağlı, E. F. (2015). Öğretmen ve yönetici görüşlerine göre okul kültürünün değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi). Okan Üniversitesi, İstanbul McEwan, E. K. (2003). Seven steps to effective instructional leadership. California: Corwin Press, INC. Nicolas, A. (2015). The role of the principal in successfully shaping school culture: A basic qualitative study (Doctoral dissertation). Capella University, Minneapolis Öncül, M. S., Mehmet, D. ve İnce, A. R. (2016). Hofstede’nin örgüt kültürü modelinin potansiyel girişimcilerin yetiştiği çevresel özellikler kapsamında değerlendirilmesi. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 7(1), 255-269 Otto, A. L. (1998). Resolving workplace disputes: The role of organizational culture in organizational conflict. (Doctoral dissertation). University of Minnesota, Minneapolis Owens, R. G., & Steinhoff, C. R. (1989). Towards a theory of organisational culture. Journal of Educational Administration, 27(3) Özdemir, A. (2006). Okul kültürünün oluşturulması ve çevreye tanıtılmasında okul müdürlerinden beklenen ve onlarda gözlenen davranışlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(4), 411-433 Özdemir, M. (2018). Eğitim yönetimi: Alanın temelleri ve çağdaş yönelimler. Ankara: Anı Yayıncılık. Öztürk, Ç. (2004). Ortaöğretim coğrafya öğretmenlerinin öğretim yöntem ve teknikleri kullanabilme yeterlilikleri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 5(2), 75-83. Öztürk, D. (2015). Eğitim örgütlerinde okul kültürü ve tükenmişlik düzeyi arasındaki ilişki. (Yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul Pawlas, E.G. (1997). Vision and school culture. NASSP Bulletin, 81(587), 118-128. Peter, T. J. & Waterman, R. H. (2004). In Search At Excellence: Lessons From America’s Best-Run Companies. New York: Harper & Row, Peterson K, D., and Deal E. T. (1998). How leaders influence the culture of the school. Educational Leadership, 56(1), 28-30. Peterson, K. D., & Terrence, E. Deal (2009). The shaping school culture fieldbook. Second Edition. San Francisco: Josset-Bass. Robbins, S. ve Judge, A. T. (2012). Örgütsel davranış - organizational behavior, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Sargut, S. (2015). Kültürlür arası farklılaşma ve yönetim. Ankara: İmge Kitabevi Schein, E. H. (1990). Organizational culture. American Psychological Association, 45(2), 109-119 Schein, E.H. (2010). Organizational culture and leadership (4th ed.). San Francisco: Jossey-Bass. Schoen, L. T. & Teddlie C. (2008). A new model of school culture: a response to a call for conceptual clarity. School Effectiveness and School Improvement, 19(2),129–153. Schooley, M. L. (2005). An analysis of the relationship between transformational leadership and school culture. (Doctoral dissertation). University of Missouri, Missouri. Sığrı, Ü. ve Tığlı, M. (2006). Hofstede'nin “Belirsizlikten Kaçınma” kültürel boyutunun yönetsel-örgütsel süreçlere ve pazarlama açısından tüketici davranışlarına etkisi. Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, XXI(1). Sünbül, A. M. (1996). Öğretmen niteliği ve öğretimdeki rolleri. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 2(4), 597-608. Yıldırım A. ve Şimşek H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Taner, D. (2008). Öğretmenlerin umutsuzluk düzeyi ile okul kültürü arasındaki ilişki (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul. Yılmaz, K. (2005). İlköğretim okulu öğrencilerinin okul yaşamının niteliğine ilişkin görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1-13. Yılmaz, S. (2017). Değerlere dayalı eğitimin okul kültürüne etkisi. (Yüksek lisans tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul Van Houtte, M. (2005). Climate or culture: A plea for conceptual clarity in school effectiveness research. School Effectiveness and School Improvement, 16(1), 71–89. Waller, W. (1932). The sociology of teaching. New York: John Wiley & Sons, Inc İnternet sayfaları: ADA, (2019) https://www.ada.edu.az/en/schools/programs/se/129-education-management [Erişim Tarihi: 24.01.2019] ARTI, (2019) https://www.arti.edu.az/az/page/15-doktorantura-va-dissertantura [Erişim Tarihi: 24.01.2019] Eğitim Bakanlığı İnternet Sitesi, 2019 https://edu.gov.az/az/page/72/302 [Erişim Tarihi: 24.01.2019] Khazar, (2019) http://www.khazar.org/files/pdf/MA_in_Educational_Administration.pdf [Erişim Tarihi: 24.01.2019] Şeker, S. E. (2015) http://mis.sadievrenseker.com/2015/03/hofstedenin-kulturel-boyutlar-teorisi-hofstedes-cultural-dimensions-theory/ [Erişim Tarihi: 17.01.2019] Türk Dil Kurumu Sözlük, (2020). https://sozluk.gov.tr/ internet adresinde erişilmiştir. [Erişim Tarihi: 30.02.2020] UNEC, (2019) http://unec.edu.az/unec-in-beynelxalq-magistratura-ve-doktorantura-merkezine-ixtisas-secimi-baslayib/ [Erişim Tarihi: 24.01.2019]tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23068
dc.description.abstractIn this research, opinions of teachers and administrators regarding school culture were examined. The research was designed with the phenomenology design of qualitative research method. The data were collected from 20 teachers and four administrators working in two public and two private schools in Baku in the fall semester of 2019-2020 academic year. A semi-structured form prepared by the researcher was used as the data collection tool. The data were obtained as a result of face to face interviews with participants and analyzed by content analysis. The findings are gathered under three themes: school culture definitions, school culture perceptions, obstacles to school culture and school culture development. In the first theme, it was determined that school culture was defined as “relations, behaviors, educational activities, traditions and ethical rules”. In the second theme, it was concluded that school culture “motivates people, creates loyalty to school, instills responsibility, develops relationships, gives identity and discovers students' abilities”. As the third theme, obstacles to school culture were expressed as "excessive workload, financial problems, parents' intervention in school life, infrastructure problems, frequent changes of teachers and administrators". School culture development was stated as “doing activities inside and outside school, fulfilling responsibilities, motivating teachers and students, and communicating with parents”. Based on the findings, it was suggested that administrators should interact more with teachers, know them, do activities inside and outside school, invite graduates to school, organize trainings to parents, and invite parents to school.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOkul kültürütr_TR
dc.subjectÖrgüt kültürütr_TR
dc.subjectFenomenolojitr_TR
dc.subjectYöneticilertr_TR
dc.subjectÖğretmenlertr_TR
dc.subjectBakütr_TR
dc.titleOkul Kültürü Üzerine Yönetici ve Öğretmen Görüşlerinin Nitel Bir Analizi: Bakü Örneğitr_TR
dc.title.alternativeA Qualıtatıve Analysıs Of Admınıstrator And Teacher Vıews On School Culture: Baku Case
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırma kapsamında, Bakü’de devlet okulu ve özel okullarda çalışan öğretmen ve yöneticilerin okul kültürüne ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırma, nitel araştırma yönetiminin fenomenoloji deseniyle tasarlanmıştır. Araştırmanın verileri 2019-2020 akademik yılının güz döneminde Bakü ilinde iki devlet ve iki özel okulda görevli 20 öğretmen ve dört yöneticiden toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler, katılımcılarla yüz yüze yapılan görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Toplanan veriler, içerik analiz ile kodlanmıştır. Veri analizi sonucunda ulaşılan bulgular, okul kültürü tanımları, okul kültürü algıları, okul kültürünün önündeki engeller ve okul kültürünün geliştirilmesi temaları altında toplanmıştır. İlk başlık olan okul kültürü tanımlarına ilişkin temada, okul kültürünün katılımcılar tarafından, “ilişkiler, davranışlar, eğitim faaliyetleri, gelenekler ve etik kurallar” şeklinde tanımlandığı tespit edilmiştir. Katılımcıların okul kültürü algılarına yönelik görüşler incelendiğinde, okul kültürünün çalışanlarda ve öğretmenlerde bir bütün olarak “motivasyon sağladığı, okula bağlılık oluşturduğu, sorumluluk aşıladığı, ilişkileri geliştirdiği, kimlik kazandırdığı ve öğrencilerin istidatlarını ortay çıkardığı” sonucuna ulaşılmıştır. Üçüncü temada, okul kültürünün önündeki engeller incelenmiştir. Katılımcılar, konuya ilişkin, “fazla ders yükü, maddi sorunlar, velilerin okulun işlerine karışması, altyapı sorunları, öğretmenlerin ve yöneticinin sık sık değişmesi” gibi görüşler bildirmişler. Okul kültürünün geliştirilmesi, katılımcılar tarafından “okul içi ve okul dışında aktiviteler yapma, sorumlulukları yerine getirme, öğretmenleri ve öğrencileri motive etme, velilerle iletişim kurma” şeklinde belirtilmiştir. Bulgulara dayanarak, yöneticilerin öğretmenlerle daha fazla etkileşim içinde olması ve onları tanıması, okul içi ve okul dışında aktiviteler yapılması, mezunların okula davet edilmesi, velilere eğitimler verilmesi, velilerin okula davet edilmesi önerilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2021-05-01T11:51:39Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster