dc.contributor.advisor | Akbaşlı, Sait | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Pelin | |
dc.date.accessioned | 2020-10-27T11:17:33Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-08-25 | |
dc.identifier.citation | Yılmaz, P. (2020). Ortaöğretim öğretmenlerinin eğitimde dijital dönüşümden yararlanma düzeylerinin belirlenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/23061 | |
dc.description.abstract | This study aims to determine the level of benefiting from digital transformation on education for secondary education teachers. The fourth industrial revolution, which is accepted as the pioneer of digital transformation, has been examined in the historical process and its reflections on education have been revealed. The levels of benefiting from digital transformation of secondary education teachers were determined. The study was designed with quantitative method and survey model was used and also, stratified sampling technique was used for data collection. The sample of the study consists of teachers working in public and private secondary schools in central districts of Gaziantep in the academic year 2019-2020. In the research, “the scale of determining the level of benefiting from transformation on education” developed by the researcher was used as a data collection tool. According to the results obtained by using descriptive statistics methods, the levels of benefiting of secondary education teachers towards digital transformation in education were found to be “middle level”. Finally, it is recommended to raise the awareness and the level of benefiting from digital transformation on education in the context of industry 4.0 and digital transformation of education for the needs of the digitalized word in the future.
Keywords: digital transformation, digitalization, digital transformation in education, fourth industrial revolution, secondary education teachers | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Dijital dönüşüm | tr_TR |
dc.subject | Dijitalleşme | tr_TR |
dc.subject | Eğitimde dijital dönüşüm | tr_TR |
dc.subject | Dördüncü endüstri devrimi | tr_TR |
dc.subject | Ortaöğretim öğretmenleri | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Ortaöğretim Öğretmenlerinin Eğitimde Dijital Dönüşümden Yararlanma Düzeylerinin Belirlenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Determınıng The Level Of Benefıtıng From Dıgıtal Transformatıon On Educatıon For Secondary Educatıon Teachers | tr_en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma, ortaöğretim öğretmenlerinin eğitimde dijital dönüşümden yararlanma düzeylerinin belirlenmesini amaçlamaktadır. Dijital dönüşümün öncüsü olarak kabul edilen dördüncü endüstri devrimi diğer adıyla endüstri 4.0, tarihsel süreç içerisinde incelenmiş ve bu devrimin eğitime olan yansımaları ortaya konulmuştur. Eğitimde dijital dönüşüm kapsamındaki gelişmelere, hedeflere ve uygulamalara odaklanılmıştır. Bu noktada, öğretmenlerin bu dönüşüm içerisinde önemli bir yere sahip oldukları belirtilmiştir. Araştırmada, ortaöğretim öğretmenlerinin yararlanma düzeyleri belirlenerek cinsiyet, yaş, çalışılan kurumun türü ve statüsü değişkenleri bakımından incelenmiştir. Nicel yöntemle desenlenen bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Örneklem seçiminde ise tabakalı örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim öğretim yılında, Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkâmil merkez ilçelerinde kamu ve özel ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “öğretmenlerin eğitimde dijital dönüşümden yararlanma düzeyini belirleme ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin “dijital dönüşümü oluşturan teknoloji farkındalığı”, “eğitimde dijital dönüşüm teknolojilerini kullanma düzeyi”, “endüstri 4.0 ve dijitalleşmeye yönelik genel yaklaşım” alt boyutlarından oluştuğu bulunmuştur. Verilerin analizinde betimleyici istatistik yöntemlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre ortaöğretim öğretmenlerinin eğitimde dijital dönüşümden yararlanma düzeyleri “orta düzey” olarak bulunmuştur. Araştırma ile öğretmenlerin endüstri 4.0 ve dijital dönüşüm bağlamında eğitimde dijital dönüşümden daha çok yararlanarak yeterlilik kazanmaları ve dijitalleşen dünyanın ihtiyaçlarına uygun nitelikte bireyler yetiştirmelerinin sağlanması önerilmektedir.
Anahtar sözcükler: dijital dönüşüm, dijitalleşme, eğitimde dijital dönüşüm, dördüncü endüstri devrimi, ortaöğretim öğretmenleri | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-10-27T11:17:33Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | workingPaper | tr_TR |