Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkman, Berrin
dc.contributor.advisorStarkey, Prentice
dc.contributor.authorKarakuş , Hilal
dc.date.accessioned2020-10-27T11:15:50Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-07-08
dc.identifier.citationKarakuş, H. (2020). “Okul Öncesi Matematik Programı”nın çocukların matematik becerilerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23059
dc.description.abstractThe purpose of the current study is to adapt and apply the Pre-K Mathematics Curriculum, which is applied by training teachers, to Turkish and also to examine the effects of the curriculum on the math skills of 48-66 month-old-children and the participation of parents in math activities. “Embedded Mixed Design” was adopted in this research, in its quantitative dimension semi experimental design with a pre-test, post-test, follow-up test control group was utilized and a case study was implemented in the qualitative part of the research. The study group is composed of 58 children attending two kindergartens in Etimesgut district of Ankara Province during 2019-2020 academic year, 56 parents and 6 teachers. The curriculum was implemented for 11 weeks and 3 days a week. After the implementation, interviews were conducted with the teachers in the experimental group and 18 volunteer parents. Quantitative data were analysed using independent samples t test, one-factor and two-factor ANOVA for repeated measurements, latent growth model, while qualitative data were analysed with content analysis. The results of the study revealed that there was a significant difference in the total scores and sub-dimensions of the math skills of the children in the experimental group compared to the children in the control group and that there was no significant difference in the total scores and sub-dimensions of the participation of mathematics activities of the parents in the experimental group compared to the parents in the control group. However, it was found that there was a significant difference between the pre-test and post-test mean scores of parents in the experimental group. It was found that ANOVA results based on total math skills and participation scores in total math activities were also supported by the “Latent Growth Model”. It is concluded that qualitative findings support quantitative findings. These results show that the curriculum is effective in improving children's math skills and the participation of parents in math activities and this effect is permanent.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subject“Okul Öncesi Matematik Programı”tr_TR
dc.subjectMatematik becerileritr_TR
dc.subjectAile katılımıtr_TR
dc.subjectGelişimtr_TR
dc.subjectErken müdahaletr_TR
dc.subjectÖrtük büyüme modelitr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.title“Okul Öncesi Matematik Programı”Nın Çocukların Matematik Becerilerine Etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe Effect Of Pre-K Mathematıcs Currıculum On Chıldren's Mathematıcs Skıllstr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı; öğretmen eğitimi verilerek uygulanan “Okul Öncesi Matematik (Pre-K Mathematics) Programı”nı Türkçeye uyarlamak ve uygulamak; aynı zamanda programın 48-66 aylık çocukların matematik becerilerine ve ebeveynlerin matematik etkinliklerine katılımlarına etkisini incelemektir. Araştırma, “İç İçe Karma Desen”de yürütülmüş; nicel boyutunda ön test-son test-izleme testi kontrol gruplu yarı deneysel desen, nitel boyutunda ise durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında, Ankara ili Etimesgut ilçesinde iki anaokuluna devam eden 58 çocuk, 56 ebeveyn ve 6 öğretmen oluşturmaktadır. Program 11 hafta süresince ve haftada 3 gün olarak uygulanmıştır. Uygulama sonrasında deney grubundaki öğretmenlerle ve gönüllü 18 ebeveynle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Nicel veriler bağımsız örneklemler t testi, tekrarlı ölçümler için tek faktörlü ve iki faktörlü ANOVA, örtük büyüme modeli; nitel veriler ise içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; deney grubundaki çocukların, kontrol grubundaki çocuklara göre matematik becerilerinin toplam ve alt boyutlarının puanlarında anlamlı şekilde farklılık olduğu; deney grubundaki ebeveynlerin, kontrol grubundaki ebeveynlere göre matematik etkinliklerine katılımının toplam ve alt boyutlarının puanlarında anlamlı şekilde farklılık olmadığı bulunmuştur. Bununla birlikte; deney grubundaki ebeveynlerin matematik etkinliklerine katılımı ön test ile son test puan ortalamaları arasında anlamlı düzeyde bir farklılık olduğu bulunmuştur. Toplam matematik becerisi ve toplam matematik etkinliklerine katılım puanları üzerinden yapılan ANOVA sonuçlarının, aynı zamanda örtük büyüme modeli ile de desteklendiği bulunmuştur. Nitel bulguların, nicel bulguları desteklediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlar, programın çocukların matematik becerilerini ve ebeveynlerin matematik etkinliklerine katılımını geliştirmede etkili olduğunu ve bu etkinin kalıcı olduğunu göstermektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.embargo.terms2 yiltr_TR
dc.embargo.lift2022-10-29T11:15:50Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster