Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuran, Sevgi
dc.contributor.authorÇelik, Nazmiye
dc.date.accessioned2020-10-12T07:38:43Z
dc.date.issued2020-09
dc.date.submitted2020-08-24
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22901
dc.description.abstractThe research was carried out in a mixed design in order to examine the process of (clinical) pediatric surgical physician visits performed in the Pediatric Burn Intensive Care Unit and to evaluate the bedside round management skills of pediatric surgical assistants. The sample of the study consisted of 8 pediatric surgery residents and 6 pediatric surgery lecturers working in the pediatric surgery department of Ankara Child Health and Diseases Hematology, Oncology Training Research Hospital. Bedside round observations were made to evaluate the bedside round management skills of the assistants, and semi-structured interviews were held with the lecturers to define the round process. Frequency, percentage, mean and Mann Whitney U test were used to evaluate observational data. Thematic analysis was used in the analysis of the interview data. According to the findings obtained from the observations in the study, the rate of training visit (16.3%), clinical round (11.3 min) and training round (24.5 min) in the child burn intensive care unit, and averages of skills of non-technical visit management of the assistants in both observations were lower than the technical visit skill averages. As a result of both observations, there was no difference in the visit management skills of assistants by gender. At the end of the first observation, although there was no difference according to the duration of experience of the assistants during the period of becoming a physician and pediatric surgeon, as a result of the second observation, there was a difference in the mean score of non-technical round management skills of the assistants (p = 0.044). According to the trainer's views, the types of visits, roles and responsibilities of the participants, factors affecting the quality of the visit, visit management skills, attributes that the assistant should have, and the ward round process suggestions were the prominent themes. In the qualitative part of the study, information that could be useful in understanding and explaining the visit process was obtained in the trainer's views. It is suggested that the assistants' non-technical visit management skills should be developed in bedside clinical visits.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectYanıktr_TR
dc.subjectklinik vizittr_TR
dc.subjectteknik olmayan becerilertr_TR
dc.subjectyatak başı öğretimtr_TR
dc.subject.lcshCerrahitr_TR
dc.titleÇocuk Yanık Yoğun Bakım Ünitesi Yatak Başı Klinik Ekip Vizitlerinde Çocuk Cerrahi Asistanlarının Vizit Yönetim Becerilerinin Değerlendirilmesi ve Klinik Vizit Sürecinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırma, Çocuk Yanık Yoğun Bakım Ünitesinde gerçekleştirilen yatak başı (klinik) çocuk cerrahisi doktor vizitlerinin sürecini incelemek ve çocuk cerrahisi asistanlarının vizit yönetim becerilerini değerlendirmek amacıyla karma desende yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Ankara Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hematoloji Onkoloji Eğitim Araştırma Hastanesi’nin çocuk cerrahisi bölümünde görev yapan 8 çocuk cerrahisi asistan doktorları ve 6 öğretim görevlisi oluşturmuştur. Asistanların vizit yönetim becerileri değerlendirilmeleri için yatak başı vizit gözlemleri, vizit sürecini tanımlamak için öğretim görevlileri ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Gözlemsel verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzdelik, ortalama ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Görüşme verilerinin analizinde tematik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada gözlemlerden elde edilen bulgulara göre çocuk yanık yoğun bakım ünitesinde eğitim viziti oranı (%16,3), klinik vizit süresi (11,3 dk.) ve eğitim viziti süresi (24,5 dk.) olarak bulunmuştur. Her iki gözlemde asistanların teknik olmayan vizit yönetim becerileri ortalamaları teknik vizit becerileri ortalamalarından düşük olduğu tespit edilmiştir. Her iki gözlem sonucunda cinsiyete göre asistanların vizit yönetim becerilerinde fark görülmemiştir. Birinci gözlem sonunda asistanların doktor ve çocuk cerrahı deneyim sürelerine göre fark olmamakla birlikte ikinci gözlem sonucunda asistanların teknik olmayan vizit yönetim becerilerinin puan ortalamasında fark (p=0,044) görülmüştür. Eğitici görüşlerinde vizit türü, vizite katılanların rol ve sorumlulukları, vizitin niteliğini etkileyen faktörler, vizit yönetim becerisi, asistanın sahip olması gereken özellikler, vizit süreci önerileri öne çıkan temaları olmuştur. Çalışmanın niteliksel boyutu sonucunda, eğitici görüşlerinde vizit sürecini anlamaya ve açıklamaya yararlı olabilecek bilgiler elde edilmiştir. Niceliksel boyutu sonuçlarında, yatak başı klinik vizitlerde çocuk cerrahisi asistanlarının teknik olmayan vizit yönetim becerilerinin gelişilmesi önerilmektedirtr_TR
dc.contributor.departmentTıp Eğitimi ve Bilişimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-10-12T07:38:43Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypemedicineThesistr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess