Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAtılgaz, Nadire Şule
dc.contributor.authorŞatır Toruk, Süeda
dc.date.accessioned2020-09-25T13:19:15Z
dc.date.issued2020-09-25
dc.date.submitted2020-08-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22831
dc.description.abstractAccording to a report of UNESCO Expert Meeting, lifelong education is described as “salvation”, “self realization” and “self-improvement”. In respect of this description, lifelong education, as an universal education, can be seen as a second chance because of the trouble which existed in specific time about formal education in the individual’s life. In this context, this thesis aimed to show the Public Education Centres’, as an opportunity from universal education and places where help individuals to give direction about their lives, impact on the individuals’ life in a scientific, technological, economical manner. The goal of promotion is to show that young people can benefit from this education and to raise awareness about universal education does not limit with time and age. This promotion which is about the target group of young people is a necessity and this thesis’ aim is to realize this promotion. As a promotion, illustration as one of the fields of graphic design is used, it is unified with the cut out techniques and it is realized through stop motion animation technique to create a charmful and lively content. This master thesis which is named as “Publicity of T.c. M.e.b. Public Education Centers through Stop Motion Techniques” includes three chapters. The first chapter of this thesis gives places to the evolution of public education centres in the world with education and the general information of the education system. The second chapter of this thesis is enriched with the fields of usage of stop motion animation technique, its evolution process, methodologies, techniques and types and the evolution process and examples of cut out techniques which will be used in illustration for promotion. The third chapter, as a final chapter, promotion of the public education centre and the scenario, design process, used shooting techniques of the study of application was addressed, needs and importance of promotion with this centres’ target group and subject and concepts in public education centre was addressed.tr_TR
dc.language.isotur
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectHalk eğitim merkezleritr_TR
dc.subjectGenç hedef kitle
dc.subjectStop motion tekniği
dc.subjectİllüstrasyon
dc.subjectCut out tekniği
dc.subject.lcshÇizim. Tasarım. İllüstrasyon.tr_TR
dc.titleStop Motion Tekniği ile T.C. M.E.B. Halk Eğitim Merkezleri’nin Tanıtımıtr_TR
dc.title.alternativePublıcıty Oof T.C. M.E.B. Publıc Educatıon Centers Through Stop Motion Techniques
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetUnesco Uzmanlar Toplantısı’nın raporuna göre, hayat boyu eğitim “kurtuluş”, “kendini gerçekleştirme” ve “kendini geliştirme” olarak tanımlanmaktadır. Bu tanımlara göre hayat boyu eğitim olan yaygın eğitim, bir bireyin belli bir zamana kadar örgün eğitimle ilgili aksaklıklar olması sebebiyle ikinci bir şans olarak yer alabilmektedir. Bu kapsamda yaygın eğitimin olanak sağladığı Halk Eğitim Merkezleri’nin bireyin bilimsel, teknolojik, ekonomik anlamda gelişmeler sağlaması için ona bir yön çizecek yer olduğunu gösterecek bir tanıtım bu tezde amaçlanmıştır. Tanıtımın amacı gençlerin de eğitimden faydalanabileceğini göstererek, yaygın eğitimin zamanla ve yaşla sınırlı olmadığını fark ettirmektir. Gençlerin hedef kitlesini konu alan bu tanıtımın gereksinim halinde olması ve gerçekleştirilmesi bu çalışmada amaçlanmaktadır. Tanıtım olarak ise grafik tasarım alanlarından illüstrasyon kullanılarak cut out tekniği ile bir bütün haline getirilip, stop motion canlandırma tekniğini gerçekleştirerek hedef kitle için daha cazibeli, heyecanlandırıcı bir içerik üretmektir. “Stop Motion Tekniği ile T.c. M.e.b. Halk Eğitim Merkezleri (Hayat Boyu Öğrenme)’nin Tanıtımı” başlıklı yüksek lisans tezi üç bölümden oluşmaktadır. Tezin birinci bölümünde eğitim ve eğitim sisteminin genel bilgileriyle birlikte dünyadaki halk eğitim merkezlerinin gelişimine yer verilmiştir. İkinci bölümde ise stop motion canlandırma tekniğinin kullanım alanları ile gelişim süreci, yöntemleri, teknikleri ve türleri incelenerek tanıtımda gerçekleştirilecek olan illüstrasyonla oluşturulan cut out tekniğinin gelişimi ve örnekleriyle zenginleştirilmiştir. Son bölüm olan üçüncü bölümde ise cut out tekniği ile halk eğitim merkezlerinin tanıtımı ve uygulama çalışmasının, senaryosu, tasarım aşamaları, çekim sırasında kullanılan teknikler ele alınarak halk eğitim merkezlerinin hedef kitlesi ile birlikte tanıtıma olan ihtiyacı ve önemi ile halk eğitim merkezlerinde konu, kavram kapsamlı olarak ele alınmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-09-25T13:19:15Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeanimationtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess