Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaşlamışlı, Selahattin Çağlar
dc.contributor.authorKale, Alperen
dc.date.accessioned2020-09-17T10:43:37Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-10
dc.identifier.citationA. Kale, Mobility Improvement of Wheeled Military Vehicles Using Preview Controlled Active Ride Height System, Master Thesis, Graduate School of Science and Engineering of Hacettepe University, Mechanical Engineering, Ankara, Turkey, 2020.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22761
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to increase the mobility capabilities of wheeled military vehicles by designing a preview control strategy with Model Predictive Controller (MPC). Mobility capabilities of a military vehicle such as trench and obstacle crossing in the off-road are base design criteria that limit the design. The study is basically divided into three parts. The target of the first part is to create a vehicle and create a co-simulation environment where MATLAB and ADAMS can run together. In the second part, the level of achievable improvement in vehicle’s operational abilities is investigated. Developing a controller and optimizing vehicle ride height and position for better mobility operations are the main objectives of this part. The actuating system for the vehicle is its own hydropneumatic suspensions. All wheels are assumed to be independent and have height-adjustable springs/dampers. Many vehicles can adjust ride height passively according to off-road conditions. However, this passive adjustment can restrict mobility skills of the vehicle. In this thesis, measured road data is used to improve the controller performance and create an obstacle crossing algorithm. At the end of the first two parts of the study, comparison with simulations for different land operation scenarios is given for both uncontrolled and controlled system. By this, scenario-based results are compared, and improvement levels are determined.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMulti-Axle vehicletr_TR
dc.subjectActive suspensiontr_TR
dc.subjectMPC Controllertr_TR
dc.subjectPreview controltr_TR
dc.subjectRide-Height controltr_TR
dc.subjectMulti-Body dynamicstr_TR
dc.subject.lcshMakina mühendisliğitr_TR
dc.titleMobility Improvement of Wheeled Military Vehicles Using Preview Controlled Active Ride Height Systemtr_TR
dc.title.alternativeLastik Tekerlekli Askeri Araçların Önizlemeli Aktif Sürüş Yükseklik Denetim Sistemi ile Hareket Kabiliyetinin Artırılmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu tezin amacı, Model Öngörülü Kontrol (Model Predictive Control- MPC) ile bir ön izleme denetim stratejisi tasarlayarak tekerlekli askeri araçların hareket kabiliyetini arttırmaktır. Askeri bir aracın arazi koşullarındaki hendek ve engel geçişi olarak örnek verilebilecek hareket kabiliyeti tasarımı sınırlayan temel tasarım kriterlerinden biridir. Çalışma temel olarak üç bölüme ayrılmıştır. İlk bölümün hedefi, bir araç modeli kurmak ve MATLAB ile ADAMS'ın birlikte çalışabileceği bir benzetim ortamı oluşturmaktır. İkinci bölümde, aracın operasyonel yeteneklerinin ne kadar geliştirilebileceği araştırılmıştır. Daha iyi bir hareket kabiliyeti için bir kontrolcü geliştirmek ve araç sürüş yüksekliği ile pozisyonunu optimize etmek bu bölümün temel hedefleridir. Araç süspansiyon sistemindeki eyleyiciler aracın kendi hidropnömatik süspansiyonlarıdır. Araçtaki tüm tekerlekler bağımsızdır ve yüksekliği ayarlanabilir yaylara / amortisörlere sahiptir. Birçok araç pasif sürüş yüksekliğini arazi koşullarına göre ayarlayabilmektedir. Ancak bu pasif sürüş yüksekliği ayarı, aracın hareket kabiliyetini bazı durumlarda olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Kontrolcü performansını artırmak ve bir engel geçiş algoritması oluşturmak için kullanılan ön izleme yol verisinin araca hazır olarak beslendiği varsayılmıştır. Çalışmanın ilk iki bölümünün sonunda, farklı arazi senaryoları için kontrol edilen ve edilmeyen sistemler simülasyonlarla test edilmiş, sonuçlar ortaya konmuştur. Sonuç olarak senaryo bazlı sonuçların karşılaştırılmasına dayanarak hareket kabiliyetindeki geliştirmeler son kısımda sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-09-17T10:43:37Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess