Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErçetin, Şefika Şule
dc.contributor.authorİli, Kenan
dc.date.accessioned2020-08-05T13:07:06Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-05
dc.identifier.citationApatr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22520
dc.description.abstractEducation is the most basic human right that enables individuals to participate in society equally regardless of their legal status. Therefore, the fact that the increase in the number of people who have to leave their homes and countries could not be prevented in recent years has made the migration phenomenon one of the most important problems of today's world. When considered from this point of view, the subject of this study is the education policies and practices for the Syrian refugees of Turkey and Germany, which witnessed the biggest human tragedy of the last fifty years. This research was carried out with mixed method, and in the first part, qualitative research method, in the second part quantitative research method were used. In the first part of the study, Turkey and Germany's refugee education policies were discussed, in the second part, a questionnaire was set by transforming the different applications detected into items and the Syrian parents in Turkey determined by snowball sampling method were asked what policy implementations they considered appropriate for themselves. As a result of the questionnaire, it was observed that the participants in the study group preferred Arabic education in schools parallel to public schools, or that they wanted their children to study in the same schools but in different classes. Proposals have been brought forward for the policies that should be implemented for the education of these children, and solution proposals have been discussed to light the way for the decision makers.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGöçmentr_TR
dc.subjectMülteci
dc.subjectSığınmacı
dc.subjectEğitim politikası
dc.subjectGöçmen eğitimi
dc.subjectKapsayıcı eğitim
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleGöçmenlerle İlgili Eğitim Politikaları: Türkiye ve Almanya Örneğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetEğitim, bireylerin yasal statü ne olursa olsun, topluma eşit oranda katılabilmelerini sağlayan en temel insan hakkıdır. Bu yüzden özellikle son yıllarda evlerini ve ülkelerini terk etmek zorunda bırakılan insanların sayısının dünya genelinde rekor düzeylere ulaşması ve birçok problemi beraberinde getirmesi, göç olgusunu günümüz dünyasının önemli sorunları arasında sayılmasına sebep olmuştur. Bu açıdan bakıldığında bu araştırmanın konusu, son elli yılın en büyük insanlık dramına tanıklık eden Türkiye ve Almanya’nın Suriyeli mültecilere yönelik eğitim politikaları ve uygulamalarıdır. Bu araştırma karma yöntemle gerçekleştirilmiş olup, birinci bölümünde nitel araştırma ikinci bölümünde ise nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde Türkiye ve Almanya’nın mülteci eğitim politikaları tartışılmış, ikinci bölümünde ise, tespit edilen farklı uygulamalar maddeler haline çıkarılarak anket oluşturulmuş ve kartopu örnekleme yöntemiyle belirlenen Türkiye’deki Suriyeli velilere hangi politika uygulamalarının kendileri için uygun gördükleri sorulmuştur. Anket sonucunda çalışma grubundaki katılımcıların devlet okullarına paralel okullarda Arapça eğitimi tercih ettikleri ya da bundan farklı olarak çocuklarının aynı okullarda fakat ayrı sınıflarda eğitim görmelerini istedikleri görülmüştür. Bu yönüyle araştırmada, özellikle bu çocukların eğitimine yönelik politikalara ilişkin öneriler getirilerek karar vericilere ışık tutacak çözüm önerileri tartışılmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-08-05T13:07:06Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster