Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzer, Arif
dc.contributor.authorErgin, Zeynep Öznur
dc.date.accessioned2020-08-05T13:03:47Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-07-24
dc.identifier.citationErgin, Z.E. Lise öğrencilerinin nomofobi düzeylerini etkileyen faktörler. (Yüksek lisans tezi).tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22513
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the nomophobia levels of high school students based on the variables such as gender, grade level, the duration of time spent with the cell phone, the frequency of checking the cell phone’s screen, the most used applications on the phone, aims of using phones, the duration of time their parents spend on their phones, the fear of missing out, and social alienation.The participants of the study were 595 high school students (313 females, 282 males) who were studying state high schools in Samsun. The study group was constituted through convenience sampling. Demographic information form, the Nomofobia Scale, The Fear of Missing out Development Scale, and Social Alienation Scale were administered as data collection tools. In accordance with the nature of the problems discussed in the research, independent samples t test, one way variance analysis and multiple linear regression analysis were used in the SPSS program. According to the results of the study, the girls 'nomophobia level was higher than the boys and the 12th grades' nomophobia levels were lower than the other grade levels. It has been concluded that as the time spent on the phone increases, the level of nomophobia increases, the level of nomophobia of those who use Snapchat in terms of phone applications is higher, and the time that their parents spend on their mobile phones increases, the level of nomophobia of the students increases. The number of controlling the screen has not been found to be an important predictor of nomophobia, and it has been found that there is no significant relationship between mobile phone usage purposes and nomophobia score averages. Finally, as the fear of missing developments and the level of social alienation increased, the level of nomophobia increased. The findings of the research were discussed in the light of the literature and suggestions for researchers, psychological counselors, parents and decision makers were presented.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectNomofobitr_TR
dc.subjectGelişmeleri kaçırma korkusutr_TR
dc.subjectSosyal yabancılaşma
dc.subjectTelefonda geçirilen süre
dc.subjectLise öğrencileri
dc.titleLise Öğrencilerinin Nomofobi Düzeylerini Etkileyen Faktörlertr_TR
dc.title.alternativeThe Factors Affectıng The Nomophobı Levels Of Hıgh School Studentstr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin nomofobi düzeylerini; cinsiyet, sınıf düzeyi, gün içinde telefonla geçirilen süre, ekranı kontrol etme sıklığı, telefonda ağırlıklı olarak kullandıkları uygulama, cep telefonu kullanım amaçları, ebeveynlerinin gün içinde telefonlarıyla geçirdikleri süre, gelişmeleri kaçırma korkusu ve sosyal yabancılaşma değişkenleri açısından incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, devlet liselerinde öğrenimine devam eden 595 (313 kadın, 282 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubu uygun örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak Kişisel Bilgi Formu, Nomofobi Ölçeği, Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeği ve Sosyal Yabancılaşma Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada ele alınan problemlerin yapısına uygun olarak, SPSS programında, bağımsız örneklemler t testi, tek yönlü varyans analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, kızların nomofobi düzeyi erkeklere göre daha yüksek, 12. Sınıfların nomofobi düzeyleri diğer sınıf düzeylerine göre daha düşük bulunmuştur. Telefonda geçirilen süre arttıkça nomofobi düzeyinin yükseldiği, telefon uygulamaları açısından Snapchat kullananların nomofobi düzeylerinin daha yüksek çıktığı, ebeveynlerinin cep telefonuyla geçirdikleri süre arttıkça, öğrencilerin nomofobi düzeylerinin yükseldiği sonucuna ulaşılmıştır. Ekranı kontrol etme sayısı, nomofobinin önemli bir yordayıcısı bulunmamıştır ve cep telefonu kullanım amaçlarıyla nomofobi puan ortalamaları arasında önemli bir ilişkinin olmadığı görülmüştür. Son olarak gelişmeleri kaçırma korkusu ve sosyal yabancılaşma düzeyi arttıkça, nomofobi düzeyinin yükseldiği saptanmıştır. Araştırmanın bulguları, alan yazın ışığında tartışılmış ve araştırmacılara, psikolojik danışmanlara, ebeveynlere ve karar vericilere yönelik öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlıktr_TR
dc.embargo.liftAçık erişim
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeannotationtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess