Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAlagözlü, Nuray
dc.contributor.authorYılmaz, İrem
dc.date.accessioned2020-08-05T12:54:46Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-21
dc.identifier.citationYılmaz, İ. (2020). Pre-service and in-service English language teachers' attitudes towards English dialects and dialect self-awareness. Unpublished master's thesis, Hacettepe University, Ankara, Turkey.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22501
dc.description.abstractAs the world globalized and the people on it became global citizens with cosmopolitan identities, it was realized that English that functions as a channel for communication, which is called ‘lingua franca’, is not expressed as a plural noun, it is not a single constitution, even though it’s not expressed as a plural. It has a variety within itself in terms of its acoustical and lexical features which brought the terms ‘accent’ and ‘dialect’ into the literature. They comprise an important field to investigate with the contribution of the speakers and teachers of English. As they are the transmitter of the knowledge of language, the teachers have a great vitality on the issue because their attitudes and perspectives are transferred to the learners directly. For that reason, this study inspects the attitudes and awareness of the prospective and practitioner teachers as well as their positions on the integration of accents in ELT before they take stage of education. A semantic differential scale enriched with MGT was applied to 50 freshman students, 50 senior students from ELT and 20 in-service teachers from School of Foreign Languages at Hacettepe University, while interviews were conducted with 19 participants from the same groups. Finally, American English was found to be the most favored accent, while native accents were preferred to the non-native ones in general. Furthermore, exposure at school or via media was observed to be significant determiners of attitudes and awareness. That is probably the reason of the fact that both of them increases going from freshman students to in-service teachers.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAccenttr_TR
dc.subjectDialecttr_TR
dc.subjectEnglishtr_TR
dc.subjectEnglish as a lingua francatr_TR
dc.subjectEnglish as an international languagetr_TR
dc.subjectEnglish as a global languagetr_TR
dc.subjectDialect awarenesstr_TR
dc.subjectDialects self-awarenesstr_TR
dc.titlePre-Servıce and in-Servıce Englısh Language Teachers’ Attıtudes Towards Englısh Dıalects and Dıalect Self-Awarenesstr_TR
dc.title.alternativeİngilizce Öğretmeni ve Öğretmen Adaylarının İngilizce’nin Lehçelerine Karşı Tutumları ve Lehçe Öz Farkındalığıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetDünya globalleşip üzerindeki insanlar dünya vatandaşı kimliği olan global vatandaşlara dönüştükçe, iletişim için ortak bir kanal olarak işlev gösteren ‘uluslararası ortak dil’in büyük önem kazandığı açıkça ortadadır. Çağımızın uluslararası ortak dili olma özelliğine sahip olan İngiliz dili çoğul bir kelime olarak ifade edilmese de, akustik ve sözcüksel açılardan kendi içerisinde bir çeşitliliğe sahip olduğu için aslında tek bir oluşum değildir. Bu çeşitliliği tanımlamak amacıyla ‘lehçe’ ve ‘aksan’ terimleri ortaya çıkmıştır. Bu terimler konuşma becerisi, dil yeterliliği ve iletişim kalitesinde etkiye sahip olduğundan dolayı araştırılması gereken önemli bir alan haline gelmiştir. Öğretmenler dilin yeni kullanıcılara ileticisi oldukları için bu konuda büyük öneme sahiptir çünkü tutum ve bakış açıları direkt olarak öğrencilerine aktarılır. Bu sebepten, öğretmen adaylarının eğitim sahnesine çıkmadan önce ve çıktıktan sonra tutumlarını ölçmek ve karşılaştırmak için bu çalışma yürütülmektedir. Aksanlara olan tutumları ölçülmüş ve kendi aksanlarına olan farkındalıkları ve aksanların dil eğitimine entegre edilmesine olan tutumları değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, aksanlara olan tutumlarının yanı sıra bu tutumlara ışık tutacak sebepleri, kendi aksanlarına olan farkındalıklar ve bu aksanları edinirken onları etkileyen faktörleri ortaya çıkaracak bir çalışma elde edilmiştir. 100 öğretmen adayı ve 20 öğretmene ses kayıtlarıyla zenginleştirilmiş ölçek, aynı gruplardan 19 kişiye mülakat uygulanmıştır. Kullanılan nicel ve nitel tekniklerin sonuçlarına gore Amerikan aksanı en çok tercih edilen ve pozitif tutum sergilenen aksan olmuştur. Genel anlamda ise anadili İngilizce olan ülkelerin aksanları olmayanlara tercih edilmiştir. Muhtemel sebepleri okul ve medya olarak değerlendirilmiş, bu faktörlerin hem tutumu hem farkındalığı etkiledikleri görülmüştür. Bu etkenlere daha uzun sure maruz kalma durumuna bağlı olarak farkındalık ve tutumun çalışan öğretmenlerde diğer gruplara gore daha fazla olduğu farkedilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-08-05T12:54:46Z
dc.fundingTÜBİTAKtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess