Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAltay, İsmail Fırat
dc.contributor.authorArıcan, İrem
dc.date.accessioned2020-08-05T12:43:37Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-25
dc.identifier.citationArıcan, İ. (2020). Semiotic Approach in English Classes and Its Effect on Students' Achievement and Attitude in Speaking (Unpublished master's thesis). Hacettepe University, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22488
dc.description.abstractSpeaking skills in a target language has been considered as one of the most difficult skills by learners and ways of increasing the success and creating a convenient learning environment are seeking for decades. Recently, the use semiotics in learning has been discussed; therefore, this study aims to find the effect of using semiotic approach on students’ speaking achievement and their attitude towards speaking English and the semiotic approach application. The study is held at a state university preparatory school in Turkey with 32 participants. Mixed method is used. The quantitative data is collected by experimental research method, using one control (n=14) and one experiment group (n=18) to compare pre-test and post-test results of speaking success. Also, an adapted questionnaire is applied to experiment group to reveal their attitudes towards English speaking and the use of semiotic approach. Experiment group’s speaking skills development is observed and a teacher journal is kept by the researcher for each week’s application to collect the qualitative data for having a deeper understanding of the classroom atmosphere and participants’ attitudes towards the semiotic approach use. The results demonstrated that the use of semiotic approach in class has a significant influence on students’ achievement in speaking and students who the semiotic approach applied has a positive attitude towards speaking English and using semiotic approach classroom. The classroom atmosphere is also enjoyable and comfortable with the use of semiotic approach in order to create a suitable environment for stress-free speaking area for language learners.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSemioticstr_TR
dc.subjectSemiotic approachtr_TR
dc.subjectForeign language learningtr_TR
dc.subjectSpeaking skillstr_TR
dc.subjectAchievementtr_TR
dc.subjectAttitudetr_TR
dc.titleSemiotic Approach in English Classes and Its Effect on Students' Achievement and Attitude in Speakingtr_TR
dc.title.alternativeİngilizce Sınıflarında Göstergebilimsel Yaklaşım ve Yaklaşımın Öğrencilerin Konuşma Başarısı ve Tutumlarına Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetYabancı dilde konuşma öğrenenler tarafından en çok zorlanılan beceri olarak değerlendirilmekte ve uzun süredir başarıyı yükseltecek ve uyumlu bir öğrenme ortamı yaratacak yollar aranmaktadır. Son zamanlarda, göstergebilimin öğretimde kullanımı üzerine tartışmalar sürmektedir. Bu çalışma, göstergebilimsel yaklaşımın üniversite öğrencilerinin konuşma başarıları ve İngilizce konuşma, aynı zamanda göstergebilimsel yaklaşımına olan tutumlarının etkisini bulmayı amaçlamaktadır. Çalışma Türkiye’deki bir devlet üniversitesinin hazırlık sınıflarında 32 katılımcıyla uygulanmıştır. Bu çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Nicel veri gerçek deneysel araştırma metoduyla bir kontrol grubu (n=14) bir deney grubu (n=18) kullanılarak konuşma başarı ön-test ve son-test sonuçlarını karşılaştırmak amacıyla toplanmıştır. Ayrıca, adapte edilmiş bir anket de İngilizce konuşmaya ve göstergebilimsel yaklaşımın kullanılmasına yönelik tutumlarını ortaya çıkarmak amacıyla deney grubuna uygulanmıştır. Sınıf atmosferi ve öğrencilerin göstergebilimsel yaklaşım kullanımına tutumları hakkında daha derin bir anlayışa sahip olmak amacıyla nitel veri toplanmıştır. Nitel veri toplamak için, deney grubunun konuşma becerisi gelişimi göstergebilimsel yaklaşım uygulama süreci boyunca gözlemlenmiş ve her haftanın uygulaması için öğretmen günlüğü tutulmuştur. Göstergebilimsel yaklaşımın sınıf içi kullanımının öğrencilerin konuşma becerisi başarısı üzerinde kayda değer bir etkisi olduğu ortaya çıkmıştır ve göstergebilimsel yaklaşım uygulamasının öğrencilerin İngilizce konuşmaya ve göstergebilimsel yaklaşım kullanımına karşı olumlu tutum sergilediği sonucuna ulaşılmıştır. Dil öğrenenler için stressiz konuşma ortamı için elverişli bir ortam yaratmak için göstergebilimsel yaklaşım kullanımının sınıf içi atmosferin eğlenceli ve rahat olmasını sağladığı şeklinde sonuçlandırılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-08-05T12:43:37Z
dc.fundingTÜBİTAKtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess