Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın, Mehmet Devrim
dc.contributor.authorGöçoğlu, İpek Didem
dc.date.accessioned2020-07-17T07:17:50Z
dc.date.issued2020-07-16
dc.date.submitted2020-06-22
dc.identifier.citationGöçoğlu, İ. D. (2020). Türkiye’de Yerel Yönetimlerde Sosyal Medya Kullanımı ve Yerel Katılım: Büyükşehir Belediyelerinin Twitter Hesapları Üzerinden Bir Analiz. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22409
dc.description.abstractThanks to the instant and bi-directional communication and interaction it offers, social media has become one of the primary platforms used by public institutions to communicate with citizens and ensure citizen participation in public policies. Twitter is one of the priority platforms used for this purpose and function. It is obvious that local governments, which are responsible for meeting the local common needs of the local people, also use Twitter to ensure public participation in public policies, in terms of ease of access for both institutions and the public. This study examines the social media use of Turkey's metropolitan municipalities, in providing the public participation to public policies, particularly on the scope of Twitter. In this respect, in the first part of the study, the picture of transformation of local governments in Turkey from past to today is drawn. In the second part of the study, the subject of local participation is discussed in depth. The theories related to local participation, the dimensions and types of local participation are also investigated in this part, citing the references from Turkey and the world. In the third part of the study, the relationship between social media and local participation is presented with various sub-topics. The stages of development of the and social media use of local governments in the function of public participation are covered in this part. In the fourth part of the study, a research based on a content analysis is included. In the research, a total of 39.972 tweets that were shared by the metropolitan municipalities in previous year are subjected to this content analysis. As a result of the analysis, those related to public participation were taken as a separate focus, examined in depth, and discussed from the perspective of related theories in discussion title, while it was detected for what purposes the metropolitan municipalities in question used social media. According to the results of the study, metropolitan municipalities use Twitter mostly for corporate information purposes, and in the public participation dimension, they mostly use the function of ensuring participation by communicating with citizens and actors.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectHalk katılımıtr_TR
dc.subjectTwittertr_TR
dc.subjectBüyükşehir Belediyeleritr_TR
dc.subjectTürkiyetr_TR
dc.subjectYerel yönetimlertr_TR
dc.subject.lcshSiyaset kurumları ve kamu yönetimi (Asya, Afrika, Avustralya, Pasifik vs.)tr_TR
dc.titleTürkiye’de Yerel Yönetimlerde Sosyal Medya Kullanımı ve Yerel Katılım: Büyükşehir Belediyelerinin Twitter Hesapları Üzerinden Bir Analiztr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSunduğu anlık ve çift yönlü iletişim ve etkileşim sayesinde sosyal medya, kamu kurumlarının vatandaşla iletişim kurmakta ve kamu politikalarına vatandaş katılımını sağlamakta kullandığı birincil mecralardan birisi haline gelmiştir. En çok kullanılan sosyal medya platformlarından olan Twitter, bu amaç ve fonksiyonda kullanılan öncelikli platformlardan birisidir. Yerel halkın mahalli müşterek ihtiyaçlarını karşılamada görevli olan yerel yönetim kuruluşlarının da kamu politikalarına halk katılımının sağlanmasında Twitter’ı kullanmasının hem kurumların hem de halkın erişim kolaylığı açısından uygun olacağı açıktır. Bu çalışma, Türkiye’deki büyükşehir belediyelerinin kamu politikalarına halk katılımının sağlanmasında sosyal medya kullanımını Twitter özelinde incelemektedir. Bu doğrultuda çalışmanın ilk bölümünde Türkiye’deki yerel yönetimlerin geçmişten bugüne yaşadığı dönüşümün bir resmi çizilmektedir. Çalışmanın ikinci bölümünde, yerel katılım konusu derinlemesine ele alınmaktadır. Yerel katılıma ilişkin kuramlar, yerel katılımın türleri ve boyutları yine bu bölüm içerisinde, Türkiye ve dünya literatüründen alınan referanslarla açıklanmaktadır. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise sosyal medya ve yerel katılım ilişkisi çeşitli alt konularıyla birlikte sunulmaktadır. İnternetin gelişim evreleri, yerel yönetimlerin interneti ve sosyal medyayı halk katılımı fonksiyonunda kullanımları konuları bu bölüm altında ele alınmaktadır. Çalışmanın dördüncü bölümünde içerik analizine dayanan bir araştırmaya yer verilmektedir. Araştırmada, Türkiye’deki büyükşehir belediyelerinin Twitter’da son bir yıl içerisinde paylaştıkları toplamda 39.972 adet tweete içerik analizi uygulanmıştır. Analiz sonucunda söz konusu büyükşehir belediyelerinin sosyal medyayı hangi amaçlarla kullandıkları tespit edilirken, bu amaçlardan halk katılımına ilişkin olanlar ayrı bir odak olarak alınmış, detaylı olarak incelenmiş ve tartışma başlığı altında ilgili yerel katılım kuramları çerçevesinde tartışılmıştır. Çalışmanın sonucuna göre büyükşehir belediyeleri, Twitter’ı en çok kurumsal bilgilendirme amaçlı kullanırken, halk katılımı boyutunda ise daha çok vatandaşlar ve aktörlerle iletişim kurarak katılımı sağlama fonksiyonunda kullanmaktadırlar.tr_TR
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Kamu Yönetimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-07-17T07:17:50Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster