Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzçelik, Hüseyin
dc.contributor.authorYılmaz, Sadık Ramazan
dc.date.accessioned2020-06-18T09:04:56Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-21
dc.identifier.citationAtalan, Ozan. (2012). Ready-Made Kavramı Günümüz Sanatına Ve Sanatçısına Etkisi. Yedi, DEÜ GSF Dergisi, 7, s.23. Batur, Enis. (1995). Sanat Dünyamız. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Bürger, Peter. (2004). Avangard Kuramı. İstanbul: İletişim Yayınları. Denkel, Arda. (2003). Nesne ve Doğası. İstanbul: Doruk Yayıncılık. Madelynn Dickerson. (2018). A’dan Z’ye SANAT TARİHİ. (O.Düz, Çev.). İstanbul: Say Yayınları. Nişanyan Türkçe Etimolojik Sözlük. Atık. Erişim: 4.12.2019. https://www.nisanyansozluk.com/?k=at%C4%B1k/ Noyan, Meltem. (2001). Kolaj, Asamblaj, Ready-Made. Genç Sanat Dergisi, s. 86 Pagçev, Ambalaj Atıklarının Yetkilendirilmiş Kuruluşu. Erişim: 21.03.2020. http://www.pagcev.org/geri-donusum Sezal, İhsan. (2002). Sosyolojiye Giriş. Ankara: Martı Yayınevi. Sevim, Cemalettin ve Boz, Gamze (2011). Hazır-Nesnelerin ve Teknoloji Sanatta Kullanımı ve Seramik Sanatına Yansıması. Anadolu Üniversitesi Sanat & Tasarım Dergisi, 1(1), s.111-116. Stephen, Farthing. (2014). Sanatın Tüm Öyküsü. (G. Aldoğan, F.C. Çulcu, Çev.). İstanbul: HayalPerest Yayınevi. Sözen, M., Tanyeli, U. (2005). Sanat ve Terimleri Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi. Türk Dil Kurumu [TDK]. Atık. Güncel Türkçe Sözlük. Erişim: 4.12.2019. http://sozluk.gov.tr/. Türk Dil Kurumu [TDK]. Atıl. Güncel Türkçe Sözlük. Erişim: 10.01.2020. http://sozluk.gov.tr/. Tate Moden UK. [Müzeler Kurumu İngiltere]. Asamblaj. Sanat Terimleri. Erişim: 4.12.2019. https://www.tate.org.uk/art/art-terms/a/assemblage Tate Moden UK. [Müzeler Kurumu İngiltere]. Fluxus. Sanat Terimleri. Erişim: 4.12.2019. https://www.tate.org.uk/art/art-terms/f/fluxus Turani, Adnan. (2010). Sanat Terimleri Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi. Türker, Umur. (1989). Fransa’da 25 Yıllık Sanat. İzmir: Mavi Derinlik Yayın Evi. Tükel, Uşun. (1997). Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi. İstanbul: YEM Yayınları. World Health Organization. Environment and Health Performance Review of Finland. Erişim: 20.03.2020. http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0004/98266/WA3095CO.pdftr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22355
dc.description.abstractIn the case of transformation of domestic waste materials into art objects, there is a transition from one status to another. Use of domestic waste materials and technology in art, its reflection on ceramic art, collapse of conventional tradition due to art modernism, constant innovation and change have gotten into the same way with technology. Today, after its transformation as a mechanical production power exceeding human power, technology provides various opportunities for artistic production as it does in several fields. Nowadays, ceramic art makes a connection between technology and art, its relation between idea and notion puts forward a new concept. In the use of domestic waste materials, it is possible to see that everyday objects are taken out of their idle environment, improved and gained an abstract meaning by giving them a new name and used to create a new work of art with ceramic material instead of its reproduction with a realistic approach. Humankind has been in a course of life that adopted constant discovery model since its existence. In this process, humankind made its life easier and more beautiful with these discoveries. Everyday objects into art, uniqueness concept in art is collapsed, the artist has come to a position that they examine and offer. Works in which artist, art and viewer are in interaction constantly have taken a form that especially includes viewer and lead them to think and question. It is put forward that art is not solely visual but it is also a production of an idea and concept. In conclusion, we can say that ready-makes gain a new identity and meaning on a different level with ceramic material.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAtıktr_TR
dc.subjectDönüşümtr_TR
dc.subjectNesnetr_TR
dc.subjectYitirmektr_TR
dc.subjectDeğişimtr_TR
dc.subjectEksiktr_TR
dc.subject.lcshN- Güzel sanatlartr_TR
dc.titleEvsel Atık Nesnelerin Sanat Objelerine Dönüşümütr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetEvsel atık nesnelerin sanat objelerine dönüşümünde, objelerin bir durumdan başka bir duruma geçişi söz konusudur. Evsel atık nesnelerin ve teknolojinin gelişmesi, sanatta kullanılması, gelişmelerin seramik sanatına yansıması, sanat modernizm ile birlikte alışıla gelen geleneğin yıkılması, sürekli yenilik ve değişim, teknolojiyle aynı yola girmiştir. Teknoloji bugün, insan gücünü aşan mekanik bir üretim gücü olarak geçirdiği gelişim sonrası, her alanda olduğu gibi sanatsal üretim içinde çeşitli olanaklar sağlamaktadır. Günümüzde seramik sanatı, teknoloji ve estetik ile bir bağ kurmakta, düşünce ve kavram ile birlikteliği, yeni bir konsept ortaya koymaktadır. Sanatta atık nesne kullanımı, günlük kullanılan eşyaları atıl çevreden alıp, yeni bir ad ve yeni bir soyutsal bir anlam kazandırılmasıyla, sanat türünü geliştirmek suretiyle atık nesnelerin realist bir yaklaşımla yeniden üretimi değil onların seramik malzeme ile birlikte yeni bir eser oluşturabileceğini görmek mümkündür. İnsanoğlu, varoluşundan bu yana sürekli olarak keşfetme modelini benimsemiş bir yaşam süreci içindedir. Bu süreç içinde yaşanan keşiflerle insan oğlu hayatını ve yaşamını kolaylaştırmış aynı zamanda güzelleştirmiştir. Günlük kullanım nesnelerinin sanata girmesi ile sanat eserinde birçok olgu yıkılmış, sanatçı sorgulayan ve öneren bir pozisyona gelmiştir. Sanatçı, sanat eseri ve izleyici üçlüsünün sürekli etkileşim halinde olduğu eserler özellikle seyirciyi içine alan ve düşünmeye, sorgulamaya yönelten bir biçim almıştır. Sanat salt biçimsel olarak değil aynı zamanda bir düşüncenin ve kavramın da ürünü olduğunu ortaya konulmuştur. Sonuç olarak diyebiliriz ki hazır nesnenin, seramik malzeme ile birlikte yeni bir kimlik kazandığı ve farklı bir düzlemde yeniden anlamlandırıldığı ortaya çıkmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramik ve Camtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-06-18T09:04:56Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess