Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYücel, Esra
dc.contributor.advisorÖzkan, Hilal Burcu
dc.contributor.authorDikderi, Çağla
dc.date.accessioned2020-03-11T12:06:27Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-02-12
dc.identifier.citationVancouver atıf biçimi kullanılmıştır.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22276
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to evaluate and compare the effects of cochlear implantation age and bilateral implantation on cognitive skills which verbal working memory, attention and language development and to compare these cognitive skills in children with bilateral or unilateral cochlear implant. A total of 58 participants, including 21 children with unilateral early implants, 18 children with unilateral lateral implants and 19 children with bilateral implants, were included in the study between the ages of 6 and 8 years and 11 months. Language skills were assessed with TODIL test, working memory with GISD-B test and selective attention skills with the Stroop test. According to the findings obtained from the studies, there was a significant difference in language, working memory and attention skills among individuals with unilateral early and unilateral late implants, at the same time no significant difference was found between individuals with unilateral early and bilateral implants. When language, working memory and attention skills were analyzed within the group, it was observed that these cognitive skills had high correlation coefficients in relation to each other.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectbilateral koklear implanttr_TR
dc.subjectçalışma belleğitr_TR
dc.subjectdiltr_TR
dc.subjectkoklear implantasyon yaşıtr_TR
dc.subjectseçici dikkattr_TR
dc.subject.lcshGenel tıp. Sağlık mesleğitr_TR
dc.titleİmplatasyon Yaşının ve Binaural İşitmenin Çalışma Belleği, Dikkat ve Dil Becerileri Üzerine Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, bilateral veya unilateral koklear implant kullanıcısı olan çocukların koklear implant olma yaşının ve binaural işitmenin dil gelişimi, sözel çalışma belleği ve seçici dikkat gibi bilişsel beceriler üzerine etkilerinin değerlendirilip, koklear implantlı çocuklarda bu bilişsel becerilerin karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Çalışmaya 6 yaş ila 8 yaş 11 ay aralığında; unilateral erken implantlı 21 birey, unilateral geç implantlı 18 birey ve bilateral implantlı 19 birey olmak üzere toplam 58 katılımcı dahil olmuştur. Dil becerilerinin değerlendirilmesi için TODİL testi, çalışma belleğinin değerlendirilmesi için GISD-B testi ve seçici dikkat becerisinin değerlendirilmesi için Stroop testi kullanılmıştır. Araştırmalardan elde edilen bulgulara göre, unilateral erken ve unilateral geç implantlı bireyler arasında dil, çalışma belleği ve dikkat becerilerinde anlamlı farlılık gözlenirken, unilateral erken ve bilateral implantlı bireyler arasında anlamlı farklılık saptanmamıştır. Dil, çalışma belleği ve dikkat becerileri grup içinde incelendiğinde ise, bu bilişsel becerilerin birbirleriyle ilişkisinde yüksek korelasyon katsayıları bulunduğu gözlenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentOdyolojitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2020-09-13T12:06:27Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster