Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAlagözlü, Nuray
dc.contributor.authorÜstünbaş, Ümran
dc.date.accessioned2020-03-03T08:45:53Z
dc.date.issued2020-01
dc.date.submitted2020-01-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22241
dc.description.abstractThis study aims to examine teacher self-efficacy and metacognitive awareness of preservice and in-service English language teachers and if there is any relationship between their self-efficacy beliefs and metacognition. The study also explores whether there are any similarities or differences between these groups in light of a number of demographic factors and other associated factors suggested in the existing research. Considering these purposes, data of the study which is in a mixed-method design were collected at one of the leading state universities in Turkey with participation of 96 senior students at English Language Teaching (ELT) department and 53 English lecturers working at the School of Foreign Languages of that university through valid and reliable scales on the variables and semi-structured interviews. Data analyses revealed that both groups had high levels of self-efficacy and metacognitive awareness, and there was a strong relationship between self-efficacy and metacognitive awareness. Furthermore, there was no statistically significant difference between these two groups in the related variables. As for demographic factors, it emerged that gender, years of experience or academic achievement were not effective in leading a difference among the groups. Additionally, qualitative data revealed factors affecting pre-service and inservice English language teachers’ self-efficacy beliefs and metacognition either positively or negatively. To this end, while undergraduate education and teaching practice were reported to affect pre-service teachers’ self-efficacy and metacognition, low level of student motivation was considered as the main factor for in-service teachers. Overall, this study proposes significant implications for language teacher education and teaching profession.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖğretmen öz-yeterliğitr_TR
dc.subjectÜst bilişsel farkındalık
dc.subjectİngilizce öğretimi
dc.subjectÖğretmen eğitimi
dc.titlePre-Service and In-Service English Language Teachers' Self-Efficacy Beliefs and Metacognitive Awarenesstr_TR
dc.title.alternativeHizmet Öncesi ve Hizmet İçi İngilizce Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik İnançları ve Üst Bilişsel Farkındalıklarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmenlerinin öz-yeterlik inançlarını ve üst bilişsel farkındalıklarını, ayrıca bu iki etmen arasında herhangi bir ilişki olup olmadığını araştırmayı hedeflemektedir. Bununla birlikte, çalışma kapsamında birtakım demografik etkenler ve literatürde yer alan diğer ilgili etkenler ışığında söz konusu iki grup arasında herhangi bir benzerliğin ya da farklılığın olup olmadığı araştırılmaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda, karma çalışma tasarımında yürütülen bu çalışmanın verisi, Türkiye’de önde gelen devlet üniversitelerinden birinin İngilizce Öğretmenliği bölümünde eğitim gören 96 son sınıf öğrencisi ve aynı üniversitenin Yabancı Diller Yüksekokulu’nda çalışmakta olan 53 İngilizce öğretim görevlisinin katılımıyla geçerlik güvenilirlik analizleri yapılmış ölçekler ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Yapılan veri analizleri, her iki grup katılımcının özyeterlik inançlarının ve üst bilişsel farkındalık düzeylerinin yüksek olduğunu ve bu iki etmen arasında güçlü bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca, söz konusu değişkenler konusunda iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı ortaya çıkmıştır. Demografik etkenlerin etkisi konusunda ise, çalışma, cinsiyet, öğretmenlik tecrübesi ve akademik başarı değişkenlerinin farklılığa sebep olacak herhangi bir etkisinin olmadığını önermektedir. Çalışmanın nitel verisi, İngilizce öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin öz-yeterlik inançlarını ve üst bilişsel farkındalıklarını etkileyen bir takım etkenlerin olduğunu ortaya koymaktadır. Bu açıdan, lisans eğitimi ve öğretmenlik deneyimi İngilizce öğretmen adayları için etkili etkenler iken, hizmet içi İngilizce öğretmenleri için ana etkenlerin başında düşük öğrenci motivasyonunun geldiği ortaya çıkmıştır. Bir bütün olarak ele alındığında, bu çalışma İngilizce öğretmen eğitimi ve öğretmenliği alanları için önemli sonuçlar ortaya koymaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-03-03T08:45:53Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster