Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAltay, İsmail Fırat
dc.contributor.authorBalbay, Seher
dc.date.accessioned2020-03-03T08:43:34Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-01-09
dc.identifier.citationBalbay, S. (2020). Enhancing ELT students’ professional vision through early critical awareness-oriented content integration (Unpublished doctoral dissertation). The Graduate School of Educational Sciences of Hacettepe University, Ankara, Turkey.tr_TR
dc.identifier.otherDR-48194
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22236
dc.description.abstractThe aim of the study is to explore the effect of critical pedagogical content integration through critical awareness raising content integration in Spoken English courses at Foreign Language Education Departments on students’ vision of their profession. The study was conducted with the students who took the Spoken English I and II courses during the 2018-19 academic year in Foreign Language Education Department at Middle East Technical University, based on a qualitative research design. Students were interviewed individually and in focus groups twice throughout the academic year. Observation notes of the researcher were also used as a research tool for data collection. Almost all classroom performances of students were recorded for the researcher to keep her observation notes. The outcome of the study is that students’ vision of their profession was more realistic having developed a deeper insight discussing multiple aspects of teaching English in contextualized tasks through critical awareness raising tasks throughout one academic year. It was observed that the participants developed an awareness of a more empowered teacher image sensitized to oppressed groups in educational settings.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectCritical pedagogical content
dc.subjectPreservice teachers
dc.subjectCritical thinking
dc.subjectProfessional vision
dc.subjectSocratic approach
dc.titleEnhancing Elt Students’ Professional Vision Through Early Critical Awareness-Orıented Content Integrationtr_TR
dc.title.alternativeİngiliz Dili Eğitimi Öğrencilerinin Mesleki Vizyonlarını Eleştirel Bilinç Odaklı İçerikle Geliştirmetr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı eleştirel bilinç geliştirici içerik entegrasyonu ile islenen Yabancı Diller Eğitimi Bölümü’nde verilen İngilizce Konuşma Becerileri dersinde öğrencilerin mesleki vizyonlarındaki değişiklikleri araştırmaktır. Çalışma 2018-19 akademik yılında Ortadoğu Teknik Üniversitesinde İngilizce Konuşma Becerileri I ve II derslerini alan öğrencilerle yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma veri toplama yöntemleri kullanılmıştır. 2018-19 akademik yılı başında ve sonunda araştırmaya katılımcı öğrencilerle, odak grupları halinde mülakatlar, yapılmıştır. Ayrıca, veri toplama aracı olarak araştırmacının gözlem notlarına başvurulmuştur. Öğrencilerin ders içerisindeki performansları gözlem notları için incelenmek üzere videoya çekilmiştir. Çalışmanın sonucunda bir akademik yıl boyunca eleştirel bilinç geliştirme amaçlı yürütülen eğitim ve dil eğitimi konulu sunum ve sınıf içi Sokratik tartışmalarla öğrencilerin mesleki vizyonlarının daha gerçekçi ve açık fikirli, eğitimi politik, kültürel ve sosyolojik açılardan ele alan derin ve kapsamlı bir anlayışa doğru değişmiş olduğu gözlenmiştir. Katılımcılarda gelecekteki mesleklerine olan inanç pekişmiş, öğretmenlik mesleği vizyonları toplumda değişiklik yapabilecek potansiyelde bir öğretmen imajına dönüşmüştür. Katılıcılar özellikle eğitimde ayırımcılık uygulanan gruplar konusunda bilinçlenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.terms2 yiltr_TR
dc.embargo.lift2022-03-05T08:43:34Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster