dc.contributor.advisor | Ergen, Elif | |
dc.contributor.author | Tanrıkulu, Mesut | |
dc.date.accessioned | 2020-02-17T08:24:27Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-02-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/22119 | |
dc.description.abstract | The acquaintance of internet with society has made computer an essential tool for
the utilization of internet and its significance has been better understood with internet being
an irreplaceable information and data repository for society. At the present time, where the
developments in information technologies are integrated with every stage of the life of a
human, it is observed that disciplines and art fields are intertwined. Such developments of
informatics tools which we use in our daily life and their entrance to our lives gradually
enhanced our power of access to knowledge and information. Accordingly, animation of
traditional visual narratives with the utilization of computer technology and their interaction
with the user made the use of animated interactive visual narratives in internet environments
possible.
This work of proficiency in art aims to submit samples to the fields of usage of
animated interactive visual narratives and facilities they provide by means of examining the
technology behind the use of these narratives in internet environments. In the light of new
technologies, some presumptions have been made on the topic of what kind of a change
will the use of these narratives undergo in the future by examining the acquisitions or
problems of the use of these narratives in the light of these facilities. In section 1, the term
visual narrative has been discoursed and development stages, types and components of
this term has been scrutinized. Also, the creation process of dynamic visual narratives in
application environments and the elements used in this process. In section 2, digital
illustration term which constitutes dynamic visual narratives and the programs used in
application have been mentioned. In section 3, the publication process of the visual
narrative which is planned to be practiced in internet environment has been briefly
mentioned and parallax scrolling technic has been discoursed. In the light of all information
acquired, technical problems, advantages and disadvantages of this field have been
determined. In section 4, a dynamic visual narrative application has been put into practice
and its process has been explained with the purpose of recognition of a social responsibility
project. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Görsel Öyküleme | tr_TR |
dc.subject | Etkileşim | |
dc.subject | Kısıtlı animasyon | |
dc.subject | İllüstrasyon | |
dc.subject | Paralaks (ıraksınım açısı) | |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Güzel sanatlar | tr_TR |
dc.title | Etkileşimli Görsel Öykülemelerin İnternet Ortamında Kullanımı ve Bir Uygulama Örneği | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | İnternet teknolojLsLnLn toplumla tanışması, bLlgLsayarı LnternetLn kullanılması LçLn
gereklL bLr araç halLne getLrmLş ve internetin toplum için vazgeçilmez bir bilgi ve veri havuzu
haline gelmesiyle önemi daha iyi anlaşılmıştır. BLlLşLm teknolojLlerLndekL gelLşmelerLn Lnsan
hayatının her aşamasına entegre olduğu günümüzde dLsLplLnlerLn ve sanat dallarının LçLçe
gLrdLğL gözlemlenmektedir. Günlük hayatta kullanılan bLlLşLm araçlarının bu şekLlde gelLşmesL
ve yaşama dahil olması, bilgiye ve enformasyona erLşLm gücünü giderek arttırmıştır. Bu
doğrultuda, geleneksel anlamdaki görsel öykülemelerin bilgisayar teknolojisi kullanılarak
hareketlendirilmesi ve kullanıcı ile etkileşim içerisinde olması, hareketlendirilmiş etkileşimli
görsel öykülemelerin internet ortamlarında kullanılmasına olanak sağlamıştır.
Sanatta yeterlik çalışması, hareketlendirilmiş etkileşimli görsel öykülemelerin
internet ortamlarındaki kullanım teknolojisini inceleyerek kullanım alanlarına ve sağladığı
olanaklara örnekler sunmayı amaçlamaktadır. Bu olanaklar ışığında hareketlendirilmiş
etkileşimli görsel öyküleme kullanımının kazançlarının ya da sorunlarının neler olabileceğL
incelenerek, yenL teknolojLler ışığında gelecekte nasıl bLr değLşLm göstereceğL konusunda
öngörülerde bulunulmuştur. Birinci bölümde görsel öyküleme kavramı üzerinde durulmuş,
bu kavramın gelişim evreleri, türleri ve bileşenleri irdelenmiştir. Aynı zamanda hareketli
görsel öykülemelerin uygulama ortamları içerisinde yaratım süreci ve bu süreçte kullanılan
ögelere değinilmiştir. İkinci bölümde hareketli görsel öykülemeleri oluşturacak dijital
illüstrasyon kavramına ve uygulamada kullanılacak programlara değinilmiştir. Üçüncü
bölümde uygulaması planlanan görsel öykülemenin internet ortamında yayınlanması
sürecine kısaca değinilmiş ve paralaks kaydırma tekniği üzerinde durulmuştur. Elde edilen
bilgiler ışığında bu alanın teknik sorunları, avantajları ve dezavantajları belirlenmiştir.
Dördüncü bölümde, belirlenen bir sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı amacıyla, bir
hareketli görsel öyküleme uygulaması gerçekleştirilmiş ve süreci anlatılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Grafik | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-02-17T08:24:27Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |