Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖtgün, Cebrail
dc.contributor.authorİlge, Rebuar Rezzak
dc.date.accessioned2020-02-17T08:08:29Z
dc.date.issued2020-02-04
dc.date.submitted2020-01-27
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22109
dc.description.abstractThe installation series titled Bîr, which is discussed in this study, is based on the relationship between image and language, and since this word which means memory also corresponds to the word well, the installations have been constructed in the form of a well or a cylindrical form that evokes the well. Firstly, the relationship of the series with the concepts of intuition, duration and memory which form the basis of Bergson’s philosophy has been mentioned, since the construction process has largely been intuitive. Considering that the images seen in the installations constitute an autobiographical language that is not determined by facial expressions, the series has been analyzed through its connection with autobiographical approaches in contemporary art, and in addition to being visual diaries, their relations with the art of photography have been examined in terms of being constructed as traces in memory and having partly the characteristics of documentary. The relationship of the series with the collective memory of socially marginalized, oppressed groups has been discussed under the chapter titled counter-memory, also in the last part of the series, the expression of the massacres against the Yazidis through religious symbols and the ways in which similar subjects are approached in contemporary art have been mentioned and the possibilities and difficulties of transmission of major social traumas such as genocide through art have been discussed.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectBellektr_TR
dc.subjectKuyu
dc.subjectHenri Bergon
dc.subjectSezgi
dc.subjectSüre
dc.subjectOtobiyografi
dc.subjectFotoğraf
dc.subjectKarşı bellek
dc.subjectPost-bellek
dc.titleBir Bellek İmgesi Olarak Kuyutr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada ele alınan Bîr isimli yerleştirme serisine imge ile dil arasındaki ilişki üzerinden yola çıkılmış, bellek anlamına gelen bu sözcük aynı zamanda kuyu sözcüğüne karşılık geldiğinden, yerleştirme çalışmaları kuyu şeklinde veya kuyuyu çağrıştıran silindir formu ile kurgulanmıştır. Kurgu süreci büyük oranda sezgisel olarak gerçekleştiğinden, öncelikle serinin Bergson felsefesinin temelini oluşturan sezgi, süre ve bellek kavramları ile olan ilişkisine değinilmiştir. Yerleştirmelerde görülen imgelerin yüz ifadeleri ile belirlenmeyen bir otobiyografik dil oluşturduğu düşüncesinden hareketle seri, çağdaş sanattaki otobiyografik yaklaşımlarla olan bağı üzerinden analiz edilmiş, görsel günlükler olmalarının yanı sıra bellekteki izler olarak kurgulanmaları ve kısmen belgesel bir nitelik taşımaları bakımından fotoğraf sanatı ile olan ilişkileri irdelenmiştir. Bîr serisinin toplumsal olarak ötekileştirilmiş, baskıya maruz kalmış kesimlerin kolektif belleği ile ilişkisi, karşı bellek başlığı altında ele alınmış, ayrıca serinin son parçasında konu edinilen Ezidilere yönelik katliamların dini sembolleri üzerinden ifadesine, benzer konuların çağdaş sanatta ele alınış biçimlerine değinilmiş, soykırım gibi büyük toplumsal travmaların sanat yoluyla aktarımının olanakları ve güçlükleri tartışılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.embargo.lift
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/restrictedAccess