Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaymas , Serhat
dc.contributor.authorJılılı , Rukeyamu
dc.date.accessioned2020-02-03T07:15:06Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2019-12-24
dc.identifier.citationRukeyamu J.,2019. Çin Halk Cumhuriyeti ve Türkiye Cumhuriyeti’nde Yaratıcı Endüstriler: Beijing ve Ankara’da Yaratıcı Endüstrilerin Karşılaştırılmasıtr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/21982
dc.description.abstractSince the end of the 20th century, the world economy has been in a process of change: commodification of culture and knowledge began to take place, and areas where intellectual property was capital began to develop rapidly. The Culture and Creative Industries cover many of these areas. In developing countries, these industries are seen as a source of prosperity and employment. Turkey and China are high-growth emerging economiesand have an important position in the global creative economy. China is globally the No.1 exporter of Creative goods for the last decade. In the beginning of 2000s, China has preferred cultural industries to achieve “scientific development” rather than the heavy industry, for the reasons that Cultural Industries cause less pollution to the environment, generate high income and increase the soft power. In particular, the government has provided financial and policy support for the development of these industries. There is studies on various subjects related to these industries. Thanks to the public and private sector’s propaganda services, public awareness has increased. Today, in cities such as Beijing, Shanghai and Shenzhen, these industries contribute to the local economy and continue to grow. Turkey, as a bridge between Europe and Asia, is one of the countries with the richest cultural heritage. Despite it has great potential in Cultural and Creative Industries, interest in these industries has only started to increase in recent years, whether in academia, private or public area and on the policy level. The studies have been carried out in these industries are mostly concentrated in Istanbul, and cross-country comparative analysis has not yet been conducted. Thus, the study aims to execute and compare the policies and strategies of two countries, especially to uncover deficiencies in Turkey's Cultural and Creative Industries and aims to provide a reference for future studies.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYaratıcı ekonomitr_TR
dc.subjectKültürel endüstriler
dc.subjectKültür ve yaratıcı endüstriler
dc.subjectÇin halk cumhuriyeti
dc.subjectTürkiye cumhuriyeti
dc.subjectPolitika
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Sosyal bilimlertr_TR
dc.titleÇin Halk Cumhuriyeti ve Türkiye Cumhuriyeti’nde Yaratıcı Endüstriler: Beıjıng ve Ankara’da Yaratıcı Endüstrilerin Karşılaştırılmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozet20.Yüzyılın sonlarından itibaren dünya ekonomisi bir değişim süreci içindedir. Bu değişim sürecinde, kültür ve bilginin metalaşması gerçekleşmeye başlamış, fikri mülkiyetin sermaye olduğu alanlar hızla gelişmeye başlamıştır. Kültür ve yaratıcı endüstrileri, hızla gelişmekte olan bu alanlardan çoğunu kapsamaktadır. Söz konusu endüstriler gelişmekte olan ülkelerde refah ve istihdam kaynağı olarak görülmektedir. Türkiye Cumhuriyeti ve Çin Halk Cumhuriyeti gelişmekte olan ülkeler olarak kültür ve yaratıcı endüstrilerinde hızlı büyüme gösteren, dünya ekonomisinde önemli yere sahip olan ülkedir. Çin Halk Cumhuriyeti yıllardır küresel olarak bu alanda ihracat gerçekleştiren 1. ülke olup 2000li yılların başlarından itibaren “Bilimsel kalkınma”yı gerçekleştirmek için ağır sanayi yerine çevreyi kirletmeyen, yüksek gelir getiren, ülkenin yumuşak gücünü artıran kültür endüstrilerini tercih etmiştir. Özellikle devlet söz konusu endüstrilerin geliştirilmesi için türlü mali ve politika desteklerinde bulunmuştur. Akademik alanda kültür ve yaratıcı endüstrilerine dahil edilen birçok alanla ilgili bölümlerde söz konusu endüstrilerle ilgili çeşitli konularda çalışmalar gerçekleştirmiştir. Devlet ve özel sektörün propaganda hizmetlerinin sayesinde halkın bilinci artmıştır. Günümüzde, Beijing, Shanghai, Shenzhen gibi büyük kentlerde söz konusu endüstrilerin yerel ekonomiye katkısı büyüktür ve büyümeye devam etmektedir. Avrupa ve Asya arasındaki köprü olan, tarihten bu yana en gelişmiş medeniyetlerine ev sahipliği yapan, en zengin kültürel miraslara sahip ülkelerden biri olan Türkiye Cumhuriyeti global Yaratıcı ekonomide ilk 20 sırada yer almakla birlikte, kültür ve yaratıcı endüstrilerde büyük potansiyele sahiptir. Ancak Türkiye’de ister akademide ister özel ticari alanda, isterse politika düzeyinde söz konusu endüstrilere karşı duyulan ilgi son yıllarda anca artmaya başlamıştır. Türkiye Cumhuriyeti genelinde kültür ve yaratıcı endüstrileri üzerine gerçekleştirilen çalışmalar da çoğunlukla İstanbul iline yoğunlaşmış ve ülkeler arası karşılaştırmalı analiz henüz yapılmamıştır. Dolayısıyla, çalışma Çin Halk Cumhuriyeti ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kültür ve yaratıcı endüstrilerinde yürütülmüş ve yürütülmekte olan politika ve stratejilerini karşılaştırarak özellikle Türkiye Cumhuriyeti’nin söz konusu endüstrilerindeki eksiklikleri ortaya çıkarmayı ve ileride yapılacak olan çalışmalar için referans temin etmeyi hedeflemektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-02-03T07:15:06Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster