Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇingi, Hülyatr_TR
dc.contributor.authorGürbüz, Ömürtr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:52:04Z
dc.date.available2015-10-15T06:52:04Z
dc.date.issued2015tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/2103
dc.description.abstractMany people buy their vital need for living from a supermarket and they wait in checkout queues. In retail market, management of checkout queue lenght is very important for minimize payroll expences and maximize customer satisfaction. However , even today's technology, in many retail company checkout queue lenght is still tried to manage according by managers experiences or some programs which are not detailed about staffs own performance. In this study, simulated checkout queue line according to staffs personal performance and according to simulation s result, the best shift could be find. Thus, companies could forecast, which working time is more efficient for staffs according to its personal performance and what will be the checkout queue lenght during day.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectQueue problemtr_TR
dc.titleTabu Arama Algoritmasının Kuyruk Problemine Uygulanmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2015/1842tr_TR
dc.contributor.departmentoldİstatistiktr_TR
dc.description.ozetBirçok insan gündelik yaşamını idame ettirebilmek için zorunlu ihtiyaçlarını karşılamak maksadı ile marketlere gitmekte ve market kasalarında kuyrukta beklemek zorunda kalmaktadır. Perakende sektöründe kasa kuyruklarını yönetmek, hem müşteri memnuniyeti sağlamak hem de bordro maliyetlerini yönetebilmek adına çok büyük önem arz etmektedir. Ancak günümüz teknolojisinde bile birçok işletmede kuyruk problemi ya yönetici tecrübeleriyle ya da personel bazında detaylandırılmamış programlar aracılığıyla yapılmaktadır. Bu çalışmada personelin bireysel performansları göz önüne alınarak kasa hattının benzetimi oluşturulmuş ve bu benzetim sonuçlarına göre personel vardiyası hazırlanmıştır. Bu sayede personelin çalışma performansına göre hangi saatlerde daha verimli olabileceği ve buna bağlı olarak üretilen vardiya sonucunda ise hangi gün hangi saatte kuyruk uzunluğunun ne kadar olacağı tahmin edilebilmiştir.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster