Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuğrul, Belmatr_TR
dc.contributor.authorAslan, Özge Metintr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:17:10Z
dc.date.available2015-10-15T06:17:10Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1859
dc.description.abstractThis study was conducted in the relational screening model, using the method of the technique of observing bullying and play behaviors of children in kindergarten appearing during play. Data of the study were collected using Demographic Family Information Form, The Child Behavior Scale (Ladd and Profilet, 1996) and the Early Childhood Play and Bullying Behavior Observation Method developed by the researcher. Furthermore, the Preschool Social Behavior Scale ? Teacher Form (Crick, Casas and Mosher,1997) and Preschool Play Behavior Scale (Coplan and Rubin, 1998) were used to calculate the interrater reliability (teacher-observer) for bullying and play behaviors ascertained with the Early Childhood Play and Bullying Behavior Observation Method, which is the observation method of the study. The study group consisted of 55 students attending the Beytepe Kindergarten and permitted to participate in the study by their families. In line with the purpose of the study, data of 25 students not demonstrating physical bullying during play observation and 22 students not demonstrating relational bullying were excluded from the study. As the behavior of students constituting the study group and demonstrating 2 or more aggressive behaviors during play observation are considered to be continuous, it was called bullying. The bullying and play behavior of children separated into two different groups with high physical and relational scores have been examined according to demographic variables and the relation between play and bullying behavior and peer relations and the predictors of bullying behavior have been attempted to be explained based on the relational screening model.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectBullyingtr_TR
dc.titleAnaokuluna Devam Eden Çocukların Oyun Davranışları ve Oyunlarında Ortaya Çıkan Zorbalık Davranışlarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.callno2013/290tr_TR
dc.contributor.departmentoldİlköğretim Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu araştırma; anaokuluna devam eden çocukların oyunları sırasında ortaya çıkan zorbalık ve oyun davranışlarını ilişkisel tarama modeli temelinde ortaya koymak için yapılmıştır. Araştırmanın verileri; Demografik Aile Bilgi Formu, Çocuk Davranış Ölçeği/ The Child Behavior Scale (Ladd ve Profilet, 1996) ve araştırmacı tarafından geliştirilen Okul Öncesi Erken Çocukluk Dönemi Oyun ve Saldırganlık Gözlem Yöntemi ile toplanmıştır. Ayrıca Okul Öncesi Sosyal Davranış Ölçeği/ (Preschool Social Behavior Scale ? Teacher Form) Crick, Casas ve Mosher,1997) ve Okul Öncesi Oyun Davranış Ölçeği/ Preschool Play Behavior Scale (Coplan ve Rubin, 1998) araştırmanın gözlem yöntemi olan Okul Öncesi Erken Çocukluk Dönemi Oyun ve Saldırganlık Gözlem Yöntemi ile tespit edilen saldırganlık ve oyun davranışlarının puanlayıcılar arası uyumunu hesaplanmak için kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Beytepe Anaokulu'na devam eden ve araştırmaya aileleri tarafından izin verilen toplam 55 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmanın amacına uygun olarak oyun gözlemi sırasında fiziksel saldırganlık davranışları göstermeyen toplam 25 çocuğa ve ilişkisel saldırganlık davranışları göstermeyen toplam 22 çocuğa ait veriler araştırma kapsamından çıkartılmıştır. Daha sonra çalışma grubunu oluşturan ve oyun gözlemi sırasında 2 ve 2'den daha yüksek saldırganlık davranışları gösteren çocukların davranışları süreklilik gösterdiğinden ötürü zorbalık olarak adlandırılmıştır. Fiziksel ve ilişkisel zorbalık puanı yüksek olarak iki farklı gruba ayrılan çocukların zorbalık ve oyun davranışları demografik değişkenlere göre incelenmiş; ayrıca oyun, zorbalık davranışları ve akran ilişkileri arasındaki ilişki ile beraber zorbalık davranışlarının yordayıcıları ilişkisel tarama modeli temelinde açıklanmaya çalışılmıştır.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster