dc.contributor.advisor | Öz, Hüseyin | tr_TR |
dc.contributor.author | Ekinci Efecioğlu, Emine | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:14:54Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:14:54Z | |
dc.date.issued | 2013 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1854 | |
dc.description.abstract | The overall aim of this study was to investigate the effects of using GraphicNovels in Teaching English as a Foreign Language. The study was conductedwith 56 10th grade IB (International Baccaloriate) students at TED AnkaraCollege Foundation Private High School in the 2010-2013 academic year in a 5-week period.The study was done during the first semester of the 2012-2013 academic year.The participants of the study were IB grade 10 students and had been studyingEnglish for nearly 10 years. The data collection instrument used in this studywas a questionnaire about student familiarity towards Graphic Novels, aninterview about the Graphic Novel experience and the scores of the post-test. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Graphic novel | tr_TR |
dc.title | The Role of Graphic Novels in Teaching English as a Foreign Language | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2013/396 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma Çizgi Romanın İngiliz Dili Öğretiminde bir etkiye sahip olupolmadığını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Söz konusu çalışma TEDAnkara Koleji Vakfı Özel Lisesi 10ncu sınıf UB (Uluslararası Bakalorya)programında 2011-2013 akademik yılı itibariyle devam etmekte olan 56öğrenciye 5 hafta boyunca uygulanmıştır.Araştırma 2012-2013 akademik yılı birinci yarıyılda yapılmıştır. Araştırmayakatılan katılımcılar TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi 10 ncu sınıf UBöğrencileri olup, yaklaşık 10 yıldır İngilizce eğitimi almaktadırlar. Araştırmadaveri toplama aracı olarak, öğrencilerin Çizgi Romana olan aşinalığı için biranket, Çizgi Roman okuma deneyimlerini belirtmek için bir mülakat veöğrencilerin test sonuçları belirlemek için bir test kullanılmıştır. | tr_TR |