dc.contributor.advisor | Burgaz, Berrin | tr_TR |
dc.contributor.author | Ateş, Seda | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:14:49Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:14:49Z | |
dc.date.issued | 2013 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1795 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to find out the organizational silence level of the teachers,the issues, on which are kept silent, the reasons for silence, the perceived results ofbecoming silent by employees and the organization on the part of personnel employedunder different working conditions according to the opinions of the teachers at publicand private primary schools on organizational silence, and to make a comparisonbetween these. In addition, the levels of difference of the issues, on which are keptsilent, the reasons for silence, the perceived results of becoming silent by employeesand the organization have been studies based on the variables including gender, term ofoffice and status of the school (public or private). The study has been carried out usingrelational screening model.This study has been carried out with the teachers working at the public schools andprivate schools in the province of Kırıkkale. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Organizational silence | tr_TR |
dc.title | Resmi ve Özel İlköğretim Okullarındaki Öğretmenlerin Örgütsel Sessizliğe İlişkin Görüşleri (Kırıkkale İli Örneği) | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2013/438 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma, resmi ve özel ilköğretim okullarındaki öğretmenlerin örgütsel sessizliğeilişkin görüşlerine göre, öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeylerini, okullarda sessizkalınan konuları, sessizleşme nedenlerini ve sessizleşmenin çalışan ve kurum açısındanalgılanan sonuçlarını farklı çalışma koşullarında çalışan işgörenler açısından ortayaçıkarmayı ve bunlar arasında bir karşılaştırma yapmayı amaçlamaktadır. Ayrıca sessizkalınan konuların, sessizleşme nedenlerinin ve sessizleşmenin çalışan ve kurumaçısından algılanan sonuçlarının farklılaşma düzeyleri cinsiyet, görev süresi ve okulunstatüsü (resmi ya da özel) değişkenlerine göre incelenmiştir. Araştırma ilişkisel taramamodelinde gerçekleştirilmiştir.Bu çalışma, Kırıkkale ilinde resmi okullarda ve özel okullarda görev yapanöğretmenlerle yürütülmüştür. Kırıkkale İl Milli Eğitim Müdürlüğü nden alınan kayıtlaragöre, 115 ilköğretim okulundaki 1887 öğretmen, araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. | tr_TR |