Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDost, Meliha Tuzgöltr_TR
dc.contributor.authorZorbaz, Osmantr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:14:46Z
dc.date.available2015-10-15T06:14:46Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1763
dc.description.abstractThis research is descriptive study that aims to analyze social anxiety, peer relations and some demographic variances of problematic internet use of high school students. Working group consisted of high school students in total of 682, those were of 356 famale (%52,2) and 326 were of male (%47,8) from 9th, 10th and 11th grades of 2012–2013 the fall term academic year of three high schools in Cankaya, Etimesgut and Mamak district of Ankara. In the research, to determine students problematic internet use Problematic Internet Use Scale- Adolescent developed by Ceyhan and Ceyhan (2009), to define social anxiety level, Social Anxiety Scale for Adolescents devloped by Aydın and Tekinsav-Sütcü (2007) and adapted to high school students by researcher, to specify peer relationstr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectAdolescenttr_TR
dc.titleLise Öğrencilerinin Problemli İnternet Kullanımının Sosyal Kaygı ve Akran İlişkileri Açısından İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2013/490tr_TR
dc.contributor.departmentoldEğitim Bilimleri Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu araştırma, lise öğrencilerinin problemli internet kullanımının sosyal kaygı, akran ilişkileri ve bazı demografik değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılan betimsel bir çalışmadır. Çalışma grubunu, Ankara nın Çankaya, Etimesgut ve Mamak ilçelerinde bulunan üç lisede, 2012–2013 Öğretim Yılı Güz döneminde 9. 10. ve 11. sınıfta öğrenim gören 356 sı (%52,2) kadın, 326 sı (%47,8) erkek olmak üzere toplam 682 lise öğrencisi oluşturmuştur.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster