Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSeferoğlu, Süleyman Saditr_TR
dc.contributor.authorKurtoğlu, Meltemtr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:11:47Z
dc.date.available2015-10-15T06:11:47Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1755
dc.description.abstractThe purpose of this study was evaluating Department of Computer Education and Instructional Technology s (CEIT) curriculum according to the graduates perceived competencies. This research was designed by using descriptive research model. Study group, consisted of 461 graduates, were chosen by using convenience sampling and purposeful sampling. For data collection four instruments were used, namely Demographic Information Form , CEIT Graduate s Perceived Pedagogical Competency Scale, CEIT Graduate s Perceived Technological Competency Scale , and Questionnaire about CEIT Graduates Opinion in Regard to Department s Curriculum . The data collection tools were developed by the researcher.Considering the results of research, participants level of pedagogical efficacy is higher than their level of technological efficacy. It is understood that Undergraduate Program of CEIT department is more succesful in providing pedagogical competencies than technological competencies.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectDepartment of computer education and instructional technologytr_TR
dc.titleBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Lisans Programının Mezun Yeterlik Algılarına Göre Değerlendirilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.callno2014/1537tr_TR
dc.contributor.departmentoldBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Bölümü lisans programının mezun yeterlik algılarına göre değerlendirmesini yapmak amaçlanmaktadır. Araştırma genel tarama modeli kullanılarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014 yılı itibariyle mezun durumunda olan 461 BÖTE Bölümü mezunu oluşturmaktadır.Araştırmadan elde edilen bulgular incelendiğinde BÖTE bölümü Lisans Programının Pedagojik Yeterlikleri kazandırma düzeyinin teknolojik yeterlikleri kazandırma düzeyinden daha yüksek olduğu anlaşılmaktadır. BÖTE mezunları Pedagojik Yeterlik Algısı Ölçeği nden elde edilen bulgular incelendiğinde, öğretimi planlama ve gerçekleştirme, öğretim yazılımı ve materyal geliştirme, öğretimsel iletişim yeterlikleri, öğretim sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımında güvenlik ve etik, proje planlayabilme ve gerçekleştirebilme konularında mezunların yeterlik algı düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster