Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKublay, Gülümsertr_TR
dc.contributor.authorÇopur, Öztürk Ebrutr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T13:26:35Z
dc.date.available2015-10-14T13:26:35Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1486
dc.description.abstractThis study was carried out to determine university students? opinions about the services given at student health centers. The study sample included a total of four university student health centers located within the municipality bounders of Ankara Province. The questionnaire form which was developed by the researcher was used as data collection tool. The questionnaire form was applied to students who consulted to each student health center within two weeks (10 working days). The questionnaire forms consisted of questions about socio-demographic characteristics of participants, student health centers and services provided in these centers. Qui-square test was used to analyze the study data. According to the study results, students were concluded to have inadequate knowledge about student health centers services. Most of the students applied to health centers for treatment. The great majority of the students (%91,06) applied to student health centers for examination, %29,78 for prescription, %18,86 for medical dressing and care and %4,96 for psychological counseling. On the other hand, %69,65 of students stated not to receive consultancy, and %20,92 of the students who did not receive consultancy stated to have no knowledge about consultancy services. What students like most about student health centers are the speed of services (%37,00), good quality of services (%28,78) and easy access (%28,50). On the other hand, what students dislike about student health services include lack of expert staff (%28,90), limited hours of examination (%21,43) and lack of laboratory services (%16,55). In light of these results, it can be recommended to increase the promotion of services given in these health centers, make cooperation and agreement with hospitals and other centers to provide a wider range of services for students and consider the supports and opinions of students parts in planning the services of student health centers.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectUniversity student, student health center, opinion, nurse Üniversite öğrencisi, öğrenci sağlık merkezi, görüş, hemşiretr_TR
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Öğrenci Sağlık Merkezlerinde Sunulan Hizmetlere Ilişkin Görüşleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2013/731tr_TR
dc.contributor.departmentoldHalk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu araştırma üniversite öğrencilerinin öğrenci sağlık merkezlerinde sunulan hizmetlere ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara İli Belediye sınırları içerisinde yer alan toplam dört üniversiteye ait öğrenci sağlık merkezi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen soru formu kullanılmıştır. Her bir öğrenci sağlık merkezine iki hafta (10 iş günü) içerisinde başvuran öğrencilere soru formu uygulanmıştır. Soru formlarında katılımcıların sosyodemografik özelliklerine ait sorular ile öğrenci sağlık merkezi ve hizmetleri ile ilgili sorular yer almaktadır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı ve yüzde değerleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğrencilerin öğrenci sağlık merkezleri hizmetleri ile ilgili yetersiz bilgiye sahip oldukları görülmüştür. Öğrencilerin çoğu sağlık merkezini tedavi hizmeti veren kurum olarak görmektedirler. Öğrencilerin %91,06?sı muayene olmak ve %29,78?i ilaç yazdırmak, %18,86?sı pansuman ve bakım hizmetleri almak, %4,96?sı psikolojik danışmanlık almak için öğrenci sağlık merkezine gelmektedir. Öğrencilerin %69,65?i danışmanlık almadığını, almayanların ise %20,92?si danışmanlık hizmetleri ile ilgili bilgisinin olmadığını belirtmiştir. Öğrenciler sağlık merkezinde en çok (%37,00) hizmetlerin hızlı olma özelliğini, hizmetlerin iyi olması özelliğini (%28,78) ve ulaşım kolaylığı özelliğini (%28,50) beğenmektedirler. Beğenmedikleri özellikler ise, uzman personel eksikliği (%28,90), muayene saatlerinin kısıtlı olması (%21,43) ve laboratuar hizmetlerinin eksik olması (%16,55) dır. Bu sonuçlar doğrultusunda sağlık merkezlerinin hizmetlerinin tanıtımının arttırılması, öğrencilere daha geniş kapsamlı hizmet sunabilmek için hastane ve dış merkezlerle işbirliği ve anlaşma yapılması, öğrenci sağlık merkezlerinin hizmetleri ile ilgili planlama yapılırken öğrencilerin de destek ve görüşlerinin alınması önerilebilir.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster