Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorReis, Huriye
dc.contributor.authorGülpınar Özoran, Gülay
dc.date.accessioned2019-12-10T07:57:55Z
dc.date.issued2019-11-18
dc.date.submitted2019-10-18
dc.identifier.citation“Words as Bearers of History”: Testimony and Trauma in Seamus Heaney’s Early Poetry, Ph.D. Thesis, Ankara, 2019.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/12027
dc.description.abstractThis study argues that in Seamus Heaney’s early poetry there is a paradoxical attitude towards the therapeutic function of the act of bearing witness to trauma. Heaney’s early collections, Wintering Out (1972), North (1975) and Field Work (1979), are preoccupied with representations of Irish cultural traumas including the colonial conquest of Ireland and sectarian violence during the Troubles. Regarding these representations, this thesis argues that while some poems in these early collections represent, endorse and practice the act of bearing testimony as a way of coping with trauma, others question, refute and reject the idea that the act of bearing witness has therapeutic function. Heaney’s early poems register the act of bearing witness as a necessary step for the process of healing because it enables the trauma-witnesses to comprehend and process the traumatic events and/or experiences that have been hitherto unfathomed and unprocessed. The poems also represent the act of bearing witness to cultural traumas as a way of regulating the uncontrollable traumatic memories and integrating them into the narrative of the past to end their impact on the present. Moreover, there are also poems in Wintering Out, North and Field Work that represent the act of bearing witness to cultural traumas of the distant and recent past as an impossible or dangerous task. Hence, Heaney’s early poetry attracts attention to the fact that witnesses are rendered incapable of comprehending and thus representing the event, and also to the possibility of opening old wounds through representing the traumatic events in words. Accordingly, Heaney acknowledges that opening old wounds in a country that is already violently segregated as the Northern Ireland is especially dangerous since circulating the narratives of past traumas runs the risk of generating a desire for revenge. In conclusion, this thesis interprets these contradictory representations of testimony in Heaney’s early poetry as an indicator of the traumatic complexity of the Troubles that Heaney represents.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSeamus heaneytr_TR
dc.subjectWintering out
dc.subjectNorth
dc.subjectField work
dc.subjectTrauma
dc.subjectTestimony
dc.subjectCultural trauma
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Dil ve edebiyattr_TR
dc.title“Words as Bearers of History” : Testimony and Trauma in Seamus Heaney's Early Poetrytr_en
dc.title.alternative“Tarihe Tanıklık Eden Sözcükler” : Seamus Heaney'nin Erken Dönem Şiirlerinde Tanıklık İfadesi ve Travmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma Seamus Heaney’nin erken dönem şiirlerinde travmaya tanıklık etmenin iyileştirici işlevi ile ilgili çelişkili bir tutum olduğunu savunur. Heaney’nin erken dönem şiir koleksiyonları, Wintering Out (1972), North (1975) ve Field Work (1979) İrlanda’nın sömürgeleştirilmesi ve Troubles dönemindeki mezhepsel şiddet gibi İrlanda’nın kültürel travmalarını temsil eder. Bu tez, Heaney’nin erken dönem şiirlerinde travmaya tanıklık etmeyi travmayla baş etme yöntemi olarak temsil ettiğini ve uyguladığını öte yandan ise travmaya tanıklık etmenin iyileştirici işlevi olduğu varsayımını sorguladığını, çürüttüğünü ve reddettiğini savunur. 1970’lerde yayınlanan bu şiirler travmaya tanıklık etmeyi iyileşme için gerekli bir adım olarak kaydeder çünkü tanıklık etme süreci travma tanığının daha önce anlayamadığı, çözümleyemediği travmatik olay ve/veya deneyimi anlamasını ve çözümlemesini sağlar. Aynı zamanda, bu şiirler kültürel travmalara tanıklık etmeyi kontrol edilemeyen travmatik hafızayı düzenlemenin ve bu hafızanın şimdiki zaman üzerindeki etkilerini sonlandırmak için onu geçmişin hikayesine eklemenin bir yolu olarak gösterirler. Ayrıca, Wintering Out, North ve Field Work’te yakın ve uzak geçmişteki kültürel travmalara tanıklık etme imkansız ya da tehlikeli bir eylem olarak da temsil edilir. Dolayısıyla, bu şiirlerde travmatik deneyim ya da olayın, tanığın olayı anlaması ve dolayısıyla anlatmasını imkansız kıldığına ve travmatik olayı sözlerle temsil etmenin eski yaraları açma ihtimali olduğuna dikkat çekilir. Sonuç olarak, Heaney erken dönem şiirlerinde Bazı şiirler ise Kuzey İrlanda gibi zaten şiddetle bölünmüş olan bir ülkede eski yaraları tekrar açmanın tehlikeli olduğunu çünkü geçmişte yaşanan travmalara dair anıların tekrar gündeme getirilmesinin intikam isteği yaratabileceğini dile getirir. Bu tez, Heaney’nin erken dönem şiirlerinde travmaya tanıklık etmenin çelişkili sonuçlarını göstererek Troubles döneminin İrlanda için yarattığı travmatik sorunlara işaret ettiği savını inceler.tr_TR
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.fundingTÜBİTAKtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess