Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYurdugül, Halil
dc.contributor.authorOral, Ömer
dc.date.accessioned2019-12-02T12:31:31Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-10-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/11982
dc.description.abstractIn this research, a computerized classification test system was designed and developed for 5th grade students to manage their own learning. In this context, the relationship between learners participation in the e-assessment system and motivation strategies was examined. In addition, the relationship between students' perceptions of utility and intention to use the system in the future was examined and a profile analysis was put forward. The study group consisted of 2199 fifth grade students. These students continue their education in a total of seven schools, two secondary schools in Ankara and İzmir and three secondary schools in Konya. In the developed system, students were able to evaluate their own learning and to learn whether they have the gains in mathematics (their gain-based competencies). In this context, the mathematics course acquisitions of 5th grade curriculum were examined and questions were prepared with the support of the Ministry of National Education and field experts. One of the most important features of the system is its adaptive test structure. The students used the system for three weeks. At the end of the application process, the data were collected with self-report scales for the purpose of the research. As a result of the students' system usage, interaction data participation structure was revealed. In this research, the relationship between motivation strategies and participation status of the students was examined. There was a positive correlation between the levels of participation, test anxiety, self-efficacy and task value. In addition, a positive correlation was found between the students' perceptions of utility and their intention to use the system in the future. It was found that the intention of the students to use the e-evaluation system was influenced by motivation strategies and system-related design features. In addition, it is seen that students with high metacognitive awareness intend to use the system in the future.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖz-güdümlü öğrenmetr_TR
dc.subjectÖz-değerlendirme
dc.subjectBilgisayarlı sınıflama testi
dc.subjectE-değerlendirme
dc.subjectÖz-güdümlü öğrenmelere yönelik değerlendirme
dc.titleÖz-güdümlü Öğrenmelere Yönelik Değerlendirmeler için Bilgisayarlı Sınıflama Test Sistemine Katılım Profillerinin İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeThe Investigation Of Students’ Participaiıon Profiles In Computerızed Classification Testing For Self-Directed Learning Oriented Assessmenttr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin kendi öğrenmelerini yönetebilmelerine olanak sağlayacak öz-güdümlü öğrenmelere yönelik bilgisayarlı sınıflama test sistemi tasarlanmış ve geliştirilmiştir. Bu kapsamda öğrencilerin geliştirilen bu e-değerlendirme sistemine katılımları ile güdülenme stratejileri arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Ayrıca öğrencilerin sisteme yönelik yarar algıları ile sistemi ileride kullanma niyetleri arasındaki ilişki de incelenerek bir profil analizi ortaya konulmuştur. Araştırmanın çalışma grubu 2199 ortaokul beşinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Bu öğrenciler Ankara ve İzmir’de bulunan ikişer ortaokul ve Konya’da bulunan üç ortaokul olmak üzere toplamda yedi okulda öğrenimlerini sürdürmektedirler. Geliştirilen sistemde öğrencilerin kendi öğrenmelerini değerlendirebildikleri ve matematik dersinde yer alan kazanımlara sahip olup olmama durumlarını (kazanım bazlı yetkinliklerini) öğrenebilmeleri sağlanmıştır. Bu kapsamda ortaokul 5. sınıf öğretim programı matematik dersi kazanımları incelenmiş ve Milli Eğitim Bakanlığı ve alan uzmanları desteği ile bu kazanımlara yönelik sorular hazırlanmıştır. Sistemin en önemli özelliklerinden biri de uyarlanabilir test yapısında olmasıdır. Öğrenciler sistemi üç hafta boyunca kullanmıştır. Uygulamanın sonunda öğrencilerden veriler araştırmanın amacına yönelik olarak öz-bildirime dayalı ölçekler ile toplanmıştır. Öğrencilerin sistem kullanımlarının sonucunda etkileşim verileri katılım yapısı ortaya konmuştur. Araştırmada öğrencilerin katılım durumları ile güdülenme stratejileri arasındaki ilişki irdelenmiştir. Katılım düzeyleri ile sınav kaygısı, öz yeterlik ve görev değeri ile aralarında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin sisteme yönelik yarar algıları ile sistemi ileride kullanma niyetleri arasında da pozitif yönde bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin e-değerlendirme sistemini kullanma niyetlerinin ise güdülenme stratejileri ve sisteme ilişkin tasarım özelliklerinden etkilendiği bulgusuna ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra üstbilişsel farkındalığı yüksek olan öğrencilerin sistemi ileride kullanma niyetinde olduğu görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2020-06-05T12:31:31Z
dc.subject.ieeeIEEE Thesaurus Terms::Education::Electronic learningtr_TR
dc.subject.ericERIC Thesaurus::Learning and Perceptiontr_TR
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster