Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDokak, Hüsnü
dc.contributor.authorTaşkent, Banu
dc.date.accessioned2019-11-20T06:32:15Z
dc.date.issued2019-11-12
dc.date.submitted2019-09-16
dc.identifier.citationTAŞKENT, Banu, Kapı Resimleri, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2019.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/11930
dc.description.abstractIn this study, different meanings of the 'door' extant from history to the present are mentioned. divine dimensions of thee gates, which change shape according to civilizations but have the same constuction purposes, are examined. How this object has been made into a myth, in both material and spiritual terms, it has been studied as a means to meet peoples expectations from life. The huge gateways, the gates of god, the gate of hell or heaven, and the gates that are thought to have treasures hidden behind it are emphasized. These portals, which are fed by people's fears, effort to add meaning to the unknown and the need for a hand of god to help themselves, are given information about how these portals have changed to today. This change is explanied with the works of names fromcontemporary art. The charactesristic of the door shapes, that have changed with the political religion and all kinds of culural and artistic structure of the place where they live, however features that do not differ in anygeography have been handledand strengthened with different art works expressions.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectGeçittr_TR
dc.subjectKapı
dc.subjectOpart
dc.subjectPortal
dc.subjectSoyut sanat
dc.titleKapı Resimleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, tarihten günümüze 'kapı' objesinin taşıdığı anlamlara değinilmiştir. Uygarlıklara göre şekil değiştiren fakat yapım amaçlarının aynı olduğu bu kapıların tanrısal boyutları incelenmiştir. Bu objenin nasıl mit haline getirildiği ve gerek maddi gerek manevi anlamlarda, insanların hayattan beklentilerini karşılaması için bir araç haline getirilmesi işlenmiştir. Devasa geçitler, tanrı kapıları, cehennem ya da cennet kapısı, ardında hazineler olduğuna inanılan kapılar üzerinde durulmuştur. İnsanların korkularıyla bilinmeyene anlam yükleme çabasıyla ve kendine yardım edecek tanrı eline ihtiyaç duymasıyla beslenen bu portalların, günümüzde nasıl değişikliklere uğradığı hakkında bilgi verilmiştir. Güncel sanattan isimlerin eserleriyle bu değişim anlatılmıştır. Kapı şekillerinin, yaşanılan yerin siyasi, dini ve her türlü kültürel, sanatsal yapısıyla değişim gösterdikleri, fakat hiç bir coğrafyada farklılık göstermeyen özellikleri de ele alınmış ve farklı sanat eserleri anlatımlarıyla güçlendirilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess