Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzenç Uçak, Nazan
dc.date.accessioned2019-10-24T08:21:09Z
dc.date.available2019-10-24T08:21:09Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/11694
dc.language.isotur
dc.publisherHacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIntihal
dc.subjectKopya
dc.subjectIntihal algısı
dc.titleÖğrencilerin intihal algısı
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPart
dc.description.ozetBu yazıda bilimsel etik ihlalleri içinde yer alan intihal konusuna yer verilmekte; intihal ve kopya arasındaki bağlantıya dikkat çekilmektedir. İntihalin tanımı ve öğrenciler tarafından nasıl algılandığı açıklanmakta; intihale neden olan unsurlar tartışılmaktadır. Bilimsel etik ve intihal konusunda görülen bilgi eksikliği, Internet’in sağladığı olanaklar ve kültürel unsurlar üzerinde durulmakta, bunların intihalin artışındaki rolleri irdelenmektedir. Öğrencilerin en fazla kaynak gösterme ve alıntı yapmada zorlandıkları ve bu konuda eğitime ihtiyaç duydukları belirtilmektedir. Yazıda ayrıca eğitim kurumlarının konuya yaklaşımında görülen farklılıklara değinilmekte, intihalin önlenebilmesi için yapılması gerekenler vurgulanmaktadır.
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.relation.bookProf. Dr. K. Gülbün Baydur'a Armağan


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster