Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKurbanoğlu, Serap
dc.date.accessioned2019-10-23T10:10:20Z
dc.date.available2019-10-23T10:10:20Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/1461-2921-1-PB.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/10496
dc.description.abstractAbstract In this paper virtual reality technology and how libraries might be affected by this technology are examined. Virtual reality sets out to address a problem. The problem is that of user-friendliness of computer systems. Needless to say, the current generation of computers still involves a barrier between human and machine. This is keyboard or mouse on the human side, and the screen on the computer side. If computers are really going to become a part of everyone's normal day to day experiences, they must allow users to visualise information in a way familiar to them, not the way the computers forces them to. Virtual reality provides such a way. With the increasing amounts of information available in electronic form, it is clear that virtual reality technology will have a profound impact on libraries.
dc.language.isotur
dc.publisherTKD
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSanal Gerçeklik: Gerçek mi, değil mi?
dc.title.alternativeVirtual Reality: Is It Real Or Not?
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.ozetÖz Bu makalede sanal gerçeklik teknolojisi ve kütüphanelerin sanal gerçeklik teknolojisinden nasıl etkilenebilecekleri konusuna değinilmektedir. Sanal gerçeklik teknolojisi insan-makine etkileşiminde günümüz bilgisayarlarında hâlâ var olan bilgisayar ekranı, klavye veya fare gibi, insanların kendilerini doğal ortamda hissetmelerini engelleyen unsurları ortadan kaldırmayı hedeflemektedir. Eğer bilgisayarlar günün birinde günlük yaşamın bir parçası haline gelecekse kullanıcıların bilgiyi aşina oldukları biçimde görmelerini sağlamak zorunda kalacaklardır. İşte sanal gerçeklik teknolojisi bunu sağlayacaktır. Günümüzde elektronik formda elde edilebilen bilginin giderek artması sanal gerçeklik teknolojisinin gelecekteki uygulama alanlarından birisinin de kütüphaneler olacağına kuşku bırakmamaktadır.
dc.relation.journalTürk Kütüphaneciliği
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.identifier.volume10
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage21
dc.identifier.endpage31
dc.fundingYok


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster