Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKurbanoğlu, Serap
dc.date.accessioned2019-10-23T10:10:11Z
dc.date.available2019-10-23T10:10:11Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/uvt_3566.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/10481
dc.description.abstractAbstract In this paper, findings of a study, the main aim of which is to collect information about student profile of information management departments in Turkey, are presented. Information about student profile contributes to the preparation of learning environments adjusted according to students’ needs and the re-organization of curricula. The findings indicate that more than 60% of the students who enrolled in four information management departments are female. Percentage of pedagogy departments is the highest among the first three preferences of the students when they entered to the university. Around 50% of the students own personal computers and 35% have Internet access. Students seems to have diversified levels of foreign language and computer literacy skills.
dc.language.isotur
dc.publisherÜNAK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÖğrenci profili
dc.subjectBilgi ve belge yönetimi bölümü
dc.subjectKütüphanecilik Eğitimi
dc.subjectStudent profile
dc.subjectInformation management department
dc.subjectLibrary education
dc.titleBilgi ve Belge Yönetimi bölümlerinde öğrenci profili
dc.title.alternativeStudent Profile of Information Management Departments
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.ozetÖz Bu makalede, Türkiye’deki bilgi ve belge yönetimi bölümlerinin öğrenci profili üzerine yapılan bir çalışmanın bulguları sunulmuştur. Öğrenci profilinin belirlenmesi, öğrenci gereksinimlerine göre düzenlenmiş öğrenme ortamları hazırlanmasına ve ders programlarının gözden geçirilmesine katkıda bulunacaktır. Bulgular, Türkiye’deki dört bilgi ve belge yönetimi bölümünde kayıtlı bulunan birinci sınıf öğrencilerinin %60’dan fazlasının kız öğrenci olduğunu, öğrencilerin üniversiteye girerken yaptıkları ilk üç tercihleri arasında pedagoji bölümlerinin en çok tercih edilen bölümler olduğunu, öğrencilerin yaklaşık %50’sinin kişisel bilgisayarı ve %35’inin internet bağlantısı bulunduğunu; ayrıca öğrencilerin gerek yabancı dil gerekse bilgisayar okuryazarlığı becerilerinin farklı düzeylerde olduğunu göstermektedir
dc.relation.journalBilgi Dünyası
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.identifier.volume5
dc.identifier.issue1
dc.fundingYok


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster