Ara
Toplam kayıt 4, listelenen: 1-4
Duygu Düzenlemenin Yordayıcıları: Üst Duygu, Duygudurum ve Ebeveyn Duygusal Erişilebilirliği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
One of the lifelong development tasks of each individual who comes to the world is to learn how to regulate emotions effectively. The aim of this study is to examine the level of difficulty in emotion regulation experienced ...
Üniversite Öğrencilerinde Algılanan Ebeveyn Tutumları ile Sosyal Kaygı Belirtileri Arasındaki İlişkide Duygu Düzenleme Stratejileri ve Aleksitiminin Aracı Rolünün İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
The aim of the current study was to investigate the mediating role of emotion
regulation strategies and alexithymia on the relationship of perceived parental attitude
with social anxiety symptoms in university students. ...
Dürtüsellik ve Ruminasyonun Akademik Öz Düzenleme ile İlişkisinde Duygu Düzenlemenin ve Amaç Yönelimlerinin Aracı Rolü
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
The purpose of this study was to investigate the variables associated with university students' academic self-regulation levels. In this study, a structural model was used to examine the relationships between impulsivity, ...
Yaygın Kaygı Bozukluğu Belirtileri ile Aile Öngörülemezliği, Duygu Düzenleme ve Belirsizliğe Tahammülsüzlük Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi.
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)
Generalized Anxiety Disorder (GAD) is a problem characterized by excessive and uncontrollable worry. The aim of this study is to examine the relationships between GAD symptoms and family unpredictability, emotion regulation, ...