Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
“Devereux” Okul Öncesi Ölçeğinin Uyarlanması Ve İkinci Adım Erken Müdahale Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Investigating the effectiveness of programs is an important step for children's social emotional development. Second Step program (SSP) aims to support children socially- emotionally. Therefore, the purpose of research ...
4-5 Yaş Grubu Özel Yetenekli Öğrencilerin Tanılanması Üzerine Bir Model Geliştirilmesi: Türkiye Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The purpose of this study is to develop an identification model based on a theoretical framework and performance to identify talented children in 4-5 years old who take education in preschools. The validity of it was ...
Ev Okuryazarlık Ortamı ve Ebeveyn Okuma İnançlarının Çocukların Okuma Motivasyonları İle İlişkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
The development of the preschool child is directly influenced by family characteristics, home setting, and the environment in which they grow up. The opportunities offered to the child during this period play an important ...
Okul Öncesi Dönemde Ebeveyn-Çocuk İlişkisi ve Çocukların Psikolojik İyi Oluşu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-08-02)
In this study, it is aimed to examine the relationship between parent-child relationship and child psychological well-being in preschool period. Parent-child relationship and children's psychological well-being were examined ...
5-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Tasarlanan Eğitsel Dijital Oyunun Yürütücü İşlev Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
The aim of the research is to design an educational digital game for the executive function skills of preschool children aged 5-6 years and to reveal the effectiveness of the designed game on the executive function skills ...
Okul Öncesi Dönem Çocukların Oyun Becerileri ile Ebeveyn-Çocuk İlişkileri ve Ebeveyn Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
The relationship between the play skills of 60-72 month-old children attending pre-school education institutions, parent-child relationships and parental attitudes will be examined. While determining the sample of the ...