Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
İngilizce Öğretim Görevlilerinin Dört Temel Dil Becerisinin Öğretimine İlişkin Algıladıkları Yeterlik Düzeyleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
The purpose of this study is to identify the perceived competencies of English language instructors in teaching four skills and to reveal to what degree English instructors’ gender, department, level of education and ...
Türkçe, İngilizce ve Almanca Yabancı Dil Öğretimi Kitaplarının Konuşma Etkinlikleri Bakımından Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This study focuses on speaking activities in teaching materials in foreign language teaching. While reading, listening, speaking and writing skills are equally important in language teaching, speaking is regarded as the ...
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Suriyeli Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarında Hata Çözümlemesi
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2019-07-17)
There are four basic skills; speaking, listening, reading and writing in foreign language
teaching. These four basic skills are divided into two as comprehension and narrative
skills. Listening and reading constitute the ...
2018 Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programının Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
The purpose of this study is to investigate the problems of the problems confronted in English language teaching at secondary school instituons in Çankırı. The students and English teachers from secondary schools that have ...
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde B1 Seviyesi İçin Materyal Olarak Sözlük Geliştirme
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2019-07-19)
This study aims to develop a material concerning both listening and comprehension skills for those learning Turkish as a foreign language at B1 level. Various techniques and methods have been used in the field of teaching ...