Başlık için listeleme
Toplam kayıt 29279, listelenen: 19536-19555
-
“Okul Öncesi Matematik Programı”Nın Çocukların Matematik Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The purpose of the current study is to adapt and apply the Pre-K Mathematics Curriculum, which is applied by training teachers, to Turkish and also to examine the effects of the curriculum on the math skills of 48-66 ... -
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Hareket Etkinliklerine İlişkin Görüşleri ve Uygulamalarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-02-28)From the moment they are born, children with motor development are able to explore the World and interact with others. Acquiring motor skills at an early age is important for having an active life in adulthood. Learning ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerde Bağlanma ve Sınıf Yönetimi Profillerinin Anne Bağlanması ve Çocuk Yetiştirme Tutumlarıyla İlişkilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Theory of attachment is interested in the individuals from the point of interpersonalrelationships. Recently, although there are many studies on the theory ofattachment, the number of the studies especially on the field ... -
Okul Öncesi Öğretmenleri İçin Mesleki Gelişim Aracı Olarak Öğretmen Portfolyosu Kullanımı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12)Professional development in early childhood education is a critical factor for the quality of education. Professional development activities carried out in Turkey, are often working away from the effectiveness. There is a ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Barış Eğitimine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The purpose of this study is try to display early childhood educators who work in kindergartens thoughts about peace and peace education. Early childhood educators‟ opinion about peace education was presented in this ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin Desteklenmesi: Tasarım Temelli Hizmet İçi Eğitimin Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-02-21)This research aims to examine the effect of the in-service training program based on the design-based learning approach on preschool teachers’ coding and computational thinking skills. The study group consisted of 40 ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Mesleki Yabancılaşma ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The aim of the research is to examine the relationship between work alienation and burnout levels of preschool teachers during COVID-19 pandemic period. The research method is planned as the explanatory sequential mixed ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Haklarına İlişkin Tutum, Davranış Ve Görüşlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)The aim of this study is to investigate preschool teachers’ attitude towards rights of children and their views and behaviors on applying rights of children on their activities in class. Mixed research method and the ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çok Kültürlü Yeterlik Algıları ve Çok Kültürlü Eğitim Uygulamaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06)In the research, the level of multicultural competency perceptions of pre-school teachers and multicultural education applications were examined. The mixed-method and The Explanatory Sequential Design were used as research ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Matematik Pedagojik Alan Bilgileri ile Çocukların Çalışma Belleği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, it was aimed to examine the relationship between preschool teachers' mathematical pedagogical content knowledge and preschool children's working memory skills, teachers' working memory awareness and ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Matematiksel Gelişimine İlişkin İnanışları İle Çocukların Matematik Kavram Kazanımları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)This study was done to explore the link between preschool teachers’ beliefs regarding mathematical development and children’s acquisition of mathematics concepts. Correlational method was used in this quantitative study.As ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Mesleki Etik Davranışları Algılama Düzeylerinin ve Etik İkilemleri Çözümlemelerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)This study aimed at determining pre-school teachers perception levels regarding professional ethical conducts and examining how they could generate solutions for ethical dilemmas. In this context, the research group ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Mesleki Öz Değerlendirmelerinin Öğrenme Döngüleri Modeli İle İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)Preschool teachers' professional self-assessment plays an important role in their professional development. It is very important for teachers to assess their professional acts, knowledge, and skills. Although there have ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Etkinliklerine Yönelik Öz-yeterlilik İnançları ve Uygulamaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The purpose of this research is to investigate pre-school teachers’ self-efficacy beliefs on out of school activities and learning practices. The research has utilized exploratory mixed pattern method using both qualitative ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Resimli Öykü Kitabı Okuma Etkinlikleri İle Çocukların Dil Gelişimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)This study aimed to examine the relationship between teachers picture story book reading activities and language development 48-60 month old children s and to identify the effect of variables different on this relationship. ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanımlarını Etkileyen Faktörler: Bir Yol Analizi Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This research, which was conducted to determine the factors that affect early childhood education teachers' technology use in the classroom settings, was carried out with correlational model. In this research, conducted ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisinin ve Çevrimiçi Öğretmen Yeterliklerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)This study aims to assess the Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) and online teaching competencies of preschool teachers. Specifically, it aims to develop a valid and reliable scale tailored for preschool ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Toplumsal Cinsiyete Yönelik Sınıf İçi Algıları ve Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The aim of the study is to develop a scale to determining pre-school teachers’ perceptions about gender in the classroom and to determine the teachers' perceptions about gender in the classroom. The study is methodological ... -
Okul Öncesi Öz-Düzenleme Programı'nın Çocukların Özdüzenleme, Problem Davranışları ve Sosyal Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The aim of this research is to develop the “Self-regulation Program” to support the self-regulation of children and investigate the effects of the program on the selfregulation, problem behaviors and social skills. Embedded ... -
Okul Öncesi Sınıflarında Özel Gereksinimli Çocukların Temsil Edilmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)This study, which investigates the representation of children with special needs in preschool classrooms, was carried out with an exploratory sequential mixed methods design. In the first qualitative phase, in-depth ...